Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتی

همه آنچه باید درباره پذیرش ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل و نیروی کار شاغل خارجی در کانادا بدانید – همراه با لینک‌ها و فرم‌ها

کانادا از امروز ۶ می پذیرش برای درخواست ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل بین‌المللی و نیروی کار خارجی شاغل در کانادا را آغاز می‌کند.

پذیرش در پرتال آنلاین وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا برای این گروه تا ۵ نوامبر و یا هر زمان که ظرفیت آن تکمیل شود ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت بسیار زودتر از این تاریخ پر شود.

پذیرفته‌شدگان در ۶ استریم مهاجرتی هستند که شامل ۴۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، ۲۰ هزار نیروهای کار خارجی در کانادا شاغل در بخش خدمات سلامت و ۳۰ هزار نیروهای کار خارجی در کانادا شاغل در بخش‌های ضروری است.

کانادا راهنمای کامل این ۶ استریم مهاجرتی را دیروز در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

این مطلب در سایت IC Mohajer، توضیحات کاملی درباره این ۶ استریم مهاجرتی،‌ مدارک مورد نیاز، نحوه پر کردن فرم‌ها و لینک به هر یک از این فرم‌ها دارد.

کانادا راهنمای کامل شش استریم مهاجرتی جدید را، برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و نیروهای کار خارجی در بخش‌های ضروری، منتشر کرده است.

این راهنما که در وب‌سایت دولت منتشر شده، دستورالعمل‌های رسمی را درباره نحوه درخواست برای مسیرهای مهاجرتی موقتی جدید، که روز ۶ می آغاز می‌شود، ارائه کرده است.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در پنجم نوامبر، یا هر زمانی که این استریم‌های مهاجرتی به حداکثر ظرفیت خود برسد، پذیرش درخواست‌های جدید را متوقف خواهد کرد.

در ادامه، فهرست شش استریم مهاجرتی جدید و ظرفیت‌های پذیرش هر کدام آمده است.

  • نیروهای کار خارجی در کانادا ــ استریم A برای کارکنان بخش خدمات سلامت (ظرفیت ۲۰ هزار نفر)
  • نیروهای کار خارجی در کانادا ــ استریم B برای کارکنان بخش‌های ضروری، به غیر از بخش خدمات سلامت (ظرفیت ۳۰ هزار نفر)
  • فارغ‌التحصیلان بین‌المللی (ظرفیت ۴۰ هزار نفر)
  • نیروهای کار خارجی در کانادا ــ استریم A برای کارکنان فرانسوی زبان بخش خدمات سلامت (بدون محدودیت)
  • نیروهای کار خارجی در کانادا ــ استریم B برای کارکنان فرانسوی‌زبان بخش‌های ضروری، به غیر از بخش خدمات سلامت (بدون محدودیت)

نکات مهم راهنما

قبل از ارائه درخواست، به این نکات توجه کنید:

  • در زمان ارائه درخواست خود باید در کانادا مشغول به کار باشید.
  • در زمان ارائه درخواست، می‌توانید در هر حرفه‌ای مشغول به کار باشید. اگر به عنوان نیروی کار در بخش‌های ضروری درخواست می‌دهید، باید در طی سه سال گذشته، دست‌کم به مدت ۱٫۵۶۰ ساعت در مشاغل واجد شرایط کار کرده باشید. متقاضیان استریم فارغ‌التحصیلی نیز به یک مدرک گواهی Credential کانادایی نیاز دارند.
  • باید یک درخواست کامل‌شده را با تمامی مدارک لازم، از جمله آزمون‌های زبان، تحویل بدهید و هزینه‌های مربوطه را بپردازید.
  • اگر مایل باشید می‌توانید برای چند استریم مهاجرتی درخواست بدهید، ولی هزینه هر درخواست را باید جداگانه بپردازید.
  • پروسه پذیرش اینگونه است که هر کس زودتر درخواست بدهد، زودتر هم به کارش رسیدگی می‌شود.
  • اگر در حال حاضر در کبک زندگی می‌کنید، مادامی که بتوانید به افسر مربوطه نشان بدهید که قصد دارید به استان دیگری نقل‌مکان کنید، یا یک پیشنهاد شغلی از استانی دیگر دارید، ممکن است هنوز هم واجد شرایط باشید.
  • تجربه‌های کار به عنوان خویش‌فرما مشمول این استریم‌های مهاجرتی نمی‌شود.
  • امضای دستی Wet Signature برای این مدارک ضروری نیست، مگر برای استفاده از فرم وکالت‌. در انتهای درخواست آنلاین یک بخش گواهی Attestation وجود دارد که به عنوان امضا در نظر گرفته می‌شود.
  • می‌توانید هزینه‌ها را پیشاپیش به صورت آنلاین پرداخته و رسید آن را همراه با درخواست‌تان آپلود کنید، یا اینکه پرداخت خود را از طریق پرتال آنلاین انجام بدهید. اگر بیشتر از آنچه باید پرداخت کنید، IRCC شروع به پردازش درخواست شما کرده و مبلغ را به صورت خودکار به شما باز خواهد گرداند.

 

فرایند درخواست به چه صورت است؟

پرتال مذکور، روز ۶ ماه می شروع به کار می‌کند.

یک ابزار تعیین صلاحیت در صفحه وب‌سایت دولت قرار داده خواهد شد. این به ابزار به شما امکان خواهد داد که شرایط تعیین‌شده را ببینید و استریم مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنید. این مرحله ضروری نیست، بلکه برای کمک به بالا بردن اطلاعات شماست.

سپس می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از آن، یک چک‌لیست از مدارک مشاهده خواهید کرد.

باید با ضوابط و شرایط سایت اعلام موافقت کنید. سپس می‌توانید با ایمیل و رمز عبور خودتان یک اکانت ایجاد کنید. یک پیام به ایمیلی که وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود، که کد همراه آن را می‌توانید کپی و پیست کنید. پس از آن، با ایمیل و رمز عبورتان وارد سایت می‌شوید.

سپس با یک چک‌لیست مدارک مواجه می‌شوید. باید مطمئن شوید که فرم‌های‌تان را تأیید کرده و آنها را با بارکدهای دوبعدی تحویل می‌دهید. این فرم نیاز به امضا ندارد. بخش گواهی Attestation در انتهای فرم به منزله امضای متقاضی تلقی می‌شود. تنها فرمی که به امضای دستی نیاز دارد استفاده از فرم وکالت است. مکان Spot جداگانه‌ای برای آپلود کردن این فرم وجود دارد.

همچنین از شما خواسته خواهد شد که سایر مدارک، مانند تأییدیه تجربه کار یا تحصیل واجد شرایط‌تان در کانادا را تحویل دهید. مکان‌های متفاوتی برای اضافه کردن فایل، از سوی افراد تحت تکفل، در نظر گرفته شده است.

سپس یک فرم تأیید و موافقت Acknowledgement And Consent و یک بیانیه حفظ حریم خصوصی خواهید دید. یک دکمه آبی‌رنگ خیلی بزرگ در پایان برای شما قرار داده شده است تا درخواست‌تان را ارسال کنید. دست آخر، به صفحه‌ای می‌رسید که تحویل درخواست شما را تأیید می‌کند.

این امکان را خواهید داشت که بعد از ارسال درخواست‌تان، آن را مشاهده کنید.

 

مدارک مورد نیاز کدام است؟

بر اساس اعلام سایت IRCC، اینها فرم‌هایی است که شما، به عنوان متقاضی اصلی Principal Applicant، نیاز دارید:

فرم‌های دیگری که باید به عنوان متقاضی اصلی Principal Applicant پر کنید، اگر در مورد شما مصداق پیدا می‌کند.

وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا چند توصیه درباره پر کردن فر‌مهای درخواست دارد:

  • مطمئن شوید که Adobe Reader 10 یا بالاتر دارید و اینکه Javascript فعال باشد. اگر برای دانلود این برنامه مشکل دارید، روی لینک، کلیک راست کرده و “Save target as…” یا “Save link as…” را انتخاب کنید.
  • فرم‌ها را با کامپیوتر پر کنید،  بیندازد نه به صورت دستی. این کار آسانتر است و از وقوع اشتباهاتی که می‌تواند کارتان را عقب جلوگیری می‌کند.
  • فرم Schedule 3 باید با کامپیوتر پر شود.
  • فرم‌های درخواست خود را پر و امضا کنید، تاریخ بگذارید و از آن پرینت بگیرید.

IMM 0008 یک فرم بارکد است. باید آن را تأیید کرده و همه صفحات آن را ارسال نمایید.

همچنین، اگر بین ۱۴ تا ۷۹ سال داشته باشید، باید آزمایش‌های بیومتریک Biometrics را هم انجام بدهید، حتی اگر قبلا آنها را تحویل داده باشید. وقتی که زمان انجام بیومتریک برسد IRCC برای‌تان یک نامه می‌فرستد، ولی هزینهٔ این آزمایش‌ها را در هنگام ارائه درخواست، خودتان باید بپردازید. از تاریخ دریافت آن نامه، ۳۰ روز برای ارائه آزمایش‌های زیست‌سنجی‌تان وقت خواهید داشت. در مورد الزامات و رویه‌های نمونه‌گیری بیوکتریک، تمهیداتی موقتی در دوران کرونا در نظر گرفته شده است که باید مراعات گردد.

 

اطلاعات برای متقاضیان استریم مهاجرتی فارغ‌التحصیلان

چنانچه با یک مدرک کانادایی فارغ‌التحصیل شده و از شرایط زبانی لازم برخوردار باشید، در زمان ارائه درخواست می‌توانید به شکل پاره‌وقت مشغول به کار باشید.

کاندیداهای فارغ‌التحصیل‌شده بین‌المللی باید امتیاز ۵ از شاخص زبان کانادا Canadian Language Benchmark یا CLB و یا سطح مهارت زبان کانادا Niveaux de compétence linguistique canadiens یا NCLC گرفته باشد.

آن دسته از دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل از موسسات آموزشی تعیین‌شده در کانادا، که در حال حاضر به دنبال کسب مدرک دیگری هستند، به شرط آنکه مشغول به کار باشند، ممکن است واجد شرایط تشخیص داده شوند.

اطلاعات برای متقاضیان استریم مهاجرتی کارکنان ضروری

برای ارائه درخواست در هر کدام از استریم‌های مهاجرتی کارکنان ضروری کانادا، باید امتیاز ۴ از شاخص زبان کانادا Canadian Language Benchmark یا CLB و یا سطح مهارت زبان کانادا Niveaux de compétence linguistique canadiens یا NCLC گرفته باشند.

اگر تحت استریم مهاجرتی کارکنان خدمات سلامت درخواست می‌دهید، در هر حرفه‌ای می‌توانید مشغول به کار باشید. با وجود این، باید دست‌کم از یک سال سابقه کار، در یکی از مشاغل واجد شرایط خدمات سلامت، فهرست شده در Annex A، برخوردار باشید.

اگر تحت استریم مهاجرتی سایر کارکنان ضروری درخواست می‌دهید، می‌توانید تجربه اشتغال در حرفه‌های فهرست‌شده در Annex A (مشاغل خدمات سلامت) و Annex B (سایر مشاغل کارگران ضروری) را ترکیب کنید.

چرا کانادا این برنامه‌ها را ارائه می‌هد؟

محدودیت‌های مسافرتی تعیین‌شده برای کند ساختن گسترش کووید ۱۹، اثرات گسترده‌ای بر بازار کار داشته است. کانادا برای رفع کمبودهای خود، از نظر نیروی انسانی، معمولا بر مهاجرت از کشورهای دیگر تکیه داشته است.

کانادا اهداف مهاجرتی بلندپروازانه‌ای برای ۲۰۲۱ در نظر گرفته و به دنبال جذب ۴۰۱ هزار مهاجر جدید تا پایان سال جاری است. متعهد بودن به تحقق این هدف، کانادا را بر آن داشته است که این شش استریم مهاجرتی جدید را به راه اندازد. این استریم‌ها به کسانی که پیشاپیش ساکن کشور هستند، کمک می‌کند که اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

نیمی از این استریم‌های مهاجرتی به فرانسوی‌زبان‌ها تعلق دارد. این بدان خاطر است که کانادا می‌خواهد جمعیت مهاجران دو زبانه و فرانسوی‌زبان خارج از کبک را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا