Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتی

یک سال پرکار برای برنامه مهاجرتی OINP در استان انتاریو؛ دعوت از ۹۰۰۰ متقاضی مهاجرت برای اقدام جهت دریافت اقامت دائم کانادا

استان انتاریو در برنامه مهاجرتی OINP خود در سال گذشته فراتر از تعدادی که در اوایل سال برای آن تعیین شده بود دعوتنامه صادر کرد.

تعداد دعوتنامه‌های صادر شده در سال ۲۰۲۱ معادل ۹ هزار نفر بوده، در حالی که می سال گذشته اعلام شده بود که استان می‌تواند برای ۸۶۰۰ متقاضی  مهاجرت دعوتنامه صادر کند.

به این ترتیب استان انتاریو در سال گذشته برای  ۴۰۰ نفر بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه دعوتنامه صادر کرده است.

دعوت از این متقاضیان در چارچوب برنامه‌های نامزدی استانی PNP صورت گرفته بود.

برنامه اکسپرس‌ اینتری و استریم‌های مهاجرتی ویژه انتاریو، دو مسیر مهم مهاجرت نیروهای کار از طریق PNP هستند که البته هر کدام از این مسیرها نیز، برنامه‌ها و جریان‌های مختلفی برای مهاجران دارای تحصیلات، دارای تجربه کاری و دارای مهارت‌های مختلف دارند.

۶۰۰ امتیاز به کسانی که توسط برنامه‌های نامزدی استانی PNP دعوتنامه دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد که این ۶۰۰ امتیاز موفقیت آنان را در قرعه‌کشی اکسپرس اینتری تضمین می‌کند.

این مطلب به جزئیات برنامه مهاجرت انتاریو در سال گذشته و نیز برنامه‌های این استان برای علاقمندان به مهاجرت می‌پردازد.

 

استان انتاریو در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹ هزار متقاضی مهاجرت را برای اقامت دائم معرفی کرد که این تعداد، صدها نفر بیشتر از هدفی بود که از پیش برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

برنامه مهاجرتی استان انتاریو OINP در ماه می سال گذشته اعلام کرد که اجازه دارد در سال ۲۰۲۱ از تعداد ۸۶۰۰ مهاجر تازه‌وارد استقبال کند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲۵۰ نفر از این افراد اجازه داشتند در مشاغل سطح مهارت C طبقه‌بندی ملی شغلی National Occupational Classification یا همان NOC کار کنند. مشاغل این سطح از مهارت، عموما تنها به تحصیلات دبیرستانی نیاز دارند.

 

انتاریو سال گذشته بیشتر از سهمیه اولیه خود، نامزد دعوت کرد

انتاریو پیش از پایان سال گذشته، تعداد ۴۰۰ نامزد دیگر را نیز علاوه بر سهمیه ویژه خود انتخاب کرد. البته، این نخستین باری نیست که استان از سهمیه اولیه اختصاص پیدا کرده به خود، فراتر رفته است. در سال پیش از آن یعنی ۲۰۲۰ هم با وجود آن‌که انتاریو مجاز به انتخاب ۷۳۵۰ نفر بود، توانست ۸۰۵۴ متقاضی اصلی را برای درخواست اقامت دائم معرفی نماید.

دولت فدرال کانادا، به هر یک از استان‌ها اجازه می‌دهد که تعداد مشخصی نامزد را جهت اخذ اقامت دائم دعوت کنند. درخواست مهاجرت این نامزدها از طریق استان‌ها و به‌وسیله دولت فدرال پشتیبانی می‌شود. نامزدهای استانی به دولت فدرال نشان می‌دهد که متقاضی موردنظر می‌تواند به اهداف استانی و سرزمینی به‌منظور رشد اقتصادی و افزایش جمعیت کمک کند.

آقای Monte McNaughton، وزیر مهاجرت پیشین انتاریو، سال گذشته از دولت فدرال درخواست کرده بود تا برای جبران کمبود نیروی کار استان، سهمیه مهاجران انتاریو را دو برابر کند.

انتاریو مانند بیشتر استان‌ها و مناطق کانادا، به استثنای کبک و نوناووت در برنامه‌های نامزدی استانی PNP شرکت می‌کنند. برنامه‌های PNP این امکان را در اختیار دولت‌های استانی می‌گذارند که برنامه‌های مهاجرتی را برای افرادی ایجاد کنند که مهارت‌های موردنیاز آنها را دارا هستند یا می‌خواهند فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد کنند که می‌تواند منجر به رونق گرفتن بازار کار در آن استان شود.

اگر می‌خواهید از طریق PNP به انتاریو مهاجرت کنید، ممکن است تردید داشته باشید که درخواست به‌عنوان یک نامزد اکسپرس‌ اینتری بهترین مسیر است یا اینکه عبور از یک بیس‌استریم base stream منطقی‌تر است. به‌خاطر داشته باشید که بیس‌استریم‌ها، برنامه‌های مبتنی بر کاغذ هستند و لزوما نیازی نیست که واجد شرایط اکسپرس‌ اینتری باشید.

در ادامه، هر دو مسیر را برای نیروهای کار توضیح می‌دهیم.

 

مهاجرت به انتاریو برای نامزدهای اکسپرس‌ اینتری

برای این که بتوانید نامزدی استانی از طریق برنامه اکسپرس‌ اینتری را دریافت کنید، ابتدا باید واجد شرایط یکی از برنامه‌های اکسپرس‌ اینتری فدرال باشید. برای این کار، ۳ راه وجود دارد:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP
  • برنامه کلاس تجربه کانادایی CEC
  • برنامه تجارت ماهر فدرال Federal Skilled Trades Program یا همان FSTP

 

برنامه اکسپرس‌ اینتری، یک سیستم مدیریت درخواست مهاجرت آنلاین است. در این برنامه، داوطلبانی که واجد شرایط باشند، براساس سیستم جامع رتبه‌بندی CRS، امتیاز دریافت می‌کنند. آن دسته از نامزدهایی که واجد بیشترین امتیاز شوند، یک دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم ITA می‌گیرند و به‌وسیله آن می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

اگر یکی از استان‌ها، شما را به‌عنوان نامزد اکسپرس‌ اینتری خود انتخاب کند، به‌صورت خودکار ۶۰۰ امتیاز به امتیاز CRS شما افزوده می‌شود و می‌توانید از طریق کلاس نامزدی استانی برای مهاجرت درخواست دهید. این جایزه، شما را به بالای استخر فدرال می‌برد و این امکان را برای‌تان فراهم خواهد کرد که برای قرعه‌کشی اکسپرس‌ اینتری ویژه PNP واجد شرایط شوید.

دسته سرمایه انسانی انتاریو شامل سه PNP پیشرفته زیر است که برای داوطلبان اکسپرس‌ اینتری در دسترس قرار دارد:

  • Human Capital Priorities، برای افرادی که واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال FSWP و کلاس تجربه کانادایی CEC هستند و سایر الزامات مربوط به stream-specific را برآورده می‌کنند.
  • Skilled Trades، برای افراد دارای تجربه کاری مرتبط در انتاریو در یک شغل تجاری واجد شرایط.
  • French-Speaking Skilled Worker، برای نامزدهای واجد شرایط FSWP و CEC که مهارت‌های زبانی قوی در هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی دارند.

 

انتاریو برای نامزدهای اکسپرس‌ اینتری، دعوت‌های دوره‌ای برگزار می‌کند تا بتوانند برای نامزدی استانی از طریق این برنامه‌ها درخواست خود را ارائه دهند.

در سال ۲۰۲۱، انتاریو دعوت‌نامه‌های زیر را برای نامزدهایی که ممکن است واجد شرایط هر جریان باشند، صادر کرد:

  • جریان اولویت‌های سرمایه انسانی: ۶۲۵۹ دعوت‌نامه
  • جریان تجارت ماهر: ۱۲۲۴ دعوت‌نامه
  • جریان نیروی کار ماهر فرانسوی‌زبان: ۶۵۱ دعوت‌نامه

 

جریان‌های مهاجرتی ویژه انتاریو

برنامه مهاجرتی استان انتاریو OINP خارج از سیستم اکسپرس‌ اینتری نیز برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا می‌کند. سال گذشته، انتاریو سیستم Expression of Interest یا همان EOI خود را برای PNPهای پایه راه‌اندازی کرد.

انتاریو از طریق این سیستم، پروفایل‌های نامزدها را براساس یک ماتریس امتیازدهی، رتبه‌بندی می‌کند و براساس عواملی از جمله تحصیل، تجربه‌کاری و مقصد موردنظر در استان، به نامزدها امتیاز داده می‌شود.

با درست کردن پروفایل در ۵ برنامه‌زیر می‌توانید در سیستم EOI انتاریو واجد شرایط باشید:

  • Master’s Graduate Stream، برای افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های انتاریو فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • Ph.D. Graduate Stream، برای کسانی که مدرک Ph.D از دانشگاه‌های انتاریو دارند.
  • Foreign Worker Stream، برای نیروی کاری که در مشاغلی تحت سطوح مهارت 0، A و B قرار دارند.
  • International Student، برای فارغ‌التحصیلان جدید موسسه‌های پس از متوسطه در انتاریو.
  • In-Demand Skills Stream، برای نیروی کار در مشاغل موردتقاضا. برخی از کارگران بخش‌های کشاورزی، ساخت‌وساز و حمل‌ونقل نیز ممکن است واجد شرایط باشند.

انتاریو برای دعوت از نامزدهای مجموعه EOI خود، دعوت‌های دوره‌ای را برگزار می‌کند تا از این طریق، بتوانند برای نامزدی استانی از طریق برنامه‌های بالا درخواست دهند.

استان در اپریل ۲۰۲۱، سیستم EOI را با جریان‌های کارگران خارجی و دانشجویان بین‌المللی اجرا کرد. در ماه جون نیز، جریان مهارت‌های موردنیاز In-Demand Skills افزوده شد. نامزدهای جریان تحصیلات تکمیلی، آخرین افرادی بودند که در ماه اوت به این سیستم پیوستند.

در سال ۲۰۲۱، دعوت‌نامه‌های زیر از طریق هر یک از جریان‌های EOI صادر شد:

  • جاب‌آفر کارفرما: جریان نیروی کار خارجی- ۲۸۶۶
  • جاب‌آفر کارفرما: جریان دانشجوی بین‌المللی- ۲۲۹۰
  • جاب‌آفر کارفرما: جریان مهارت‌های موردنیاز- ۲۳۸
  • جریان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد- ۱۸۳۴
  • جریان فارغ‌التحصیلان دکتری- ۲۰۴

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا