Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اسپانسرشیپپرسش های شما

تغییرات دولت کانادا برای متقاضیان اسپانسرشیپ والدین در سال ۲۰۱۹

رخساره از ونکوور – من امسال یعنی سال ۲۰۱۸ برای اسپانسرشیپ مهاجرت پدر و مادرم در قرعه‌کشی شرکت کردم که متاسفانه موفق نشدم. حالا سال آینده هم تصمیم دارم دوباره شرکت کنم ولی شنیدم که شرایط تغییر کرده است و حتی گفته می‌شود که قرعه‌کشی هم ممکن است حذف شود.

می‌خواستم بدانم شرایط اسپانسرشیپ والدین برای سال ۲۰۱۹ چگونه خواهد بود.

همانطور که شما هم اشاره کردید سیستم قرعه کشی یا لاتاری حذف شده و رسیدگی به پرونده‌ها به شکل قدیم انجام می‌شود. این یعنی همه‌ی پرونده‌ها بررسی می‌شوند.

همین هفته احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که از حالا به بعد سیستم قرعه‌کشی برای مهاجرت والدین برداشته شده و افراد همچون گذشته می‌توانند اسپانسر والدین‌شان شوند و آن‌ها را به کانادا بیاورند.

متقاضیان برای این منظور باید پرونده‌های‌شان را به مراکزی که دولت کانادا آن‌ها را تایید کرده ارسال کنند تا پروسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ها طی شود. همچنین ظرفیت پذیرش اسپانسرشیپ از ۱۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ به ۲۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.

سیستم لاتاری یا همان قرعه کشی که سال گذشته از آن استفاده می‌شد، انتقادهای زیادی به همراه داشت. مردم استان‌های مختلف کانادا نسبت به این سیستم بی‌اعتماد بودند و ابراز نگرانی می‌کردند. در نهایت وزارت مهاجرت کانادا تصمیم گرفت تا سیستم لاتاری را متوقف کند و از سیستم قدیمی استفاده کند.

افزایش متقاضیان اسپانسرشیپی باعث شده تا وزارت مهاجرت کانادا ظرفیت پذیرش را در سال ۲۰۱۹ افزایش دهد. البته دولت در این مدت توانسته تا تعداد پرونده‌های در دست بررسی را از ۱۶۷ هزار در سال ۲۰۱۱ به کمتر از ۲۶ هزار در ماه جون امسال برساند.

احمد حسین وزیر امور مهاجرت کانادا در رابطه با این تغییر در سیستم اسپانسرشیپی می‌گوید: «در طول چند سال گذشته، ما پیشرفت‌های قابل توجهی در روند حمایت از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها انجام داده‌ایم و تعداد کم‌تری از پرونده‌ها را حذف کرده‌ایم. در حال حاضر، با پذیرش پرونده‌های تکمیل‌شده سعی داریم تا سیستم اسپانسرشیپی را بهبود بخشیم. در سال آینده نیز ظرفیت‌ها افزایش خواهد یافت و این نشان‌ دهنده‌ی توجه دولت به شهروندانی است که می‌خواهند والدین‌شان را به کانادا بیاورند.»

موضوع قابل توجه دیگر برای متقاضیان این است که دولت کانادا قصد دارد با آسان‌تر کردن روند ارسال پرونده‌های اسپانسرشیپی، به متقاضیان کمک کند تا راحت‌تر به همراه والدین‌شان در کانادا زندگی کنند.

فرم‌های جدید اسپانسرشیپی

فرم‌های جدید اسپانسرشیپی یا همان فرم Interest To Sponsor از اوایل سال ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود و متقاضیان می‌توانند آن‌ها را تهیه کنند. دولت از متقاضیان اسپانسرشیپی می‌خواهد تا فرم را پر و ارسال کنند.

زمانی که ۲۰ هزار پرونده دریافت شد، کار رسیدگی به پرونده‌ها آغاز می‌شود. این اتفاق باعث شده تا بار دیگر روزنه‌های امید برای افرادی که می‌خواهند پدر، مادر و یا مادربزرگ و پدربزرگ‌های‌شان را به کانادا بیاورند روشن شود و فرصتی برای اسپانسرشیپ شدن داشته باشند.

کانادا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ ظرفیت را به ۲۱ هزار نفر افزایش دهد.

البته آن‌طور که در رسانه‌ها خوانده‌ایم، برخی بر این باور هستند که حذف سیستم قرعه‌کشی از اسپانسرشیپ والدین تصمیم درستی نیست و باید سیستم کاملا جدید و متفاوتی طراحی شود.

دولت کانادا این قول را داده که بصورت دقیق پرونده‌ها را بررسی می‌کند و افرادی که قصد ورود به کانادا دارند کاملا بررسی خواهند شد.

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۱۸ در شماره ۱۵۵ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا