Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
برنامه های مهاجرتینیروی متخصص استانی

مهاجرت تخصصی به کانادا از طریق برنامه برای افراد فرانکوفون در استان انتاریو (تسلط به زبان انگلیسی/فرانسه)

Ontario French-Speaking Skilled Worker Stream

در صورتی که قصد دارید از طریق تخصص شغلی و کاری به یکی از استان‌های کانادا مهاجرت کنید، گزینه برنامه نیروی‌های متخصص فرانسوی زبان استان انتاریو را فراموش نکنید. 

در صورتی که جزو متخصصان زبان فرانسه هستید و از طرفی مهارت بالایی در زبان انگليسي دارید، می‌توانید برای مهاجرت به انتاریو از این برنامه استفاده کنید. 

دو مطلب را در این مقاله خواهید خواند:

  1. شرایط کلی برای استفاده از  برنامه نیروی‌های متخصص فرانسوی زبان استان انتاریو
  2. شرایط شغلی برای استفاده از برنامه نیروی‌های متخصص فرانسوی زبان استان انتاریو

 در نظر داشته باشید برای استفاده از این برنامه مهاجرتی، بایستی همانند برنامه سرمایه انسانی انتاریو، ابتدا برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری فدرال جهت‌ گزینش یکی از برنامه‌های نیروی متخصص فدرال یا تجربه کانادایی واجد شرایط باشید. 

برای استفاده از این برنامه، امکان اقدام مستقیم وجود ندارد. شما بر اساس پروفایل اکسپرس اینتری و با توجه به امتیازاتی که کسب کردید، یک دعوتنامه NOI از استان انتاریو دریافت می‌کنید. 

برنامه استانی انتاریو، با توجه به پروفایل داوطلبان در سیستم اکسپرس اینتری، متقاضیان توانمندی را که شرایط برنامه نیروی متخصص فرانسوی زبان انتاریو دارند، گزینش می‌کند. 

در صورتی که توسط OINP گزینش شوید، یک دعوت‌نامه NOI دریافت می‌کنید که از شما دعوت می‌کند تا با استفاده از برنامه نیروی متخصص فرانسوی زبان، به برنامه استانی انتاریو، درخواست دهید. مهلت اعلام درخواست‌تان تنها 45 روز است. در صورتی که درخواست‌تان تایید شود، از طریق پروفایلی که در سیستم اکسپرس اینتری دارید، به شما اطلاع می‌دهند. پس از تایید شما، یک نامه انتخاب از طرف استان انتاریو برایتان صادر می‌شود. در نهایت، زمانی که امتیاز انتخاب استانی را نیز دریافت کردید، می‌توانید برای اقامت خود به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهید. 

  1. شرایط کلی برای استفاده از  برنامه نیروی‌های متخصص فرانسوی زبان استان انتاریو

این برنامه، شرایطی را برای مهاجرین تعریف کرده است که در صورت داشتن این شرایط می‌توانید از طریق این برنامه اقدام کنید:

  • تسلط کافی در هر دو زبان در چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن داشته باشید( حداقل سطح زبان فرانسه CLB7 و حداقل سطح زبان انگلیسی CLB6)
  • اثبات مهارت زبان شما بر اساس یکی از آزمون‌های آیلتس یا CELPIP برای انگلیسی  و TEF یا TCF برای زبان فرانسه انجام می‌شود.
  • دارای مدرک لیسانس، ارشد یا دکترا از کانادا باشید یا مدرک ارزیابی مدرک تحصیلی از یکی از سازمان‌های مورد تایید کانادا برای مدرک خارجی خود ارائه دهید.
  • قصد زندگی در انتاریو و وابستگی به این استان داشته باشید.
  • در صورتی که در زمان ارائه درخواست در کانادا هستید، اقامت قانونی داشته باشید.
  • توانایی مالی مورد نیاز برای حمایت از خود و خانواده‌تان در انتاریو را داشته باشید.

بودجه مورد نیاز از جدول زیر قابل مقایسه است که سالانه به روز می‌شود:

 

تعداد اعضای خانواده بودجه مورد نیاز
1 نفر 12.960 دلار
2 نفر 135.16 دلار
3 نفر 19.836 دلار
4 نفر 24.083 دلار
5 نفر 27.315 دلار
6 نفر  806.30 دلار
7 نفر 34.299 دلار

2-شرایط شغلی برای استفاده از برنامه نیروی‌های متخصص فرانسوی زبان استان انتاریو

برنامه نیروی متخصص فدرال FSWP

برای استفاده از برنامه FSWP و کسب امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری فدرال، بایستی مدارک زیر را ارائه دهید:

  • دارای حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت حداقل 30 ساعت در هفته، یا معادل آن کار نیمه وقت با حقوق در 5 سال اخیر در داخل یا خارج کانادا
  • دارای سابقه اشتغال در یکی از مشاغل سطح A,B یا 0

برنامه خود اشتغالی Self-Employed

برای اثبات خود اشتغالی، بایستی خود اشتغالی شما توسط اشخاص ثالث اثبات شده باشد. نامه اشتغالی که از طرف خودتان یا خانواده‌تان باشد، مورد قبول برنامه استانی انتاریو نیست.

 

برنامه تجربه کانادایی CEC

 

اگر در بخش برنامه تجربه کانادایی، مدارک‌تان مورد ارزیابی قرار بگیرد، بایستی مدارک زیر را برای سابقه کاری خود ارائه دهید:

  • دارای سابقه کار حداقل یک سال در 3 سال اخیر کار تمام وقت با حقوق (دارای حداقل 30 ساعت کار در هفته ) یا معادل آن کار نیمه وقت در داخل یا خارج از کانادا

(بایستی سابقه کاری قانونی شما جمعا به مدت یک سال باشد، یعنی اگر به صورت پراکنده مشغول بودید و جمع آن یک سال شده باشد، نیز مورد قبول است.) 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا