Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادا می‌خواهد پروسه مهاجرت را برای خارجی‌هائی که در کانادا هستند آسان‌تر و سریع‌تر کند

کانادا به دنبال ارائه مسیرهای بیشتری برای دادن اقامت دائم به آن دسته از اتباع خارجی است که هم اکنون در داخل کانادا هستند.

وزیر مهاجرت اخیرا این مساله را تائید کرده ولی جزئیات بیشتری در این باره اعلام نکرده است.

اما در عین حال کارشناسان برای این راه‌حل‌ها گمانه‌زنی‌هائی دارند که از چه طریق ممکن است پروسه مهاجرت برای خارجیان داخل کانادا آسان‌تر شود و سرعت بگیرد.

مزیت چنین اقدامی برای کانادا این است که کاهش مهاجرت در زمان کرونا را جبران می‌کند و نیز مهاجرانی را جذب می‌کند که تجربه کار و زندگی و تحصیل در کانادا را دارند.

به هر حال با توجه به اینکه وزیر و نیز اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC اطلاعات دقیقی در مورد اصلاحاتی که ممکن است در نظر داشته باشند ارائه نکرده‌اند، گروه‌های ذینفع همچنان باید منتظر اعلام رسمی دولت فدرال باشند.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مربوط به مهاجرت ایرانیان به کانادا و نیز زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از گمانه‌زنی‌هائی که برای تسهیل و تسریع در پروسه مهاجرت خارجی‌ها در داخل کانادا مطرح است گزارش می‌دهد.

کشور کانادا درصدد است که راه‌حل‌‌ها و مسیرهای بیشتری را پیش روی خارجی‌هائی که داخل خاک کانادا هستند قرار دهد تا بتوانند آسان‌تر و سریع‌تر اقامت دائم بگیرند و وارد پروسه مهاجرت بشوند.

ارائه راه‌های بیشتر به دانشجویان و کارگران خارجی که در کانادا هستند، دو مزیت عمده دارد.

در کوتاه مدت، کاهش موقت مهاجرت را که ناشی از همه‌گیری کرونا است جبران می‌کند و حامی رشد اقتصادی خواهد بود.

در دراز مدت هم، این امر به نفع کاناداست زیرا مهاجران با داشتن تجربه کانادایی، نتایج بهتری در بازار کار می‌گیرند.

ترکیبی از تحصیل در کانادا، تجربه کاری، شبکه‌های حرفه‌ای و اجتماعی و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه منجر به ادغام سریع‌تر مهاجران در بازار کار و دریافت دستمزدهای بالاتر در بلندمدت می‌شود.

این نتایج در مطالعات متعددی که توسط اداره آمار کانادا، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و سایر مراکز تحقیقاتی انجام شده به اثبات رسیده است.

در نتیجه، معیارهای انتخابی که توسط IRCC، استان‌ها و مناطق تحت PNP و کبک استفاده می‌شود، داوطلبانی را که دارای تجربه کار و تحصیل در کانادا هستند ترجیح می‌دهد.

 

تغییرات ممکن است چگونه باشد؟

آقای Mendicino وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در اظهارنظرها و مصاحبه‌های اخیر خود به نتیجه‌ای که ممکن است این تغییرات ایجاد کند اشاره‌ای نکرده، اما گزینه‌های وی ممکن است شامل یک یا چند مورد از گزینه‌های زیر باشد:

  • راه اندازی برنامه‌های آزمایشی جدید فدرال
  • برگزاری قرعه‌کشی‌های Express Entry یا مخصوص هر برنامه‌ مهاجرتی
  • اصلاح سیستم رتبه‌بندی جامع Express Entry (CRS) برای ارائه امتیازات بیشتر برای تجربه کانادایی
  • اصلاح معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه‌های فدرال (به عنوان مثال، کاهش مدت تجربه کاری مورد نیاز برای کلاس Canadian Experience Class)
  • تمدید زمان مجوز کار موقت برای دادن فرصت بیشتر به داوطلبان برای کسب تجربه کاری در کانادا که برای واجد شرایط بودن به منظور درخواست برنامه مهاجرتی مانند Canadian Experience Class به آن نیاز دارند.

وزیر و نیز اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC هیچ اطلاعات دیگری در مورد اصلاحاتی که ممکن است در نظر داشته باشند ارائه نکرده‌اند، بنابراین گروه‌های ذینفع همچنان باید منتظر اعلام رسمی دولت فدرال باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا