Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

ظرفیت ۴۰ هزار متقاضی در ۲۵ ساعت تکمیل شد، این مشاور مهاجرت می‌گوید هنوز امید برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در کانادا امیدوار بودند که بتوانند از استریم English-speaking International Graduates که در ۶ می با ظرفیت ۴۰ هزار متقاضی راه‌اندازی شد بهره ببرند، اما این ظرفیت تنها طی ۲۵ ساعت پس از شروع، تکمیل شد.

بدون شک افرادی هستند که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند درخواست خود را ارسال کنند. از جمله رایج‌ترین دلایل آن می‌توان به آماده نبودن نتایج تست‌های زبان، مشکلات فنی که مانع ارسال رسیدهای پرداخت در زمان مقرر شد و اینکه بسیاری از افراد ممکن است در زمان ارسال درخواست، مشغول به کار نبوده‌اند یا تاریخ شروع کار آنها بعد از راه‌اندازی استریم بوده است.

آیا این افراد باید امید خود را از دست بدهند؟ پریا اسکویی مشاور رسمی مهاجرت در کانادا می‌گوید هنوز جای امید هست. او در این مطلب نکاتی را طرح می‌کند که می‌تواند نقطه امیدی برای آنها باشد.

خانم اسکویی می‌گوید که چندین احتمال وجود دارد که افراد به خاطر آنها نباید امید خود را از دست بدهند.

نخستین احتمال که خانم اسکویی طرح می‌کند این است که اداره‌‌ی مهاجرت و شهروندی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada یا IRCC این ۴۰ هزار درخواست را بررسی خواهد کرد و در نهایت درخواست‌هایی را که مطابق با معیارها نباشد رد می‌کند. این احتمال وجود دارد که اداره مهاجرت برای جبران درخواست‌های رد شده، متقاضیان دیگری را بپذیرد.

احتمال دیگری که خانم اسکویی می‌دهد این است که برخی متقاضیان برای هر دو استریم، یعنی هم دانشجوی بین‌المللی و هم نیروی کار ضروری واجد شرایط بوده و برای هر دو ثبت‌نام کرده باشند. ممکن است اداره مهاجرت کانادا IRCC برای جذب تعداد بیشتری از متقاضیان مهاجرت، درخواست این افراد را در استریم essential worker که متقاضی کمتری داشته پردازش کند.

پریا اسکویی مشاور رسمی مهاجرت در کانادا همچنین یادآور می‌شود که Immigration Levels Plan انعطاف‌پذیر و در واقع یک راهنما است، اما تعداد مهاجران و دسته‌های ورود آنها توسط بسیاری از متغیرها در کنترل IRCC و خارج از آن تعیین می‌شود. این متغیرها شامل ظرفیت پردازش IRCC، ظرفیت پردازش استان‌ها و مناطق، تقاضا در میان نامزدهای مهاجرت، توانایی نامزدها برای به دست آوردن و ارسال به موقع اسناد خود و… است.

به گفته خانم اسکویی، بزرگترین متغیر در حال حاضر همه‌گیری ویروس کرونا است. این پاندمی منجر به تغییر در levels plan خواهد شد. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که IRCC بخاطر باقی ماندن محدودیت‌های مرزی برای مدت طولانی، نیاز به انتقال افراد بیشتری به اقامت دائم داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا