Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پرسش های شما

آیا می‌شود ویزای ویزیتوری پنج ساله را از طریق تحصیل یا کار به اقامت دایم تبدیل کرد؟

بهزاد از تبریز: من تصمیم دارم به کانادا مهاجرت کنم ولی فعلا حایز شرایط نیستم. اخیرا شنیده‌ام که اگر ویزای توریستی پنج ساله بگیرم می‌توانم در زمانی که در کانادا هستم آن را به ویزای تحصیلی یا کار تغییر بدهم تا بعدا به اقامت دایم و در نهایت به شهروندی تبدیل کنم. با توجه به اینکه هزینه خیلی زیادی برای این ویزا باید بکنم می‌خواستم مطمئن بشوم که آیا اصلا چنین امکانی وجود دارد؟ یعنی آیا می‌شود ویزای توریستی را به اقامت دایم تبدیل کرد؟ چه راهی برای آن هست و آیا در این حالت، اجازه کار در کانادا داده می‌شود؟

در یک پاسخ کلی باید بگویم که اصولا ویزای ویزیتوری نمی‌تواند تبدیل شود، مگر در شرایط ویژه‌ای که توضیح می‌دهم. البته این پرسش شما درباره‌ی تبدیل ویزای ویزیتوری موقت کانادا به ویزای دانشجویی یا ویزای کاری یکی از سوال‌هایی است که بسیاری از آنهایی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند به دنبال پاسخ آن هستند.

طبق قانون، شهروندان بسیاری از کشورها برای مسافرت به کانادا، به ویزای ویزیتوری یا دیداری نیاز دارند. این نوع ویزا از خارج از خاک کانادا و در یکی از سفارتخانه‌ها بررسی و صادر می‌شود.

دارنده این ویزا، مجوز ورود به کانادا را دارد و به‌طور معمول به دارندگان ویزاهای اقامت موقت حداکثر تا شش ماه از زمان ورود اجازه می‌دهند که در خاک کانادا بمانند. البته افسر مرز می‌تواند در زمان ورود، اجازه‌ی مدت اقامت کمتری بدهد که در این‌صورت، تصمیم افسر بر قوانین مقدم است. گاهی اوقات هم پیش می‌آید، در مواردی که معمولا امنیتی است، از ورود دارنده ویزای ویزیتوری به خاک کانادا جلوگیری می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که کار کردن برای کسانی که با ویزای ویزیتوری در کانادا هستند، مجاز نیست. ضمن اینکه تحصیل کردن در دوره‌هایی که طول آنها بیشتر از شش ماه باشد هم در کانادا برای این افراد غیرمجاز است.

بنابراین طبق قانون، تبدیل ویزای ویزیتور به ویزای تحصیلی و ویزای کار تنها تحت شرایط خاصی ممکن است.

درخواست تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای کار باید ابتدا به دفتر ویزا در محل اقامت متقاضی (که طبیعتا خارج از خاک کاناداست) ارسال شود. این درخواست‌ها بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، بررسی و تصمیم‌گیری خواهند شد. درخواست متقاضی، مانند تمامی تقاضاهای دیگر بررسی می‌شود و باید شرایط کارفرما و کارگر از نظر افسر قابل قبول و واقعی باشد که در صورت موافقت و صدور ویزای کار، شما باید از خاک کانادا خارج و دوباره با ویزای کار به این کشور وارد شوید.

ازدواج با شخصی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد هم می‌تواند باعث شود که شخص بتواند ویزای خود را تغییر دهد.

اما درباره درخواست تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای دانشجویی باید گفت که این کار به‌طور معمول از داخل خاک کانادا ممکن نیست و این کار هم باید ابتدا در یکی از دفاتر اداره مهاجرت کانادا که در خارج از کانادا واقع شده است (مثل ترکیه) بررسی شود. تنها در صورتی که شخص متقاضی، یک دوره پیش‌نیاز کمتر از شش ماه را در خاک کانادا بگذراند، اجازه اقدام برای تبدیل ویزای ویزیتوری به ویزای دانشجویی را از داخل خاک کانادا خواهد داشت.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ در شماره ۷۸ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا