Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

۴ پیش‌بینی دولت کانادا برای امور مهاجرتی در بودجه پیشنهادی خود به پارلمان

دولت کانادا در بودجه پیشنهادی خود که روز گذشته (دوشنبه) توسط کریستیا فریلند تقدیم پارلمان شد پیشنهادهائی برای بهینه‌سازی سیستم مهاجرت ارائه کرده است.

این پیشنهادها مواردی مانند مدرنیزه کردن زیرساخت‌های آی‌تی مهاجرت، اصلاحات در سیستم اکسپرس انتری، ایجاد بهبودهایی در برنامه کارگران موقت خارجی و حمایت از زنان مهاجر تازه‌وارد را دربر می‌گیرد.

پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت مهم‌ترین بند مربوط به مهاجرت در بودجه پیشنهادی را اختصاص ۴۳۰ میلیون دلار برای مدرنیزه کردن زیرساخت‌های آی‌تی مهاجرت می‌داند. 

هدف دولت از این سرمایه‌گذاری ایجاد امکان پاسخگویی دولت به سطوح بالاتری از ورود اتباع خارجی در آینده، ارتقای امنیت و بهبود فرایند رسیدگی به درخواست‌هاست. 

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مربوط به مهاجرت ایرانیان و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از نگاه بودجه پیشنهادی دولت به مهاجرت گزارش می‌دهد.

برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۹، دولت کانادا بودجه خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد. این اتفاق مهم معمولا در سه‌ماهه نخست هر سال اعلام می‌شود، ولی در سال گذشته، به علت پاندمی ویروس کرونا، بودجه‌ای به تصویب نرسید.

اینها اولویت‌هایی است که در ارتباط با مهاجرت، در بودجه ۲۰۲۱، ذکر شده است.

 

۱ – اختصاص ۴۳۰ میلیون دلار برای مدرنیزه کرده زیرساخت‌ آی‌تی

شاید مهم‌ترین پیشنهاد مهاجرتی در بودجه، تمایل دولت فدرال به اختصاص ۴۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری، برای مدرنیزه کردن زیرساخت‌ فناوری اطلاعات (آی‌تی) خود باشد.

بودجه، خواهان سرمایه‌گذاری برای جایگزین ساختن سیستم فراگیر مدیریت پرونده (GCMS) است، که برای مدیریت درخواست‌های مهاجرتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اهداف این سرمایه‌گذاری، به استناد بودجه، از جمله ایجاد امکان پاسخگویی دولت به سطوح بالاتری از ورود اتباع خارجی در آینده، ارتقای امنیت، و بهبود فرایند رسیدگی به درخواست‌هاست.

 

۲ – اصلاحات در سیستم اکسپرس انتری

در بودجه اشاره شده است که دولت فدرال، در پی ایجاد اصلاحاتی در برنامه اکسپرس انتری است. دولت مایل است که اختیارات گسترده‌تری برای «انتخاب کاندیداهایی که بیشترین تطابق را با نیازهای بازار کار کانادا دارند» به وزیر مهاجرت بدهد. اینکه تغییرات مورد نظر شامل چه چیزهایی خواهد بود، در بودجه مشخص نشده است.

 

۳ – ایجاد بهبودهایی در برنامه کارگران موقت خارجی 

بودجه خواهان اختصاص ۱۱۰ میلیون دلار دیگر، ظرف سه سال آینده، برای برنامه کارگران موقت خارجی (TFWP) است.

این هزینه صرف ارائه اطلاعات و حمایت از کارگران خارجی آسیب‌پذیر، افزایش موارد بازرسی از کارفرمایان برای اطمینان از برخورد مناسب آنها با کارگران خارجی و ارتقای ارائه خدمات به کارگران آسیب‌پذیر است تا اگر از طرف کارفرماهای قبلی‌شان در کانادا مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، بتوانند ویزای کار باز دریافت کنند.

 

۴ – حمایت از زنان مهاجر تازه‌وارد

زنان مهاجر تازه‌وارد گاهی، برای استخدام در کانادا، با موانعی مواجه هستند که نتیجه عواملی همچون مهارت‌های ناکافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی، نداشتن تجربه کار و زندگی در کانادا، عدم برخورداری از خدمات مهدکودک با قیمت مناسب و وجود تبعیض است.

در بودجه پیشنهاد شده است که ۱۵ میلیون دلار اضافی، در طول دو سال آینده، برای توسعه برنامه‌هایی صرف گردد که هم‌اکنون برقرار هستند و هدف از آنها کمک به بهبود وضعیت استخدامی و پیشرفت شغلی زنان تازه‌وارد است.

 

پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت تاکید می‌کند که موارد ذکر شده در بالا فعلا در حد پیشنهاد است و بودجه باید به تأیید اکثریت پارلمان برسد تا بعد لیبرال‌ها بتوانند این اولویت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

البته پیش‌بینی خانم اسکوئی این است که پارلمان به احتمال زیاد بودجه را تصویب خواهد کرد، چون رأی منفی به آن به منزله آغاز روند یک انتخابات جدید است و بعید به نظر می‌رسد که احزاب فدرال، در حالی که کشور درگیر جنگ با ویروس کروناست، گام در چنین راهی بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا