Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتی

آخرین گزارش از وضعیت پرونده‌های مهاجرتی که از زمان شروع پاندمی تلنبار شده است؛ اداره مهاجرت به رسیدگی‌ها سرعت داده است

اگر اداره مهاجرت کانادا با همین سرعت فعلی، رسیدگی به درخواست‌ها را ادامه دهد، عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های کلاس تجربه کانادایی CEC تا تابستان به صفر می‌رسد و عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های نیروی کار فدرال ماهر FSWP نیز تا پایان سال از بین می‌رود

 

پاندمی و مشکلات ناشی از آن باعث شده تا رسیدگی به بسیاری از پرونده‌های درخواست مهاجرت به کانادا با تاخیر مواجه شود.

با این حال، با فروکش کردن پاندمی، اداره مهاجرت کانادا، کار رسیدگی به درخواست‌های تلنبار شده را سرعت داد. رسیدگی به این درخواست‌ها به‌خوبی پیش رفته و پیش‌بینی می‌شود که اگر اداره مهاجرت کانادا با همین سرعت فعلی، رسیدگی به درخواست‌ها را ادامه دهد، عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های کلاس تجربه کانادایی CEC تا تابستان به صفر می‌رسد و عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های نیروی کار فدرال ماهر FSWP نیز تا پایان سال از بین می‌رود. 

در بین تمام مسیرهای مهاجرت کلاس اقتصادی، برنامه اکسپرس‌اینتری بیشترین پیشرفت را داشته و از ماه دسامبر، به ۲۳٫۷۴۸ درخواست رسیدگی شده است.

آقای Sean Fraser، وزیر مهاجرت کانادا چندی پیش اعلام کرد که قرعه‌کشی‌های اکسپرس‌اینتری برای نیروی کار ماهر در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته می‌شود. با این حال، تاریخ قطعی برای این موضوع اعلام نشده است. 

جدیدترین اطلاعات درباره رسیدگی به پرونده‌های تلنبار شده مهاجرتی در کانادا را در این گزارش بخوانید.

 

 

آن‌طور که از اطلاعات اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC برمی‌آید، در پایان فوریه امسال، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از مهاجران کلاس اقتصادی کانادا که رسیدگی به پرونده‌های‌شان به تاخیر افتاده است، منتظر تصمیم‌گیری در رابطه با درخواست‌های خود هستند.

در روزهای ابتدایی ماه فوریه، بیش از ۲۳۰ هزار درخواست در این زمینه مورد رسیدگی قرار نگرفته بود و تا پایان فوریه، ۶۱۴ نفر دیگر به این تعداد افزوده شدند.

با این همه اگرچه، تعداد متقاضیان کلاس اقتصادی که رسیدگی به پرونده‌های آنها با تاخیر مواجه شده، از پایان اکتبر، ۲۴٫۴۰۰ نفر کاهش پیدا کرده، ولی پرونده‌های سایر مسیرهای مهاجرت اقتصادی افزایش یافته است.

 

دستاوردهایی که اداره مهاجرت کانادا در برنامه‌های PNP و TR2PR به دست آورده است 

لازم به ذکر است که دستاوردهایی در زمینه مسیرهای برنامه مهاجرت استانی PNP غیر از اکسپرس‌اینتری و همچنین، برنامه اقامت موقت تا اقامت دائم TR2PR وجود داشته است. به‌طوری‌که، متقاضیان اصلی برنامه مهاجرت استانی PNP، تعداد ۴۶۸۵ نفر افزایش یافته است.

برنامه‌های مهاجرت استانی غیر منطبق با اکسپرس‌اینتری، مبتنی بر کاغذ هستند. به همین دلیل، زمان پردازش این پرونده‌ها، در مقایسه با مسیرهای پیشرفته PNP که با اکسپرس‌اینتری هماهنگ هستند و درخواست‌های‌شان به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، بیشتر طول می‌کشد.

برنامه TR2PR که از نوامبر، درخواست جدیدی را نمی‌پذیرد، از اواسط دسامبر ۲۰۲۱ تا پایان فوریه ۲۰۲۲ با افزایش ۱۴٫۱۵۳ نفری مواجه شد. یکی از دلایل احتمالی این مساله می‌تواند این باشد که اداره مهاجرت کانادا IRCC، اخیرا به بررسی درخواست‌های TR2PR پرداخته و این درخواست‌ها را بین درخواست‌های قبلی شمارش کرده است.

«جدول»

 

برنامه اکسپرس‌اینتری بیشترین پیشرفت را در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها داشته است 

به‌طور کلی، حجم پرونده‌ها و درخواست‌هایی که توسط اکسپرس‌اینتری مدیریت می‌شود، کمتر شده است.

در بین تمام مسیرهای مهاجرت کلاس اقتصادی، برنامه اکسپرس‌اینتری بیشترین پیشرفت را داشته و از ماه دسامبر، به ۲۳٫۷۴۸ درخواست رسیدگی شده است. پرونده‌های رسیدگی نشده اکسپرس‌اینتری در ماه دسامبر به ۱۱۹٫۳۸۹ نفر رسید، اما تا پایان فوریه به ۹۵٫۶۴۱ نفر کاهش پیدا کرد. فقط در ماه فوریه، موجودی پرونده‌های کلاس تجربه کانادایی Canadian Experience Class تعداد ۳٫۰۵۱ پرونده و برنامه نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program تعداد ۴٫۳۱۴ پرونده کاهش پیدا کرد.

 

اداره مهاجرت قصد دارد به زمان استاندارد ۶ ماهه رسیدگی به پرونده‌ها برگردد 

افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، به‌دقت پیگیر این اعداد و ارقام هستند، زیرا قرعه‌کشی اکسپرس‌اینتری برای همه به‌جز نامزدهای برنامه مهاجرت استانی PNP متوقف شده است. این در حالی است که همچنان، وب‌سایت IRCC می‌گوید که زمان استاندارد رسیدگی به پرونده‌ها، تنها ۶ ماه است.

اسناد داخلی اداره مهاجرت کانادا IRCC نشان می‌دهد که این اداره قصد دارد موجودی پرونده‌های رسیدگی‌نشده را به اندازه‌ای کاهش دهد که دوباره بتواند به استاندارد پردازش ۶ ماهه عمل کند و سپس، قرعه‌کشی‌های اکسپرس‌اینتری را برای متقاضیان برنامه‌های دیگر از سر بگیرد.

 

 

چه تعداد از حجم پرونده‌های رسیدگی‌نشده برنامه‌های CEC و FSWP کاهش یافته است؟ 

از نیمه دسامبر سال گذشته تا پایان فوریه امسال، تعداد متقاضیان کلاس تجربه کانادایی CEC که منتظر تصمیم‌گیری در رابطه با پرونده‌های‌شان هستند، ۱۲٫۵۸۷ نفر کاهش یافته است. حجم پرونده‌های برنامه‌ نیروی کار ماهر فدرال FSWP نیز ۹٫۰۹۲ نفر کمتر شده است.

این به این معناست که تعداد درخواست‌های FSWP که اداره مهاجرت کانادا ظرف دو ماه و نیم رسیدگی کرده، نسبت به کل سال ۲۰۲۱ بیشتر بوده است. در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، اداره مهاجرت کانادا به درخواست حدود ۶۰۰ متقاضی برنامه نیروی کار ماهر فدرال رسیدگی کرد، اما آمار جدید، حاکی از افزایش تقریبا ۸ برابری در این میزان است.

اداره مهاجرت کانادا IRCC، سال گذشته رسیدگی به پرونده‌های FSWP را کند کرد تا بتواند وضعیت بسیاری از متقاضیان مهاجرت ساکن در کانادا را عمدتا از طریق برنامه کلاس تجربه کانادایی CEC به وضعیت اقامت دائم تبدیل کند. IRCC این اقدام را در راستای رسیدن به هدف جذب ۴۰۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱ انجام داده بود؛ هدفی که در نهایت، محقق شد و رکورد سالانه مهاجرت کانادا را شکست.

اگر اداره مهاجرت کانادا با همین سرعت فعلی، رسیدگی به درخواست‌ها را ادامه دهد، عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های کلاس تجربه کانادایی CEC تا تابستان به صفر می‌رسد و عقب‌ماندگی در رسیدگی به پرونده‌های نیروی کار فدرال ماهر FSWP نیز تا پایان سال از بین می‌رود.

 

قرعه‌کشی‌های اکسپرس‌اینتری برای نیروی کار ماهر در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته می‌شود  

آقای Sean Fraser، وزیر مهاجرت کانادا چندی پیش اعلام کرد که قرعه‌کشی‌های اکسپرس‌اینتری برای نیروی کار ماهر در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته می‌شود. با این حال، تاریخ قطعی برای این موضوع اعلام نشده است.

کل پرونده‌های رسیدگی‌نشده مهاجرت به کانادا در ماه دسامبر در تمام برنامه‌ها از جمله اقامت دائم، اقامت موقت، شهروندی و ویزیتوری، یک میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده بود. با وجود آن‌که اداره مهاجرت کانادا برای مدیریت سیستم مهاجرت در میان یک محیط عملیاتی چالش‌برانگیز، تلاش خود را انجام داد، اما درخواست‌های رسیدگی‌نشده در طول دوران پاندمی افزایش پیدا کرد.

طبق برنامه جدید سطوح مهاجرت ۲۰۲۴-۲۰۲۲، کانادا قصد دارد در سال جاری از ۴۳۲ هزار مهاجر جدید و تا سال ۲۰۲۴ از بیش از ۴۵۰ هزار مهاجر جدید استقبال کند. پذیرش تعداد بیشتری از مهاجران و تلاش برای به‌روزرسانی سیستم مهاجرتی، حجم پرونده‌های تلنبار شده را کاهش خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا