Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادا ششمین کشور صلح‌جو در فهرست ۱۶۳ کشور دنیاست

کانادا یک بار دیگر در فهرست «شاخص جهانی صلح» در میان کشورهای برتر جهان قرار گرفته است.

در این فهرست کانادا، همچون سال ۲۰۱۹، همچنان در رتبه ششم قرار دارد.

این فهرست ۱۶۳ کشور دنیا را بررسی کرده و ایسلند، نیوزیلند، پرتغال،‌ اتریش و دانمارک در رتبه‌های اول تا پنجم و پیش از کانادا قرار دارند. استرالیا رتبه ۱۳ و آمریکا رتبه ۱۲۱ را دارد.

ایران در رتبه ۱۴۲ و اسرائیل در رتبه ۱۴۵ قرار دارند.

کشورهای افغانستان، سوریه، عراق، سودان جنوبی و یمن در انتهای این لیست قرار دارند.

سایت IC Mohajer که خبرها و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از رتبه‌بندی امسال موسسه اقتصاد و صلح (IEP) گزارش می‌دهد.

طبق آنچه که شاخص جهانی صلح Global Peace Index اندازه‌گیری کرده، کانادا بار دیگر در میان کشورهای برتر جهان قرار گرفته است.

موسسه اقتصاد و صلح Economics and Peace یا IEP در پانزدهمین نسخه از شاخص جهانی صلح، کانادا را از میان ۱۶۳ کشور در رتبه ششم قرار داده است. کانادا در سال ۲۰۱۹ نیز در جایگاه ششم در جهان قرار گرفته بود.

شاخص GPI اطلاعاتی در مورد سوابق قوی کانادا در زمینه معیارهای زیست محیطی اجتماعی و حاکمیت environmental, social and governance یا ESG فراهم می‌کند که نشان می‌دهد صلح و توسعه پایدار به طور جدایی‌ناپذیری با یکدیگر ارتباط دارند.

شاخص GPI با استفاده از ۲۳ پارامتری که در سه حوزه اصلی طبقه‌بندی شده‌اند، ۹۹/۷ درصد از جمعیت جهان را پوشش می‌دهد: این سه حوزه عبارت‌اند از:

  • سطح ایمنی و امنیت جامعه
  • میزان درگیری‌های داخلی و بین‌المللی
  • درجه نظامی کردن امور.

موسسه اقتصاد و صلح (IEP) یک اتاق فکر مستقل، غیرحزبی و غیرانتفاعی است که به تغییر تمرکز دنیا به سمت صلح به عنوان یک معیار مثبت، دست یافتنی و ملموس برای رفاه و پیشرفت انسان اختصاص دارد.

در فهرست امسال این رتبه‌بندی، استرالیا رتبه ۱۳، آمریکا رتبه ۱۲۱، ایران رتبه ۱۴۲ و اسرائیل رتبه ۱۴۵ را دارند.

فهرست ده کشور برتر عبارت‌اند از:

  1. Iceland
  2. New Zealand
  3. Portugal
  4. Austria
  5. Denmark
  6. Canada
  7. Singapore
  8. Czechia
  9. Japan
  10. Switzerland

براساس داده‌های موسسه اقتصاد و صلح، از سال ۲۰۰۸ صلح در سطح جهان به میزان ۲/۵ درصد کاهش یافته است، در حالی که شاخص GPI در ۸۱ کشور وخیم‌تر شده و ۷۹ کشور در حال بهبود هستند. پانزده معیار از ۲۳ شاخص GPI در مقایسه با سال ۲۰۰۸ به طور متوسط صلح کمتری را نشان می‌دهند.

منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در فهرست ناآرام‌ترین کشورهای جهان باقی مانده‌اند. افغانستان برای دومین سال متوالی ناآرام‌ترین کشور دنیا شده و سوریه، عراق، سودان جنوبی و یمن در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا