Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتیپریا اسکویی

وزیر مهاجرت کانادا به اعضای کمیته پارلمان وعده داد که رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی تا پایان سال ۲۰۲۲ به شرایط عادی بازمی‌گردد

اگرچه کاهش نسبی شدت پاندمی، باعث تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی شده، ولی همچنان رسیدگی به این پرونده بیش از زمان استاندارد طول می‌کشد.

استاندارد زمانی پردازش برای مجوزهای کاری Work Permit که در خارج از کانادا ارائه می‌شود ۶۰ روز است. زمان پردازش برای مجوزهای کار بین‌المللی تجربه کانادا IEC نیز ۵۶ روز در نظر گرفته شده است. استاندارد پردازش تمدید مجوز کار Work Permit Extensions ارائه شده در کانادا ۱۲۰ روز برآورد شده است.  

پیش از این که پاندمی از راه برسد و همه چیز را به هم بریزد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC در بیشتر از ۸۷ درصد موارد، این استانداردها را رعایت می‌کرد، اما الان شرایط تغییر کرده است. با این حال، اطلاعات رسمی در مورد اینکه IRCC چند بار استانداردهای خدمات خود را در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رعایت کرده، هنوز منتشر نشده است.  

وقتی پاندمی در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اداره مهاجرت کانادا، فعالیت‌های خود را در تمام دنیا متوقف کرد. این مساله، باعث شد که رسیدگی به درخواست‌ها به تعویق بیفتد. از اول فوریه، بیشتر از ۸۵ هزار درخواست مجوز کار در فهرست IRCC وجود دارد.  

هفته گذشته وزیر مهاجرت کانادا در برابر کمیته مهاجرت و شهروندی پارلمان دوباره وعده داد که زمان رسیدگی به مجوزهای کاری بهبود بیابد و استانداردهای ارائه خدمات برای مجوز کار، مجوز تحصیل، اثبات شهروندی و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال ۲۰۲۲ دوباره به همان روال سابق برگردد.   

در این مطلب جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های اداره مهاجرت کانادا IRCC برای بازگشت به شرایط عادی و اظهارات و وعده‌های وزیر مهاجرت و معاون او در کمیته پارلمان همراه با توضیحاتی از سوی پریا اسکویی مشاور رسمی امور مهاجرت می‌خوانید.

 

 

آقای Sean Fraser، وزیر مهاجرت در دیداری که اخیرا با اعضای کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت Standing Committee on Citizenship and Immigration در پارلمان کانادا داشت، دوباره وعده خود را مبنی بر بهبود زمان رسیدگی به مجوزهای کاری تکرار کرد.

 

استانداردهای ارائه خدمات برای مجوز کار تا پایان سال ۲۰۲۲ به حالت عادی برمی‌گردد

او در این جلسه اعلام کرد که اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC به منظور کاهش زمان پردازش پرونده‌ها که ناشی از پاندمی کروناست، از بودجه  ۸۵ میلیون دلاری خود استفاده می‌کند. شان فریزر، پیش از این هم به این نکته اشاره کرده بود که استانداردهای ارائه خدمات برای مجوز کار، مجوز تحصیل، اثبات شهروندی و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال ۲۰۲۲ دوباره به همان روال سابق برمی‌گردد.

 

سال گذشته ۴۲۰ هزار مجوز کار از طریق برنامه تحرک بین‌المللی و برنامه نیروی کار موقت خارجی صادر شد 

وب‌سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC تخمین می‌زند که زمان رسیدگی به درخواست مجوزهای کار دریافت شده از اکثر کشورها، در حال حاضر، استاندارد زمانی پردازش را برآورده نمی‌کند. این در حالیست که IRCC در حال پردازش سطح بالاتری از مجوزهای کار است. در سال ۲۰۲۱، کانادا حدود ۴۲۰ هزار مجوز کار را از طریق برنامه تحرک بین‌المللی IMP و برنامه نیروی کار موقت خارجی TFWP صادر نمود. در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۰۵ هزار مجوز کار صادر شده بود.

به گفته خانم اسکویی کارفرمایان کانادایی از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی TFWP این اجازه را دارند که برای پر کردن کمبود نیروی کار در کانادا، نیروی کار خارجی را استخدام کنند. برنامه تحرک بین‌المللی IMP نیز در پی ترویج منافع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاناداست.

استاندارد زمانی پردازش مجوزهای کاری مختلف چقدر است؟  

خانم اسکویی می‌گوید که استاندارد زمانی پردازش برای مجوزهای کاری Work Permit ارائه شده در خارج از کانادا ۶۰ روز است. البته، غیر از مجوزهای کار بین‌المللی تجربه کانادا IEC که زمان پردازش آنها ۵۶ روز در نظر گرفته شده است. استاندارد پردازش تمدید مجوز کار Work Permit Extensions ارائه شده در کانادا ۱۲۰ روز برآورد شده است.

پیش از این که پاندمی از راه برسد و همه چیز را به هم بریزد، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC در بیشتر از ۸۷ درصد موارد، این استانداردها را رعایت می‌کرد، اما الان شرایط تغییر کرده است. با این حال، اطلاعات رسمی در مورد اینکه IRCC چند بار استانداردهای خدمات خود را در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۰ رعایت کرده، هنوز منتشر نشده است.

وقتی پاندمی در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اداره مهاجرت کانادا، فعالیت‌های خود را در تمام دنیا متوقف کرد. این مساله، باعث شد که رسیدگی به درخواست‌ها به تعویق بیفتد. از اول فوریه، بیشتر از ۸۵ هزار درخواست مجوز کار در فهرست IRCC وجود دارد.

 

بودجه ۸۵ میلیون دلاری اداره مهاجرت باعث ایجاد چه تغییراتی خواهد شد؟  

آقای Daniel Mills، معاون شان فریزر که او هم در جلسه کمیته حاضر بود اعلام کرد که استفاده از بودجه ۸۵ میلیون دلاری باعث بهبود زمان پردازش پرونده‌های اقامت دائم نمی‌شود، اما این امکان را در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار می‌دهد تا به توسعه ابزارهایی مانند سیستم‌های درخواست الکترونیکی و سیستم آنلاین پیگیری درخواست‌ها بپردازد.

وزیر مهاجرت، پیش از این اعلام کرده بود که زمان رسیدگی به درخواست‌های جدید اسپانسرشیپ همسر، دوباره به همان استاندارد یک‌ساله که پیشتر وجود داشت، برگشته است.

لازم به ذکر است که در کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت، تعدادی از نمایندگان پارلمان از احزاب سیاسی بزرگ حضور دارند که ضمن انجام برخی مطالعات، در رابطه با چگونگی بهبود سیستم مهاجرت کانادا، توصیه‌هایی را ارائه می‌دهند.

 

کانادا در نوامبر ۲۰۲۱، حدود ۹۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد  

آخرین گزارش فرصت‌های شغلی کانادا، حاکی از آن است که در نوامبر ۲۰۲۱، کانادا حدود ۹۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. این اقدام در راستای استراتژی کانادا برای حمایت از رشد بازار کار صورت گرفته است.

کارفرمایان در صنایع خاص، مدت‌هاست این مساله را نشان داده‌اند که نیاز مداوم برای استفاده از نیروی کار خارجی وجود دارد. به همین دلیل، برنامه‌هایی برای صدور مجوزهای کاری وجود دارد که موجب تسریع فرایند مهاجرت برای نیروی کار در بخش‌های خاص شده است. پریا اسکویی مشاور رسمی امور مهاجرت در این رابطه پردازش پرونده‌های مربوط به جریان استعدادهای جهانی را مثال می‌زند که در مدت ۱۰ روز کاری انجام می‌گیرد. این برنامه برای کارفرمایان حوزه تکنولوژی در نظر گرفته شده تا از طریق آن بتوانند استعدادهای خارجی را استخدام کنند.

 

آنچه باید درباره فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA بدانید  

استان کبک به ارائه فهرستی از مشاغل پرداخته که باعث شده کارفرما از الزامات مربوط به آگهی فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA معاف شود. البته، به گفته خانم اسکویی،‌ هنوز برای این موقعیت‌ها نیاز به فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA وجود دارد، اما می‌توانند خیلی سریع‌تر و بدون نیاز به آگهی فرصت شغلی، آن را دریافت نمایند.

برای استخدام برخی از نیروهای کار خارجی، نیاز به فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA وجود دارد. دولت کانادا این گواهی را درخواست می‌کند تا از طریق آن مشخص شود که نیروی کار موردنیاز برای انجام آن کار در کانادا وجود نداشته است. کانادا پردازش سریع LMIA را برای لیست مشاغل تسهیل‌شده GTS و کبک ارائه می‌دهد.

سال گذشته، حدود یک چهارم از مجوزهای کار صادر شده نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA داشتند، اما ۷۵ درصد باقیمانده، نیازی به LMIA نداشتند.

پریا اسکویی مشاور رسمی امور مهاجرت توضیح می‌دهد اگر نیروی کاری که در کانادا حضور دارد، پیش از این که مجوز کارش منقضی شود، برای تمدید وضعیت خود اقدام نماید، می‌تواند تا وقتی که اداره مهاجرت IRCC در رابطه با پرونده خود تصمیم‌گیری کند، با حفظ وضعیت خود در کانادا بماند. این افراد، مجاز به کار با شرایطی مشابه با مجوز کار خود هستند، البته، به شرطی که در زمان انتظار برای رسیدگی به پرونده‌شان، همچنان در کانادا بمانند.

از سوی دیگر، وضعیت حفظ‌ شده می‌تواند برای دارندگان مجوز تحصیلی و بازدیدکنندگانی که درخواست تمدید وضعیت موقت خود را دارند نیز اعمال شود.

در صورتی که نیروی کار موردنظر، درخواست اقامت دائم ارائه دهد، ممکن است بتواند مجوز کار بریجینگ BOWP بگیرد. این مجوز به او اجازه می‌دهد تا زمانی که به درخواستش رسیدگی می‌شود، در کانادا بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا