Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاسپانسرشیپ

برای اینکه در برنامه PGP اسپانسر والدین خود بشوید چقدر باید درآمد داشته باشید و چطور آن را محاسبه کنید؟

برای این که بتوانید اسپانسر مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌تان به کانادا شوید، باید ابتدا ثابت کنید که می‌توانید از پس خرج و مخارج‌ خود و خانواده‌تان برآیید 

درست است که کانادا این امکان را برای مهاجران فراهم کرده که بتوانند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های‌شان را به کانادا بیاورند و خانواده‌ها دور هم جمع شوند، اما اسپانسر شدن از طریق این برنامه شرط و شروط‌هایی دارد. 

یکی از این شرط‌ها این است که شما باید ثابت کنید درآمد لازم را برای اسپانسر شدن از طریق برنامه‌ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا همان PGP دارید. 

در واقع، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC می‌خواهد مطمئن شود که شما درآمد کافی برای اینکه از خودتان و اعضای خانواده‌تان حمایت کنید دارید.

در این راستا، IRCC درآمد شما را در سه سال مالیاتی پیاپی،‌ قبل از درخواست‌تان، بررسی خواهد کرد. الزامات درآمدی شما، بسته به اندازه خانواده، تعداد اعضای اسپانسرشده، و اینکه آیا اعضای خانواده خود را در کبک اسپانسر می‌کنید یا استان دیگری، متفاوت است. 

در مطلب پیش رو، پریا اسکویی، مشاور رسمی مهاجرت در کانادا توضیحاتی درباره این الزامات درآمدی داده است. 

 

وقتی برای اسپانسری مهاجرت والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ خود به کانادا درخواست می‌دهید، باید ثابت کنید که پول کافی برای برآورده کردن الزامات درآمدی به دست آورده‌اید.

به گفته پریا اسکویی، مشاور رسمی مهاجرت در کانادا، الزامات درآمدی برای درخواست‌های برنامه‌ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها PGP، بسته به اندازه خانواده، تعداد اعضای اسپانسرشده، و اینکه آیا اعضای خانواده خود را در کبک اسپانسر می‌کنید یا استان دیگری، تفاوت می‌کند.

در ادامه مطلب، به این الزامات اشاره شده است.

 

تعداد اعضای خانواده برای اسپانسر شدن، چگونه محاسبه می‌شود؟ 

اندازه واحد خانواده بستگی به این دارد که شما، به‌عنوان اسپانسر، در حال حاضر چند نفر را در کانادا تحت حمایت دارید و می‌خواهید اسپانسر چند نفر دیگر شوید.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC می‌خواهد مطمئن شود که شما پول کافی برای حمایت از خودتان و اعضای خانواده‌تان دارید.

وقتی می‌خواهید محاسبه کنید که‌ در ارتباط با PGP، خانواده شما شامل چند نفر می‌شود، باید افراد زیر را به حساب بیاورید:

  • خودتان؛
  • همسر یا پارتنر عرفی‌تان؛
  • فرزندان تحت تکفل‌تان؛
  • فرزندان تحت تکفل همسر یا پارتنر عرفی‌تان؛
  • هر کسی که شما قبلا اسپانسر او بوده‌اید و همچنان از نظر مالی مسئولیت او بر عهده شماست؛
  • والدین یا پدربزرگ و مادربزرگی که می‌خواهید اسپانسرشان باشید؛ و
  • همسر، پارتنر عرفی و فرزندان تحت تکفل والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ شما، حتی اگر با آنها به کانادا نیایند.

نکته مهمی که پریا اسکویی، مشاور رسمی مهاجرت در کانادا در ارتباط با PGP اشاره می‌کند این است که شما فقط می‌توانید اسپانسری والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ خودتان و فرزندان تحت تکفل آنها را برعهده بگیرید. بر این اساس، اگر فرزندان آنها بالاتر از ۲۲ سال داشته باشند، یا به هر صورت «تحت تکفل» به حساب نیایند، مجبور خواهند بود که از طریق برنامه دیگری به کانادا مهاجرت کنند.

 

حداقل درآمد ضروری برای اسپانسری PGP در خارج از کبک چقدر است؟ 

وزارت مهاجرت کانادا، درآمد شما را در سه سال مالیاتی پیاپی،‌ قبل از درخواست‌تان، بررسی خواهد کرد. این یعنی برای امسال، درآمد سالانه شما در سال‌های ۲۰۱۸, ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گفته پریا اسکویی، مشاور رسمی مهاجرت در کانادا، حداقل درآمد ضروری MNI برای شما به‌عنوان اسپانسر در نظر گرفته می‌شود و نه برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌تان. اگر واجد شرایط الزامات درآمدی نبودید، می‌توانید همسر یا پارتنر عرفی‌تان را، به‌عنوان ضامن اضافه کنید تا به برآورده کردن این الزامات کمک کند.

حداقل درآمد ضروری MNI برای هر سال، نوعا براساس ارقام Cut-Off درآمدهای پایین LICO وزارت مهاجرت،‌ به اضافه ۳۰ درصد، محاسبه می‌شود. MNI برای سال ۲۰۲۰، با لحاظ کردن مشکلات اقتصادی بسیاری از کانادایی‌ها در طی پاندمی، تعیین شده است.

 

اندازه واحد خانواده MNI 2020 MNI 2019 MNI 2018
۲ نفر ۳۲٫۲۷۰ دلار ۴۱٫۰۰۷ دلار ۴۰٫۳۷۹ دلار
۳ نفر ۳۹٫۶۷۲ دلار ۵۰٫۴۱۴ دلار ۴۹٫۶۴۱ دلار
۴ نفر ۴۸٫۱۶۷ دلار ۶۱٫۲۰۹ دلار ۶۰٫۲۷۱ دلار
۵ نفر ۵۴٫۶۳۰ دلار ۶۹٫۴۲۳ دلار ۶۸٫۳۵۸ دلار
۶ نفر ۶۱٫۶۱۳ دلار ۷۸٫۲۹۶ دلار ۷۷٫۰۹۵ دلار
۷ نفر ۶۸٫۵۹۵ دلار ۸۷٫۱۷۲ دلار ۸۵٫۸۳۵ دلار
هر نفر اضافی ۶٫۹۸۵ دلار ۸٫۸۷۶ دلار ۸٫۷۴۰ دلار

 

اگر در طی این سال‌ها، کسی به خانواده شما اضافه یا از آن کم شده باشد، در این صورت MNI براساس تعداد اعضای خانواده در همان سال اعمال می‌شود. برای مثال، اگر شما و همسرتان در ۲۰۱۹ صاحب اولین فرزندتان شده باشید، در این صورت، در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ باید واجد شرایط الزامات MNI برای یک خانواده‌ سه نفره باشید.

برای اثبات درآمدتان در این سه سال، باید برگه تشخیص مالیاتی Notice of Assessment خود را از آژانس درآمد کانادا CRA، برای هر کدام از این سه سال مالیاتی ارائه دهید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا