Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتی

لایحه بودجه سال ۲۰۲۲ دولت فدرال چه تسهیلاتی برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته است؟

 

دولت کانادا در لایحه بودجه سال ۲۰۲۲ که روز پنج‌شنبه تقدیم پارلمان شد در نظر دارد با اعمال تغییراتی در قانون به وزیر مهاجرت این امکان را بدهد که از میان پناه‌جویان، متقاضیانی که نیازهای بازار کار کانادا را برآورده می‌کنند انتخاب کند.

دولت همچنین برای ۵ سال آینده ۲/۱ میلیارد دلار در نظر گرفته تا بتواند هدف جذب سالانه ۴۰۰ هزار مهاجر جدید را تحقق بخشد.

در لایحه دولت همچنین پیش‌بینی شده تا با اختصاص منابع مالی، موانع ناشی از تشریفات اداری برای متقاضیان برنامه مهاجرتی نیروی کار موقت خارجی برداشته شود.

دولت می‌خواهد تا با اصلاح قانون شهروندی از پردازش خودکار و ماشینی و جمع‌آوری و استفاده‌ی ایمن از بیومتریک‌ها بهره بگیرد.

سایت IC Mohajer که خبرها و گزارش‌های مربوط به مهاجرت و زندگی ایرانیان در کانادا را دنبال می‌کند از پیش‌بینی‌های لایحه بودجه ۲۰۲۲ برای امور مهاجرت گزارش می‌دهد.

 

بودجه دولت کانادا برای سال ۲۰۲۲ که روز پنج‌شنبه به پارلمان ارائه شد، تعدادی از اولویت‌های مهاجرتی که دولت قصد دارد دنبال کند، را مشخص کرده است.

 

اکسپرس اینتری

دولت فدرال در بودجه امسال پیشنهاد کرده است تا با اصلاح قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان Immigration and Refugee Protection Act یا IRPA به وزیر مهاجرت این اختیار را بدهد که از دستورالعمل‌های وزارتی برای کمک به انتخاب متقاضیانی که به بهترین وجه نیازهای بازار کار کانادا را برآورده می‌کنند، استفاده کند.

هنوز جزئیات بیشتری از سوی دولت فدرال در مورد تغییراتی که در ذهن دارد در دسترس نیست.

طرح سطوح مهاجرت: کانادا برای حمایت از فرایند پردازش درخواست و اسکان بیش از ۴۰۰ هزار دارنده جدید اقامت دائم در هر سال، ۲/۱ میلیارد دلار در طول پنج سال و ۳۱۷/۶ میلیون دلار اضافه‌تر، در بودجه اختصاص داده شده است.

 

برنامه مهاجرتی نیروی کار موقت خارجی Temporary Foreign Worker Program یا TFWP

دولت می‌خواهد ۲۹/۳ میلیون دلار در طول سه سال برای ایجاد یک Trusted Employer Model سرمایه‌گذاری کند تا موانع حاصل از تشریفات اداری برای TFWP را کاهش دهد.

این مدل برای کارفرمایانی در دسترس است که بالاترین استانداردها را برای شرایط کار و زندگی، حمایت‌ها و دستمزدها در زمینه‌های کاری پرتقاضا دارند. جزئیات بیشتر در سال آینده اعلام خواهد شد.

دولت فدرال همچنین قصد دارد ۴۸/۲ میلیون دلار برای ایجاد یک طرح جدید و کارآمدتر TFWP برای کارفرمایان بخش کشاورزی و فرآوری ماهی، سرمایه‌گذاری کند.

علاوه بر این، ۶۴/۶ میلیون دلار در طول سه سال برای افزایش ظرفیت پردازش درخواست‌های کارفرما در چارچوب استانداردهای خدمات تعیین‌شده، اختصاص می‌دهد.

خدمات پشتیبانی برای مهاجران و بازدیدکنندگان در کانادا: بودجه ۲۰۲۲ پیشنهاد می‌کند که ۱۸۷/۳ میلیون دلار در مدت پنج سال و ۳۷/۲ میلیون دلار دیگر، برای اداره‌ی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هزینه شود تا توانایی این سازمان در پاسخگویی به تعداد فزاینده‌ی درخواست‌هایش بهبود پیدا کند.

بخش دیگری از این سرمایه‌گذاری برای این است که IRCC  بتواند در بخش فناوری و ابزارهای مورد نیاز برای حمایت بهتر از مراجعین خود سرمایه‌گذاری کند.

 

شهروندی کانادا

برای انطباق با سطوح بالاتر درخواست‌های شهروندی، دولت در نظر دارد قانون شهروندی (Citizenship Act) را اصلاح کند تا پردازش خودکار و ماشینی و جمع‌آوری و استفاده‌ی ایمن از بیومتریک‌ها را امکان‌پذیر کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا