Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پرسش های شما

آیا می‌شود فرم‌های مهاجرت را سفید امضا کرد و پر کردن آن را به وکیل سپرد؟

 

مریم از شیراز: من می‌خواهم به کانادا مهاجرت کنم و یک مشاور حقوقی که به او اعتماد دارم، به من کمک می‌کند که فرم‌ها را پر کنم. البته موضوعی که وجود دارد این است که او از من خواسته فرم‌های سفید را امضا کنم تا بر اساس اطلاعاتی که از من گرفته، فرم‌ها را پر کند. آیا این کار ممکن است بعدا برای من مشکل‌ساز باشد؟

پاسخ کوتاه به این سوال این است: امضا کردن فرم‌های سفید که هیچ کدام از بخش‌های آن پر نشده است می‌تواند بعدها برای شما مشکل‌ساز شود. اما این اتفاق چگونه رخ می‌دهد؟

قبل از هر چیز بهتر است کمی درباره قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان IRPA بدانیم. طبق این قانون، متقاضیان مهاجرت باید تمام فرم درخواست خود را با صداقت پر کنند. این برای همه فرم‌ها و درخواست‌هایی که پر می‌کنید وجود دارد.

در صورتی که بعدا به هر دلیلی مشخص شود اطلاعات شما اشتباه بوده، اداره مهاجرت کانادا آن را به عنوان «اشتباه‌جلوه‌دادن» به حساب می‌آورد.

در بخش ۴۰ این قانون آمده است اگر به طور مستقیم و یا غیرمستقیم، اطلاعاتی که در فرم‌های خود به اداره مهاجرت می‌دهید صحیح نباشد، این موضوع به عنوان «اشتباه‌جلوه‌دادن» واقعیت‌ها به شمار می‌رود. قانون به روشنی می‌گوید مسئول این کار خود فرد است و هیچ بهانه دیگری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

بنابراین باید بدانید در نهایت این امضای شماست که پای فرم‌ها وجود دارد و اداره مهاجرت فقط شما را به عنوان مسئول ارائه این اطلاعات می‌شناسد. در واقع اگر شخص دیگری به جای شما این فرم‌ها را پر کند و اشتباهی در آن به وجود آید، شما در صورت شکایت و تقاضای بازنگری هم بعید است بتوانید از قاضی رای بگیرید و او در چنین شرایطی به سود شما حکم نمی‌دهد.

بنابراین مطمئن باشید تک تک اطلاعاتی که در فرم‌های مهاجرت خود می‌نویسید، درست و صحیح باشد. مطمئن باشید که یک دور همه فرم‌هایی را که از سوی مشاور مهاجرت شما پر شده است خوانده‌اید.

اگر به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط کافی ندارید، مطمئن شوید که یک مترجم خبره، کل فرم‌ها را بررسی کرده باشد.

موضوع دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که دانستن زبان خارجی، برای درست پر کردن فرم‌ها کافی نیست. لازمه درست پر کردن یک فرم این است که هم زبان را به خوبی بدانید و هم با مسائل مربوط به قوانین مهاجرتی و فرم‌ها آشنا باشید. پس حتما از یک مشاور خبره امور مهاجرتی کمک بگیرید.

در نهایت هر جا احساس کردید بخشی از فرم‌ها اشتباه یا عجیب پر شده، حتما از چند متخصص دیگر هم سوال کنید. در نهایت فقط شخص شما مسئول اطلاعات این فرم هستید.

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ در شماره ۸۴ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا