Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

ویزای کانادای این زن و همسرش باطل شد، چون خواهر او به کانادا پناهنده شده بود

آندریا کیس و شوهرش آتیلا، اهل مجارستان که ویزای ۵ ساله کانادا داشتند، هنگامی که قصد سفر به تورنتو را داشتند، در هنگام چک‌این متوجه شدند که ویزای آنها باطل شده است.

پرس و جوهای زیاد نشان داد که چون میزبان آنها، یعنی خواهر آندریا به همراه خانواده‌اش در کانادا پناهنده شده، کانادا این نگرانی را دارد که آنها هم وقتی به کانادا برسند، ادعای پناهندگی کنند.

این زوج تصمیم گرفته بودند به کانادا سفر کنند، چون خواهر آندریا قرار بود برای جراحی در بیمارستان Humber River بستری شود و آنها به کانادا می‌آمدند تا از او مراقبت کنند.

در هر صورت آنها اجازه پرواز نیافتند و در فرودگاه به آنها گفته شد که مقامات کانادایی مجوز الکترونیکی سفر آنها را لغو کرده‌اند. 

حالا این زن و شوهر دو سال پس از این اتفاق وکیل گرفته‌اند تا پرونده آنها را به جریان بیندازد و ویزای آنها را دوباره فعال کند.

در مطلب پیش رو، می‌توانید جزئیات بیشتری درباره ماجرای ممنوعیت سفر این زوج به کانادا را بخوانید. 

خانم Andrea Kiss و شوهرش Attila قرار بود سال گذشته برای دیدار با خواهر آندریا که ساکن تورنتوست، از فرودگاه Budapest پرواز کنند، اما آنها پیش از پرواز و در هنگام چک‌این متوقف شدند. مشکلی پیش آمده بود.

 

مشکلی که این زوج برای سفر به کانادا پیدا کردند، چه بود؟ 

پس از پرس‌و‌جوی گسترده، پرسنل کانتر چک‌این به این زوج مجارستانی گفتند که نمی‌توانند به سفرشان ادامه دهند، چون مقامات کانادایی مجوز الکترونیکی سفر آنها را لغو کرده‌اند.

این زوج دلیل این مساله را پرسیدند و بدون اطلاع مامور، شروع به ضبط مکالمه کردند.

در پایان مأمور به آنها گفت: «بزرگترین مشکل این است که شخصی که شما برای دیدار با او سفر می‌کنید، وضعیت اجتماعی Status مشخصی ندارد».

Edit Kiss، خواهر آندریا به همراه خانواده‌اش در سال ۲۰۱۶ در کانادا پناهنده شده بودند.

 

ماموران سوءظن داشتند که این زوج درخواست پناهندگی کنند

آندریا گفت که او و همسرش از حرف مأموران شوکه شده‌اند، چون فقط به این دلیل که خواهرش و خانواده‌ او در کانادا پناهنده شده‌اند، آنها اجازه ندارند تا با بستگانشان دیدار کنند، چون کانادا مظنون است که شاید آندریا و همسرش هم در کانادا درخواست پناهندگی کنند.

آندریا گفت: «من می‌خواهم بتوانم مانند هر مجارستانی دیگری که در کانادا خویشاوندی دارد، خواهرم و خانواده‌اش را ملاقات کنم، بدون ترس از اینکه یک بار دیگر با این نوع برخورد مواجه شوم».

 

سفرهای قبلی که آندریا به کانادا داشت 

طبق دادخواست این زوج، اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای آندریا کیس، مجوز الکترونیکی ۵ ساله سفر برای آمدن به کانادا صادر شد. او در آن زمان به مدت دو ماه و ۲۵ روز برای دیدن خواهرش Edit  و خانواده او به کانادا آمد.

 

آندریا و همسرش می‌خواستند برای مراقبت از خواهر آندریا پس از جراحی به کانادا بیایند 

آندریا و همسرش در سال ۲۰۱۹، پس از آنکه فهمیدند ادیت برای جراحی در بیمارستان Humber River برنامه‌ریزی کرده است، در اپریل قصد سفر به کانادا را داشتند تا پس از عمل جراحی بتوانند از ادیت مراقبت کنند.

این زوج، پس از گرفتن مجوز سفر برای آتیلا، بلیط رفت و برگشت را در ۲ اپریل ۲۰۱۹ با عزیمت از مجارستان رزرو کردند. آنها قصد داشتند به مدت ۶۲ روز یعنی تا ۳ جون ۲۰۱۹ در تورنتو بمانند.

 

ایمیلی که این زوج از اداره مهاجرت کانادا دریافت کردند 

آن روز وقتی آنها به خانه برگشتند، دو ایمیل از اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا، Immigration, Refugees and Citizenship Canada دریافت کردند که در آن نوشته شده بود: «افرادی که قصد دارند برای مقاصدی غیر از اقامت موقت به کانادا بیایند، واجد شرایط مجوز نیستند».

مسئولان مربوطه به آنها توضیح دادند که نتیجه‌گیری‌شان درباره این مساله براساس تعدادی از «شاخص‌ها» انجام گرفته است. از جمله اشاره به میزبانان این زوج در کانادا به‌عنوان پناهندگانی که از طریق راه‌های غیررسمی، در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ وارد کانادا شدند.

حالا دو سال پس از این ماجرا آنها همچنان در تلاش هستند تا ویزای سفر به کانادای خود را دوباره فعال کنند. یک وکیل در کانادا پی‌گیر کار آنهاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا