Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

اولویت‌های تازه مهاجرتی کانادا که جاستین ترودو، وزیر مهاجرت را مامور به انجام آنها کرده است

دستورنامه جدید مهاجرتی جاستین ترودو صادر شده است و شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا موظف است در طول دوره وزارت خود، براساس این دستورنامه عمل کند

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، به‌تازگی از دستورنامه‌های جدیدی که به وزرای کابینه خود ابلاغ کرده، پرده برداشته است. 

این دستورنامه‌ها مشخص می‌کند که هر یک از وزرا باید چه نقشه راهی را برای انجام ماموریت‌های خود در پیش بگیرند. 

در همین راستا، دستورنامه وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی نیز صادر شده است. 

این دستورنامه، با توجه به نقش رهبری دولت فدرال در سیستم مهاجرتی کشور، نه فقط بر سیاست‌های مهاجرتی فدرال، بلکه بر استان‌ها نیز اثرگذار خواهد بود. 

تاکید بر کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها، افزایش مسیرهای مهاجرتی اکسپرس اینتری، ایجاد تسهیلات بیشتر برای به هم پیوستن اعضای خانواده، ایجاد یک برنامه نامزدی شهری تازه‌ MNP، برای کمک به توزیع گسترده‌تر مهاجران در سراسر کانادا و تحقق هدف‌گذاری کانادا برای اسکان ۴۰ هزار پناهجوی افغان بخش‌هایی از این دستورنامه است.

در این مطلب، می‌توانید با اولویت‌های جدید مهاجرتی کانادا که در این دستورنامه به آنها اشاره شده است، آشنا شوید. 

در کانادا، نخست‌وزیران دستورنامه‌هایی Mandate Letters صادر می‌کنند که در آنها، رئوس کلی اولویت‌هایی که انتظار دارند وزرای‌شان، در طی دوران زمامداری دولت فدرال، پیگیری نمایند، ترسیم می‌شود. 

سپس وزرا و وزارت‌خانه‌های آنها، تمرکز خود را بر پیگیری این اولویت‌ها قرار می‌دهند. 

دستورنامه، مهمترین سند سیاسی است که جهت سیستم مهاجرتی کانادا را تعیین می‌کند. 

آقای Sean Fraser، وزیر جدید مهاجرت کانادا و وزارت‌خانه تحت امر او، یعنی وزارت‌ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی IRCC، موظف به اجرای دستور کاری خواهند بود که ترودو برای آنها ترسیم کرده است.  

این دستورنامه، با توجه به نقش رهبری دولت فدرال در سیستم مهاجرتی کشور، نه فقط بر سیاست‌های مهاجرتی فدرال، بلکه بر استان‌ها نیز اثرگذار خواهد بود. 

اولویت‌های جدید مهاجرتی کانادا چیست؟ 

دستورنامه جدید مهاجرتی جاستین ترودو بر اولویت‌هایی مانند موارد زیر تأکید دارد: 

  • رسیدگی به درخواست‌ها: زمان رسیدگی به درخواست‌ها کاهش یابد و به تاخیرهای ناشی از کووید ۱۹ سر و سامان داده شود.
  • اکسپرس اینتری: مسیرهای بیشتری برای دریافت اقامت دائم، از طریق اکسپرس اینتری، برای دانشجویان بین‌المللی و کارگران خارجی موقت ایجاد گردد. 
  • به هم پیوستن اعضای خانواده: درخواست‌ها برای به هم پیوستن اعضای خانواده، الکترونیکی شود و برنامه‌ای برای اقامت موقت همسران و فرزندان خارج از کشور، در حین انتظار آنها برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم‌شان، به اجرا درآید.  
  • ایجاد یک برنامه نامزدی شهری تازه‌: هدف از این برنامه نامزدی شهری MNP، کمک به توزیع گسترده‌تر مهاجران در سراسر کاناداست. این برنامه، پس از انتخابات ۲۰۱۹ اولویت یافت، اما به‌خاطر پاندمی به تعویق افتاد. علاوه بر این، فریزر باید دقت کند که کامیونیتی‌های کوچک و متوسط نیز بهره بیشتری از مهاجرت ببرند. 
  • چشم‌پوشی از کارمزدهای درخواست شهروندی کانادا: این مورد نیز بعد از انتخابات ۲۰۱۹ از طرف ترودو به‌عنوان اولویت ابلاغ شد، ولی وعده‌ دیگری بود که در نتیجه پاندمی به تاخیر افتاد. 
  • راه‌اندازی سامانه‌ای از کارفرمایان معتمد: از فریزر خواسته شده است که با همکاری وزیر اشتغال، سامانه‌ای از کارفرمایان معتمد، شامل شرکت‌های کانادایی‌ استخدام‌کننده کارگران خارجی، راه‌اندازی کند. به‌علاوه، از او خواسته شده است که جریان استعدادهای جهانی را برای برنامه کارگران خارجی موقت TFWP، از طریق تسهیل در روند تمدید مجوزهای کار، رعایت استاندارد رسیدگی در دو هفته، و راه‌اندازی یک خط تلفن مستقیم برای گزارش درباره کارفرمایان متخلف Employer Hotline بهبود بخشد. 
  • کارگران غیرقانونی Undocumented/ فاقد مدارک قانونی: تکمیل برنامه‌های آزمایشی فعلی برای تعیین تکلیف درباره نحوه سامان‌دهی به وضعیت کارگران غیرقانونی حاضر در کانادا. 
  • مهاجرت فرانسوی‌زبان‌ها: ادامه همکاری با کبک برای حمایت از مهارت زبان فرانسوی مهاجران در کبک و همچنین، ادامه فعالیت‌ها برای جذب هر چه بیشتر مهاجران فرانسوی‌زبان به کل کشور. 
  • پناهجویان افغان: تحقق هدف‌گذاری کانادا برای اسکان ۴۰ هزار پناهجوی افغان. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا