Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاقامت دائممهاجرت دانشجوئی

ما می‌خواهیم شما اینجا بمانید: ۹۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و نیروی کار خارجی در کانادا اقامت دائم می‌گیرند

کانادا قصد دارد، با اجرای یک برنامه مهاجرتی ویژه و برای یک‌بار، به ۹۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و نیز نیروی کار خارجی موقت دارای تجربه‌کار در مشاغل ضروری،‌ اقامت دائم PR این کشور را بدهد. 

این برنامه مهاجرتی، از نظر زمانی، محدودیت دارد؛ از پنجم ماه می آغاز می‌شود و تا پنجم نوامبر یا تا زمان رسیدن به تعداد تعیین شده، ادامه خواهد داشت. 

آقای مارکو مندیچینو Marco Mendicino، وزیر مهاجرت کانادا درباره این تصمیم ویژه دولت می‌گوید: «تازه‌واردان شغل ایجاد می‌کنند. رشد اقتصادی ایجاد می‌کنند. برای کامیونیتی‌شان مفید واقع می‌شوند. آنها آستین‌های‌شان را بالا زده و در کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با اینکه هنوز حتی اقامت دائم هم ندارند. بازتاب ارزش‌های یگانه کانادایی را در آنها می‌توان دید: سختکوشی، مراقبت از همدیگر و مهربانی ورزیدن. به همین خاطر، آنچه امروز اعلام شد، بسیار مهم است.» 

پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت می‌گوید که دولت کانادا مهاجرت را به بخشی حیاتی از برنامه بهبود اقتصادی دوران پساکرونا تبدیل کرده است و قصد دارد ۴۰۱ هزار مهاجر تازه را در سال ۲۰۲۱ به کشور اضافه کند. 

۹۰ هزار نفری که قرار است تحت برنامه جدید جذب شوند، تقریبا یک چهارم از کل هدف مهاجرتی امسال را تشکیل خواهند داد. 

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از تصمیم تازه دولت کانادا برای دادن PR به ۹۰ هزار دانشجو و نیروی کار خارجی گزارش می‌دهد.

برنامه تازه دولت کانادا برای جذب ۹۰ هزار مهاجر تازه از میان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی و نیروی کار خارجی که هم اکنون در کانادا هستند،‌ از سوی آقای مارکو مندیچینو Marco Mendicino، وزیر مهاجرت کانادا اعلام شد.

از ۹۰ هزار جایگاه تعیین‌شده در این برنامه، ۲۰ هزار مورد به نیروهای کار خارجی موقت شاغل در بخش مراقبت‌های بهداشتی، ۳۰ هزار مورد به شاغلان در سایر مشاغل ضروری برگزیده و ۴۰ هزار مورد باقی‌مانده به دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل‌ شده از مؤسسات کانادایی اختصاص یافته است.

شرایط دریافت اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی درصورتی واجد شرایط این برنامه جدید شناخته می‌شوند که ظرف ۴ سال گذشته، یعنی از ژانویه ۲۰۱۷ به بعد، از یکی از رشته‌های دانشگاهی واجد شرایط، فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر در استخدام باشند. تأیید صلاحیت این افراد مشروط به فعالیت در مشاغل خاصی نیست.

 

نحوه دریافت اقامت دائم کانادا برای نیروهای کار خارجی

آن دسته از نیروهای کار خارجی موقتی مشمول این برنامه می‌شوند که دست‌کم از یک سال تجربه کار در یکی از ۴۰ شغل مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی یا ۹۵ شغل ضروری دیگر در طیفی از حوزه‌های مختلف، مانند پرستاری در منزل Caregiving و تولید و توزیع مواد غذایی، برخوردار باشند.

وزیر مهاجرت: نقشی که ایفا می‌کنید ماندگار است و ما می‌خواهیم که شما اینجا بمانید

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، می‌گوید: «پاندمی نور تازه‌ای بر نقش شگفت‌انگیز تازه‌واردان افکنده است. این سیاست‌های جدید به دارندگان اقامت موقت کمک می‌کند که برای آینده خود در کانادا برنامه‌ریزی کنند، نقش مهمی در بازسازی اقتصاد ما ایفا نمایند و به ما کمک کنند تا خود را، بهتر از گذشته، دوباره بسازیم. ما پیام ساده‌ای برای‌شان داریم: اقامت شما شاید موقت باشد، ولی نقشی که ایفا می‌کنید ماندگار است و ما می‌خواهیم که شما اینجا بمانید.»

خانم اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت درباره برنامه کانادا برای جذب مهاجر پس از دوران کرونا توضیح می‌دهد: «دولت کانادا مهاجرت را به بخشی حیاتی از برنامه بهبود اقتصادی دوران پساکرونا تبدیل کرده است و قصد دارد ۴۰۱ هزار مهاجر تازه را در سال ۲۰۲۱ به کشور اضافه کند.»

این در حالی است که تعداد مهاجران پذیرش شده در سال گذشته، با سقوط ۴۵/۷ درصدی، به ۱۸۵ هزار و ۱۳۰ نفر کاهش یافت.

به گفته خانم اسکوئی، ۹۰ هزار نفری که قرار است تحت برنامه جدید جذب شوند، تقریبا یک چهارم از کل هدف مهاجرتی امسال را تشکیل خواهند داد.

با بسته ماندن مرزها به روی مسافرت‌های غیرضروری، بسیاری از کسانی که در زمان پاندمی کرونا تائیدیه اقامت دائم خود را گرفته‌اند، نتوانسته‌اند به کانادا بیایند.

پریا اسکوئی مشاور رسمی امور مهاجرت می‌گوید که همین امر مقامات را بر آن داشته است تا تغییر رویه داده و تمرکز خود را بر کاندیداهایی بالقوه‌ای معطوف سازند که الان در کانادا هستند و تأیید صلاحیت‌ آنان، در شرایط نرمال، به فرایند طولانی‌تری نیاز دارد.

اقدام بی‌سابقه برای صدور دعوت‌نامه

اتاوا، در ماه فوریه، با صدور ۲۷ هزار و ۳۳۲ دعوت‌نامه برای کاندیداهای امیدواری که در کانادا به سر می‌برند ـ پنج برابر بیشتر از رکورد قبلی با ۵ هزار نفر ـ شگفتی همگان را برانگیخت.

آقای مندیچینو معتقد است این‌ها گام‌های بی‌سابقه‌ای است که از طریق مجموعه‌ای از «انتخاب‌‌های هوشمندانه» برای ایجاد «سریع‌ترین و گسترده‌ترین مسیرها» برای کسب اقامت دائم و تحقق برنامه سطح مهاجرتی ۲۰۲۱ برداشته شده است.

او می‌گوید: «ما برای اینکه اقتصادمان را فعال نگه داریم و به روند بهبود آن شتاب بیشتری بدهیم، به نیروهای کاری نیاز داریم که از طیفی از مهارت‌های گوناگون، در بخش‌های گوناگونی از اقتصاد ما، برخوردار باشند.»

«ما برای مهاجران دارای تحصیلات عالیه و آنهایی که از مهارت‌های سطح بالایی برخوردارند، ارزش بسیاری قائل هستیم، ولی در عین حال، به کسانی هم نیاز داریم که در بخش‌های کشاورزی و ساخت‌وساز و حرفه‌های مختلف مشغول به کار شوند و نیروی کار یدی مورد نیاز برای ساختن کامیونیتی‌های ما را فراهم آورند. ما مدت زیادی است که نتوانسته‌ایم از این مسیرها مهاجر جذب کنیم.»

 

دریافت اقامت دائم کانادا برای این ۹۰ هزار نفر چه شرایطی دارد؟

خانم اسکوئی درباره شرایط عمومی افراد برای پذیرش در این برنامه می‌گوید: «همه کاندیداها باید یکی از زبان‌های رسمی کانادا را به خوبی صحبت کنند، از شرایط عمومی پذیرش برخوردار باشند و اجازه کار در کانادا را داشته و در هنگام ارائه درخواست خود، مشغول به کار باشند. مهاجرانی که قبلا از شرایط اقامت قانونی خارج شده باشند، مشمول این برنامه جدید نخواهند بود.»

از سوی دیگر به منظور ارتقای زبان‌های رسمی کانادا، ۳ جریان مهاجرتی اضافه نیز، بدون محدودیت در پذیرش، برای کاندیداهای فرانسوی‌زبان یا دوزبانه ایجاد شده است.

مندیچینو می‌گوید وزارت مهاجرت به‌تازگی ۶۲ افسر اضافه را، برای ارتقای ظرفیت رسیدگی خود، به استخدام در آورده است و درخواست‌های مربوط به این برنامه را فقط به صورت آنلاین می‌پذیرد، تا امکان رسیدگی از راه دور را برای کارکنانی که بیشترشان همچنان از منزل مشغول به کار هستند، فراهم آورد.

او می‌گوید رسیدگی همزمان به درخواست‌های مهاجرت از داخل و خارج از کشور هیچ مانعی ندارد و مسئولان همچنان به رسیدگی به درخواست‌های ساکنان خارج از کشور ادامه خواهند داد، چرا که کانادا برای رفع نیازهای بازار کار و جبران روند پیر شدن جمعیت خود، به مهاجران نیاز دارد.

این سیاست‌های عمومی ویژه، نیروهای کار موقت شاغل در بخش‌های ضروری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی را به ماندن در کانادا ترغیب می‌کند و به حفظ نیروی کار ماهر مورد نیاز کشور یاری می‌رساند.

مندیچینو می‌گوید: «تصور کنید که از شما خواسته‌اند بزرگترین تعداد افراد دارای اقامت دائم را، در تاریخ این کشور، به کانادا بیاورید. ممکن بود کسانی بگویند که مهاجرت را متوقف کنید، ولی ما گفتیم نه، چون باور داشتیم که از طریق مهاجرت است که می‌توانیم رشد اقتصاد خود را تداوم ببخشیم.»

«تازه‌واردان شغل ایجاد می‌کنند. رشد اقتصادی ایجاد می‌کنند. برای کامیونیتی‌شان مفید واقع می‌شوند. آنها آستین‌های‌شان را بالا زده و در کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، با اینکه هنوز حتی اقامت دائم هم ندارند. بازتاب ارزش‌های یگانه کانادایی را در آنها می‌توان دید: سختکوشی، مراقبت از همدیگر و مهربانی ورزیدن. به همین خاطر، آنچه امروز اعلام شد، بسیار مهم است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا