Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

۱۲ می روز جهانی پرستار؛ پرستاران چگونه می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند؟

کانادا در ۶ می پذیرش در ۶ مسیر مهاجرتی تازه را آغاز کرد. این مسیرها برای افرادی طراحی شده‌اند که اکنون داخل کانادا هستند. دو مورد از این مسیرها به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاران اختصاص دارد. کانادا از طریق این برنامه تا ۲۰ هزار فرد را که در موقعیت‌های بهداشتی کشور مشغول به کار هستند، پذیرش می‌کند. 

پاندمی کرونا نیاز به پرستار و سایر متخصصان بهداشت در کانادا را تشدید کرده است. البته، قبل از اینکه ویروس کرونا جهان را دربربگیرد نیز کانادا با کمبود پرستار روبرو بود. به همین دلیل، تعدادی از مسیرهای مهاجرتی در کانادا، این متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را هدف قرار داده‌اند.

رتبه‌بندی پرستاران در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) 

پرستاران در ‌طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) به یکی از دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • پرستاران رسمی و پرستاران بخش روانپزشکی دارای NOC 3012؛ سطح مهارت شغلی این پرستاران A است.
  • پرستاران عادی دارای مجوز NOC 3233؛ سطح مهارت شغلی این پرستاران B است.

این سطح مهارت‌ها اهمیت دارند؛ زیرا به پرستاران کمک می‌کنند که تشخیص دهند واجد شرایط کدامیک از برنامه‌های مهاجرتی هستند.

 

کانادا تا پایان سال ۲۰۲۳ پذیرای بیش از ۱/۲ میلیون مهاجر خواهد شد 

به دلیل پاندمی، کانادا در سال گذشته، تعداد مهاجران کمتری را نسبت به آنچه پیش‌بینی کرده بود، پذیرا شد. اما این کشور هنوز به جذب مهاجران نیاز دارد.

کانادا به‌تازگی اهداف مهاجرتی خود را به بالاترین میزان رسانده است و تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ پذیرای بیش از ۱/۲ میلیون مهاجر شود.

یکی از راه‌های کمک برای دستیابی به این هدف، تسهیل دریافت اقامت دائم برای افرادی است که داخل کانادا هستند.

مسیرهای مهاجرتی جدیدی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی طراحی شده است 

کانادا از ۶ می پذیرش در ۶ مسیر مهاجرتی تازه را شروع کرد. این مسیرها برای افرادی طراحی شده‌اند که اکنون داخل کانادا هستند. دو مورد از این مسیرها به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاران اختصاص دارد. یکی از این مسیرها ویژه افراد فرانسوی‌زبان است. فارغ‌التحصیلان پرستاری نیز می‌توانند از مسیرهای مهاجرتی مربوط به دانشجویان بین‌المللی استفاده کنند.

کانادا از طریق این برنامه تا ۲۰ هزار فرد را که در موقعیت‌های بهداشتی کشور مشغول به کار هستند، پذیرش می‌کند. پذیرش این برنامه در پنجم نوامبر یا هر زمانی که ظرفیت تکمیل شود، به پایان می‌رسد. تا روز چهارشنبه ۱۲ می، ۱۱۵۹ نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

مسیر مهاجرتی که به فرانسوی‌زبان‌ها اختصاص دارد، تعداد نامحدودی متقاضی فرانسوی‌زبان را پذیرش خواهد کرد.

داوطلبان به یک سال سابقه کار کانادایی در یکی از ۴۰ شغل مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیاز دارند. همچنین، آنها در زمان ارائه درخواست خود باید مشغول به کار باشند. در رابطه با زبان نیز، این متقاضیان نیاز به حداقل CLB یا NCLC 4 دارند.

این مسیرهای مهاجرتی برای پرستاران خارجی به چندین مسیر به‌هم پیوسته که هم در سطح فدرال و هم استانی وجود دارند، می‌پیوندند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IC Mohajer (@icmohajer)

آنچه باید درباره برنامه Express Entry برای پرستاران بدانید  

دو برنامه پیشرو در زمینه مهاجرت اقتصادی فدرال در کانادا، برنامه‌های کارگر ماهر فدرال (FSWP) و کلاس تجربه کانادایی (CEC) هستند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه‌ها، داشتن سابقه کار در کانادا مهم است.

مسیر مهاجرتی FSWP به متقاضیانی نیاز دارد که حداقل یک سال سابقه کار مداوم در مشاغلی با سطح مهارت 0,A  یا B داشته باشند. این سابقه کار باید در ۱۰ سال گذشته به دست آمده باشد.

کسانی که متقاضی FSWP می‌شوند باید در چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن، حداقل نمره CLB 7 یا در چهار مهارت زبان فرانسه نمره NCLC 7 داشته باشد. علاوه بر این، آنها باید در آزمون سنجش سطح تحصیلات، مهارت‌های زبانی و اینکه آیا در کانادا شغل دارند، یا خیر، حداقل از ۱۰۰ نمره، ۶۷ نمره کسب کنند.

مسیر مهاجرت تجربه کانادایی (CEC) به یک سال سابقه کار در کانادا در شغلی با مهارت 0,A  یا B نیاز دارد. فرد متقاضی باید این سابقه کار را در سه سال اخیر به دست آورده باشد. متقاضیان باید امتیازاتی را در هر چهار مهارت زبان به دست آورند.

متقاضیانی که سطح مهارت شغلی آنها 0 یا A است باید حداقل نمره CLB 7 یا NCLC 7 را به دست بیاورند. حداقل نمره برای متقاضیان دارای مهارت شغلی سطح B نیز CLB/NCLC 5 است.

براساس هیچ‌‌کدام از این برنامه‌ها، متقاضی ملزم به داشتن job offer نیست. با این حال، داشتن job offer احتمال دریافت دعوتنامه (ITA) را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) با استفاده از Express Entry هر دو مسیر مهاجرتی FSWP و CEC را اداره می‌کند. برنامه ورود سریع Express Entry، برای پردازش ۸۰ درصد از درخواست‌های تکمیل شده در مدت ۶ ماه یا کمتر طراحی شده است.

برنامه اکسپرس انتری از آنچه سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) می‌نامد، برای امتیازدهی و رتبه‌بندی برنامه‌های مختلف استفاده می‌کند. CRS براساس عوامل مختلف، نمره‌ای را به داوطلبان اختصاص می‌دهد؛ مشابه آنچه در آزمون شش عاملی برای FSWP استفاده شده است.

IRCC به شکل دوره‌ای، قرعه‌کشی‌هایی را در Express Entry pool انجام می‌دهد و پروفایل‌های اکسپرس انتری با بالاترین امتیاز را انتخاب و دعوتنامه ITA را برای آنها ارسال می‌کند.

برنامه مهاجرت استانی برای پرستاران چگونه است؟ 

چندین برنامه نامزد استانی (PNP) هم وجود دارد که پرستاران ممکن است از طریق آنها بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

گاهی اوقات، مسیری وجود دارد که فقط برای پرستاران اختصاص داده شده است. مسیرهای دیگر، چندین حرفه بهداشتی را هدف قرار می‌دهند یا به‌طور کلی برای کارگران ماهر، باز هستند.

پرستاران به دو دسته تقسیم می‌شوند که آنها را کاندیداهای اصلی مهاجرت طبقاتی اقتصادی می‌کند. در وهله اول، تقاضا برای پرستاران در کانادا زیاد است. از طرف دیگر، آنها در شغلی کار می‌کنند که نیازمند داشتن مهارت است.

مسیرهای مهاجرتی زیر، مسیرهایی هستند که پرستاران می‌توانند از طریق آنها به کانادا مهاجرت کنند:

چندین استان در کانادا بیش از یک مسیر مهاجرتی برای جذب پرستاران دارند. گاهی اوقات، برنامه‌های فدرال و استانی در این زمینه با یکدیگر در تعامل هستند. به‌عنوان مثال، ممکن است یک استان برخی از مسیرهای مهاجرتی خود را با Express Entry هماهنگ نماید.

این مسیرها با عنوان تقویت‌شده، Enhanced شناخته می‌شوند. اگر شخصی از چنین  مسیری دعوتنامه دریافت کند، ۶۰۰ امتیاز در سیستم جامع‌ رتبه‌بندی کسب خواهد کرد و اطمینان خواهد داشت که ITA  برایش صادر می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا