Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتیمهاجرت دانشجوئی

۱.۴ میلیون دانشجوی بین‌المللی در سال ۲۰۲۷ برای تحصیل در کانادا درخواست ارائه می‌کنند

اداره مهاجرت کانادا پیش‌بینی می‌کند تعداد دانشجویان‌ بین‌المللی که می‌خواهند برای تحصیل به کانادا بیایند طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۷ به ۱.۴ میلیون نفر می‌رسد.

روزنامه گلوب اند میل کانادا که این خبر را به نقل از سندی در IRCC منتشر کرده،‌ افزوده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ درخواست‌ دریافت مجوز تحصیل از سوی دانشجویان بین‌المللی به تعداد ۳۰۰ هزار درخواست در سال افزایش یافته است.

این سند پیش‌بینی می‌کند که امسال ۵۰۰ هزار نفر و سال آینده، بیش از یک میلیون نفر از دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا درخواست بدهند.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۱.۱ میلیون نفر، در سال ۲۰۲۶ به ۱.۲۸ میلیون نفر و در سال ۲۰۲۷ به ۱.۴ میلیون نفر افزایش یابد.

براساس این سند، رشد سریع پذیرش دانشجویان بین‌المللی، زمان پردازش مجوزهای تحصیلی برای ورود به کشور را دچار مشکل کرده است.

در همین حال، دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای کسب درآمد، به‌طور فزاینده‌ای به دانشجویان بین‌المللی وابسته شده‌اند و در برخی موارد، امکان تجربه تحصیلی مثبت در کانادا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم نمی‌کنند.

در حال حاضر، آزمایشی برای تعیین اینکه کدام دانشگاه‌ها و کالج‌ها مورد اعتماد هستند، در حال انجام است.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها اگر می‌خواهند جزو این لیست قرار بگیرند، باید هر سال اطلاعات مختلف خود، از جمله درباره تعداد دانشجویان بین‌المللی ساکن در مسکن دانشگاه را در اختیار اداره مهاجرت کانادا IRCC قرار دهند.

لازم به ذکر است که ماه گذشته، آقای Sean Fraser، وزیر پیشین مهاجرت و وزیر فعلی مسکن کانادا از ضرورت ایجاد محدودیت برای افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی صحبت به میان آورد و گفت افزایش تعداد این دانشجویان بر بازار اجاره مسکن فشار وارد می‌کند و هزینه‌های اجاره را بالا می‌برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا