Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتکارگران فنیمهاجرت نیروهای متخصص

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا دارید باید این نکات را درباره برنامه Skilled Worker فدرال بدانید

این روزها، روزهای خوبی برای داوطلبانی است که تصمیم دارند از طریق برنامه Skilled Worker فدرال به کانادا مهاجرت کنند. چرا که بعد از وقفه‌ای حدودا ۴ ماهه که به دلیل کووید ۱۹ در سیستم مهاجرتی کانادا اعمال شده بود، این برنامه دوباره آغاز به کار کرده است.

Skilled Worker یکی از مهمترین برنامه‌های مهاجرتی کاناداست، چون نیمی از دعوت‌نامه‌های اکسپرس انتری مربوط به این برنامه می‌شود و کسانی که تصمیم به مهاجرت کاری دارند از طریق این برنامه اقدام می‌کنند. 

به همین دلیل، در مطلب پیش رو به جزئیات این برنامه و حداقل شرایطی که برای اقدام به مهاجرت از طریق این برنامه وجود دارد، پرداخته شده است. 

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی مهاجران در کانادا را دنبال می‌کند از بازگشت دوباره پذیرش مهاجران در برنامه  Skilled Worker گزارش می‌دهد.


این روزها بسیاری از نامزدهای مهاجرت به کانادا هیجان‌زده شده‌اند، چون از این ماه پس از یک  وقفه ۴ ماهه، دوباره برای نامزدهای برنامه Skilled Worker فدرال، دعوت‌نامه صادر شده است. 

در چند ماه گذشته که کرونا ویروس جهان را تحت تاثیر قرار داد، دولت فدرال سیاست‌های محدودکننده‌ای را در برخی از حوزه‌های فعالیت خود اعمال کرد، که بخش «مهاجرت» یکی از مهمترین موارد این حوزه‌ها بود. 

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

برنامه‌های مهاجرتی که در دوران قرنطینه ناشی از کرونا هم فعال بودند

این اتفاق، پیامدهای مختلفی را در پی داشت که یکی از آنها، کند شدن و حتی در برخی از موارد، متوقف شدن روند مهاجرت و پذیرش مهاجر از طریق برنامه‌های مختلف بود. به‌طوری که، از ماه مارچ تا هفته گذشته، تنها متقاضیان برنامه تجربه کانادایی (CEC) و برنامه مهاجرتی استانی (PNP) دعوت شدند تا از طریق سیستم ورود سریع (Express Entry) برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

 

دعوت از نامزدهای مهاجرت در همه برنامه‌های مهاجرتی در دستورکار دولت فدرال قرار گرفته است

در حال حاضر که محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ در حال کاهش است، دوباره دولت فدرال دعوت از نامزدهای مهاجرت را در همه برنامه‌های مهاجرتی از جمله Skilled Worker فدرال در دستور کار قرار داده است. 

 

نیمی از دعوت‌نامه‌های اکسپرس انتری مربوط به برنامه FSWP می‌شود

FSWP یا همان برنامه کارگر ماهر، یکی از ۴ برنامه‌ای است که تحت عنوان Express Entry مدیریت می‌شود و تقریبا نیمی از دعوت‌نامه‌هایی که Express Entry سالانه صادر می‌کند مربوط به این برنامه می‌شود. 

گزارش سالانه Express Entry در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که نامزدهای مهاجرتی FSWP، بیشترین سهم را در میان کسانی داشته‌اند که توانسته‌اند اقامت دائم دریافت کنند (متقاضیان اصلی و همسران و بستگانشان). به‌طوری که، کل پذیرش، تعداد ۱۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر بوده و از این میان، ۵۸ هزار و ۱۷۳ نفر سهم برنامه FSWP بوده است. 

چرا برنامه FSWP در سیاست‌های مهاجرتی کانادا اهمیت دارد؟ 

هنگامی که سیستم مهاجرتی کانادا در اواخر قرن نوزدهم راه‌اندازی شد، بیشتر به پذیرش مهاجران اروپایی یا آمریکایی سفیدپوست می‌پرداخت. اما این رویه تبعیض‌آمیز در سال ۱۹۶۲ تغییر کرد. 

یک تغییر مهم دیگر در سیستم مهاجرتی کانادا در سال ۱۹۶۷ اتفاق افتاد که سیستم مهاجرتی کانادا تبدیل به سیستمی مبتنی بر امتیاز شد و عواملی مانند مهارت‌های حرفه‌ای، سطح تحصیلات و توانایی زبان مدنظر قرار گرفتند. 

سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز، مهاجران بالقوه‌ای را که شرایط آنها با نیازها و وضعیت اقتصادی کانادا انطباق داشت، هدف قرار داده بود. 

با بکارگیری سیاست‌های جدید مهاجرتی، هنوز یک دهه نگذشته بود که در سال ۱۹۶۷ کانادا رسما به مقصد مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شد. 

از اواسط دهه ۱۹۹۰ تاکنون، بیشترین جمعیت مهاجران کانادا را کارگران ماهر تشکیل می‌دهند. به‌طوری که کانادا هر ساله، حدود ۶۰ درصد از مهاجران خود را از طریق کلاس اقتصادی پذیرش می‌کند. دلیل این موضوع این است که کانادا با توجه به پایین بودن نرخ موالید، به کارگران ماهر برای حمایت از اقتصاد خود نیاز دارد. 

امروزه، FSWP یکی از موثرترین مسیرهای مهاجرتی برای انتخاب مهاجرانی است که می‌توانند از نظر اقتصادی در کانادا موفق عمل کنند. 

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

شرایطی که باید برای ارائه درخواست مهاجرت از طریق FSWP داشته باشید

برای این که کسی بتواند از طریق FSWP به کانادا مهاجرت کند، باید حداقل شرایط زیر را داشته باشد: 

  • حداقل به مدت یک سال در شغل‌هایی که در طبقه‌بندی ملی شغلی (NOC) در سطوح O ، A یا B طبقه‌بندی می‌شوند، سابقه کار داشته باشید.  
  • زبان انگلیسی یا فرانسه در مهارت‌های ۴ گانه خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش دادن در سطح CLB 7 باشد. 
  • دارای یک گواهینامه تحصیلی کانادا یا گزارش اعتبارسنجی تحصیلی خارجی (ECA) باشید تا از این طریق مدرک او معادل‌یابی شود. 

داوطلبان براساس یک شبکه امتیازدهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و میزان سازگاری را می‌سنجد. 

برای کسانی که بالاترین میزان امتیاز را به دست بیاورند، دعوت‌نامه‌ای برای درخواست اقامت دائم کانادا صادر می‌شود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا