Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاقامت دائم

تسهیلات تازه دولت کانادا برای ارائه اقامت دائم به خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی

وزیر مهاجرت کانادا سیاست تازه این کشور را برای ارائه اقامت دائم PR به خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراینی اعلام کرد.

این برنامه تا یک سال ادامه دارد و در گام نخست تسهیلات برای دریافت اقامت دائم را به خانواده‌هایی که داخل کانادا هستند ارائه می‌دهد. ارائه این تسهیلات برای خانواده‌های خارج از کانادا در حال بررسی است که بزودی اعلام می‌شود.

همچنین خانواده‌هایی که ویزای موقت دریافت کرده ولی هنوز به کانادا سفر نکرده‌اند از محدودیت‌های سفر به کانادا معاف شده‌اند و می‌توانند به کانادا بیایند.

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین روز ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ دقایقی پس از اینکه از فرودگاه امام خمینی برخاست هدف دو موشک سپاه پاسداران قرار گفت و سرنگون شد. در این حادثه همه ۱۷۶ مسافر آن که بسیاری از آنها عازم کانادا بودند جان خود را از دست دادند.

سایت IC Moahjer که اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از تسهیلات تازه دولت کانادا برای خانواده‌های قربانیان پروازهای اوکراین و اتیوپی گزارش می‌دهد.

آقای Marco Mendicino وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای، سیاست عمومی جدیدی را برای ارائه اقامت دائم به خانواده‌های قربانیان فاجعه‌های هوایی اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، اعضای خانواده کسانی که جان خود را در پرواز ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی و پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از دست داده‌اند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم PR اقدام کنند. سیاست جدید تا ۱۱ می ۲۰۲۲ اجرا می‌شود.

در حال حاضر، این اقدام جدید فقط برای اعضای خانواده که در حال حاضر در کانادا زندگی می‌کنند در دسترس است. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال کار بر روی اقدامات بیشتری برای تسهیل درخواست‌های اقامت دائم برای برخی از اعضای خانواده‌های قربانیان است که خارج از کانادا هستند. اداره مهاجرت می‌گوید که با اعمال اقدامات جدید، اطلاعیه دیگری خواهد داد.

IRCC همچنین اقامت موقتی ابتدایی را برای خانواده‌های قربانیان سرنگونی پرواز ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ژانویه ۲۰۲۰ تمدید می‌کند. این اقدام به افرادی که پس از فاجعه، ویزای اقامت موقت برای آنها صادر شده است، اما هنوز سفر نکرده‌اند، اجازه می‌دهد وارد کانادا شوند. کسانی که به کانادا سفر کرده‌اند می‌توانند برای مسیر جدید اقامت دائم درخواست دهند و می‌توانند وضعیت اقامت موقت خود را تا زمان رسیدگی به درخواست خود تمدید کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا