Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

همه فرصت‌هائی که کانادا برای مهاجرت پیش روی نیروی کار متخصص می‌گذارد

کانادا به‌عنوان کشوری مهاجرپذیر، برنامه‌ها و مسیرهای مهاجرتی متعددی در طبقه اقتصادی برای پذیرش مهاجران تدارک دیده است. این برنامه‌ها هم مربوط به درخواست اقامت دائم می‌شوند، هم گزینه‌های اقامت موقت را دربرمی‌گیرند. 

اجراکننده این برنامه‌ها، هم استان‌ها و هم دولت فدرال هستند اما تصمیم‌گیرنده نهایی در این باره، دولت فدرال است. 

در حوزه درخواست اقامت دائم، معروف‌ترین برنامه‌هایی که در کانادا اجرا می‌شوند، عبارتند از «سیستم Express Entry فدرال»، «برنامه نامزدی استانی PNP» و «برنامه کبک». در مورد برنامه‌های مربوط به درخواست اقامت موقت نیز گزینه‌های متنوعی وجود دارد که «برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP» و «برنامه بین‌المللی تحرک IMP» شناخته‌شده‌تر از سایرین هستند. 

هر کسی که قصد مهاجرت دارد، بنا به شرایط، اهداف و موقعیت خود می‌تواند از طریق هر یک از این برنامه‌ها اقدام کند اما ابتدا باید اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد هر یک از آنها داشته باشد. چه نیروی کار متخصص باشید، چه کارفرما، خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند با نکات مهم مربوط به هر یک از این برنامه‌های مهاجرتی آشنا شوید.

از زمان پایه‌گذاری کانادا در سال ۱۸۶۷، قانون اساسی، مهاجرت را به‌عنوان اختیار قانونی مشترک فدرال و استانی در نظر گرفته ‌است و دولت فدرال در این باره، تصمیم نهایی را می‌گیرد.

در عمل، این اختیار قانونی مشترک به این معناست که هم دولت فدرال و هم ۱۲ استان و قلمرو از ۱۳ استان و قلمرو کانادا برنامه‌های انتخابی خود را برای مهاجران طبقه اقتصادی اجرا می‌کنند.

امروزه، کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی طبقه اقتصادی را به نیروی کار ماهر در سراسر جهان اختصاص داده است.

 

برترین مسیر سیستم مهاجرتی کانادا چیست و چگونه عمل می‌کند؟ 

برترین مسیر، سیستم Express Entry فدرال است. داوطلبانی که علاقمند به اقدام از طریق این مسیر هستند، می‌توانند مشخصات خود را به‌صورت رایگان در وب‌سایت دولت فدرال ارسال کنند. براساس این مشخصات، دولت فدرال آنها را براساس سن، تحصیلات، مهارت‌های انگلیسی یا فرانسوی، تجربه کار و عوامل دیگر امتیازبندی می‌کند.

هر ۲ هفته یک بار، حتی در طول همه‌گیری کرونا، دولت فدرال قرعه‌کشی Express Entry را برگزار کرده است که در آن از کاندیداهایی با بالاترین امتیاز مهاجرت، برای درخواست اقامت دائم دعوت می‌شود.

داوطلبان موفق، پس از ثبت درخواست اقامت دائم خود، می‌توانند انتظار داشته باشند که طبق اعلام وزارت مهاجرت در ظرف مدت ۶ ماه درخواست آنها مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

روش کار برنامه نامزدی استانی PNP به چه صورت است؟ 

دومین مسیر اقامت دائم، برنامه نامزدی استانی PNP است. PNP، تقریبا در هر استان و قلمرو، از نیروهای کار ماهر برای تامین نیازهای بازار کار محلی خود دعوت می‌کند. داوطلبان می‌توانند تقاضای خود را به‌صورت مستقیم به استان مورد نظرشان ارسال کنند. همچنین، می‌توانند پروفایل Express Entry را ارائه کنند تا به استان‌ها فرصت دهند که اعتبار آنها را بررسی کنند و در مورد مهاجرت به منطقه تحت اختیارشان، مستقیما با داوطلبان تماس بگیرند.

 

سومین مسیر مهاجرت به کانادا که شرط موفقیت در آن، توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه است

کبک سومین گزینه مهم است. این استان برنامه‌های مختلفی مشابه با برنامه‌های ارائه شده توسط دولت فدرال و استان‌های دیگر را اجرا می‌کند. توانایی صحبت به زبان فرانسه برای مهاجرت موفقیت‌آمیز به کبک اهمیت زیادی دارد.

هم سیستم مهاجرت PNP و هم کبک در طول پاندمی همچنان کار می‌کنند. قرعه‌کشی PNP نیز به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.

 

گزینه‌های اقامت موقت برای کارفرمایان و نیروی کار متخصص در کانادا متنوع است

گزینه‌های اقامت موقت کانادا برای کارفرمایان و نیروهای کار متخصص به اندازه گزینه‌های اقامت دائم این کشور، متنوع است.

چه به دنبال گزینه‌های نیروی کار بسیار تخصصی، گزینه‌های سرگرمی و فیلم و چه به دنبال انتقال بین شرکتی باشید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که در کانادا برای شما در دسترس است.

هر گزینه، معیارهای صلاحیت خاص خود را دارد، اما به‌طور کلی، ۲ مسیر اصلی در دسترس است.

 

استفاده از برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP چه شرطی دارد؟ 

اولین مسیر اصلی از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت TFWP است. این طرح برای کمک به کارفرمایان در کانادا برای استخدام نیروی کار در شرایطی ارائه شده است که نیروی کار کانادایی‌ برای انجام کار وجود نداشته باشد.

این طرح مستلزم تست ارزیابی بازار کار LMIA است و کارفرمایان باید از طریق LMIA به دولت کانادا نشان‌دهند که استخدام نیروی کار خارجی به نیروی کار کانادایی آسیب نمی‌رساند.

 

برنامه بین‌المللی تحرک IMP چیست و چگونه عمل می‌کند؟ 

مسیر دوم و بزرگ‌تر، برنامه بین‌المللی تحرک IMP نامیده می‌شود. این طرح برای ترویج اهداف اقتصادی و اجتماعی گسترده کانادا ارائه شده و بسیاری از گزینه‌های نیروی کار ماهر از آنجا که در منافع اقتصادی کانادا دخیل است، در آن وجود دارد.

به‌عنوان مثال، بسیاری از نیروهای کار ماهر به دلیل توافق‌نامه تجارت آزاد که کانادا با آمریکا و بسیاری از کشورهای صنعتی دیگر دارد قادر به کار در کانادا بدون LMIA هستند. LMIAها در استریم‌های IMP مورد نیاز نیستند، از این رو، برای کارفرمایان و نیروهای کار، پیگیری کردن گزینه‌های IMP آسان‌تر است.

 

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در گزینه‌های اقامت موقت چقدر است؟

زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هر گزینه متفاوت است اما می‌تواند خیلی سریع باشد. استریم Global Talent Stream کانادا نیازی به LMIA ندارد و به کارفرمایان در کانادا اجازه می‌دهد تا در مدت ۱۰ روز نیروی کار فنی را استخدام کنند.

طبق قوانین فعلی سفر به کانادا، نیروهای کار موقت تا زمانی که هدف سفر آنها غیر اختیاری باشد، ممکن است وارد کشور شوند. به عنوان مثال، ورود به کانادا برای دنبال کردن فرصت‌های شغلی موجود، به‌عنوان سفر غیر اختیاری محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا