Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمقاله در آتش

۷ شغل پرتقاضا در تورنتو؛ چه مدرکی باید داشته باشید و چقدر حقوق می‌دهند؟

میزان تقاضا برای شغل‌های مختلف و نیاز به آنها در هر شهری، متناسب با جغرافیا و هویت آن شهر و صنایعی که در دل آن قرار گرفته، متفاوت است.

تورنتو نیز به‌عنوان بزرگترین شهر کانادا و چهارمین منطقه کلان‌شهری بزرگ در آمریکای شمالی در حوزه‌های مختلف شغلی نیاز به نیروی کار دارد.

در این میان، درست است که پاندمی کووید ۱۹ بیکاری را افزایش داده، اما این به معنای فقدان کار برای نیروی کار تازه‌وارد نیست و حتی این پاندمی باعث شده در برخی از حوزه‌های شغلی، نیاز بیشتری به نیروی کار وجود داشته باشد.

شما با خواندن این مطلب، با ۷ شغلی که بیشترین تقاضا برای آنها در تورنتو وجود دارد آشنا می‌شوید و اطلاعاتی درباره این شغل‌ها به دست می‌آورید.

همچنین، خواهید دانست که داشتن چه ویژگی‌ها، مهارت‌ها و مدارک و گواهینامه‌هایی شما را واجد شرایط فعالیت در آن شغل می‌کند.

شغل‌هایی که بیشترین تقاضا را در تورنتو و GTA دارند، طیفی از حرفه‌ها در صنایع و بخش‌های مختلف را در برگرفته و نشان‌دهنده فرصت‌های شغلی فراوانی هستند که در بزرگترین شهر کانادا یافت می‌شود.

برای کسانی که دوران حرفه‌ای خود را تازه آغاز کرده‌اند یا به دنبال شغل بعدی خود می‌گردند، قدم گذاشتن درون بازار کار ممکن است ترسناک به نظر بیاید. اما با وجود آنکه سال ۲۰۲۰ با بی‌ثباتی‌های اقتصادی عظیمی همراه بوده است، هنوز در گوشه و کنار کشور، مناطقی با رشد اشتغال پیدا می‌شود.

تورنتو، به‌عنوان بزرگترین شهر کانادا و چهارمین منطقه کلانشهری بزرگ در آمریکای شمالی، منزلگاه میلیون‌ها انسان و هزاران بیزینس و شرکت است.

حتی با وجود چالش‌های جدی فعلی، هنوز موقعیت‌های شغلی زیادی وجود دارد که باید توسط متقاضیان واجد شرایط، پر شود.

 

Registered Nurse؛ شغلی که با توجه به اثرات پاندمی کووید ۱۹ همچنان پرطرفدار باقی می‌ماند

پرستار از جمله ارائه‌دهندگان حرفه‌ای خدمات درمانی است که در درمان و مراقبت از بیماران، حامی و یاری‌گر دکترها و پزشکان است.

پرستاران رجیسترشده می‌توانند در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، بخش‌های اورژانس، مطب پزشکان و سایر مراکز خدمات درمانی، مشغول به کار شوند.

پرستار رجیسترشده می‌تواند به‌عنوان بخشی از شغل خود، به طیف وسیعی از بیماران، خدمات درمانی ارائه کرده و از جمله به آنها دارو بدهد،او همچنین درمان‌های مشخصی را به اجرا بگذارد، در انجام تست‌ها و آزمایش‌ها کمک کند و در ضمن، گزارش‌های مفصلی تهیه نماید.

کارکنان بخش درمان، از جمله پرستاران رجیسترشده، همچنان در میان پرطرفدارترین مشاغل تورنتو باقی خواهند ماند، چرا که بیمارستان‌ها با اثرات ویرانگر پاندمی فعلی کووید ۱۹ دست‌به‌گریبان هستند و باید خدمات باکیفیتی را به نیازمندان، ارائه دهند.

 

نیازمندی‌های این شغل:

به پایان رساندن رشته تحصیلی پرستاری با مدرک معتبر در یک دانشگاه (در همه استان‌ها به غیر از کبک، به مدرک لیسانس پرستاری از یک دانشگاه نیاز است)
قبولی در آزمون عملی پرستاری رسمی کانادا (CPNRE)
ثبت‌نام و قبولی در آزمون کالج پرستاران انتاریو

  • Average Salary: $80,122 Per Year

 

Transport Driver؛ شغلی که در تورنتو به‌عنوان یکی از قطب‌های حمل‌ونقل آمریکای شمالی طرفداران زیادی دارد

صنعت حمل‌ونقل، با ۶۳ میلیون مورد حمل بار در سال که به تولید تقریبا ۴۰ میلیارد دلار درآمد منجر می‌گردد، یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصاد کشور بوده و ۴.۷ درصد از کل تولید ناخالص ملی کانادا را به خود اختصاص می‌دهد.

تورنتو با توجه به جمعیت بزرگ ساکنان و بیزینس‌ها و موقعیت جغرافیایی خود در جنوب انتاریو، در کریدور Quebec-Windsor، به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی حمل‌ونقل، هم در کانادا و هم به‌طور کلی در آمریکای شمالی، به شمار می‌آید.

رانندگان حمل بار، همان‌طور که از نام شغل‌شان پیداست، محموله‌های کالاها و محصولات مشتریان را در GTA و در تمام آمریکای شمالی، جابه‌جا می‌کنند.

 

نیازمندی‌های این شغل:

گواهینامه رانندگی معتبر مناسب برای این دسته از وسایل نقلیه، شامل گواهینامه‌های کلاس A, B, C, D, E و F. گواهینامه استاندارد کلاس G پیش‌شرط لازم برای بقیه کلاس‌های اضافی به شمار می‌آید.

برخی شرکت‌ها ممکن است سابقه رانندگی پاک و قبولی در آزمون بینایی را نیز به‌عنوان شرط در نظر بگیرند.

  • Average Salary: $48,867 Per Year
    ($76,500 Per Year For Experienced Drivers)

 

Customer Service Representative؛ این شغل برای کسانی که می‌خواهند از خانه کار کنند، فرصت فوق‌العاده‌ای است

اکنون که بیزینس‌ها با اثرات جانبی پاندمی کووید ۱۹ دست به گریبان هستند، اهمیت حفظ رابطه مثبت و نیرومند با مصرف‌کنندگان و مشتریان، بیش از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

نماینده خدمات پس از فروش به‌طور مستقیم با مشتریان یک بیزینس سروکار داشته، حمایت و کمک‌های لازم را ارائه می‌کند، به سوال‌ها پاسخ می‌دهد، اطلاعات موردنیاز را در دسترس قرار می‌هد و به‌طور کلی تلاش می‌کند که مشتریان از خدمات و محصولات شرکت آنها راضی و خرسند باشند.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از این کار از طریق تلفن یا ایمیل صورت می‌گیرد، برای کسانی که دنبال موقعیت شغلی با کار از منزل می‌گردند، می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای باشد.

نیازمندی‌های این شغل:

مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی قوی.
مدرک/گواهینامه [Dioploma] در بیزینس یا بازاریابی، یک امتیاز تلقی می‌شود.

  • Average Salary: $15.45 Per Hour

Teacher؛ با توجه به افزایش جمعیت استان، این شغل همچنان پرتقاضا باقی می‌ماند

معلمان در مدارس مشغول به کار هستند تا دانش‌آموزان را از دوره پیش‌دبستانی تا پایان دوره متوسطه، تحت آموزش قرار دهند.

آنها برنامه‌های درسی را طراحی می‌کنند، به دانش‌آموزان درس می‌دهند، تکالیف و آزمون‌ها را تهیه می‌کنند و همه این فعالیت‌ها را مطابق با برنامه آموزشی استانی، به انجام می‌رسانند.

شغل معلمی از اهمیت بسزايی برخوردار است، چرا که معلمان‌، مسئولیت آموزش نسل بعدی بزرگسالان را برعهده دارند و دانش، ابزارها و حمایت‌های موردنیاز برای موفقیت در دنیای واقعی را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

با توجه به افزایش جمعیت استان، معلمی تا آینده قابل پیش‌بینی، یکی از پرتقاضاترین شغل‌های تورنتو باقی خواهد ماند.

 

نیازمندی‌های این شغل:

شما برای آنکه بتوانید در انتاریو تدریس کنید، باید از یک موسسه‌ آموزش عالی معتبر، با مدرک دست‌کم 3 سال آموزش، فارغ‌التحصیل شده و سپس، یک رشته تربیت معلم [teacher education program/ آموزش معلمی] را به همراه چهار ترم تجربه حضور در کلاس، پشت سر بگذارید و از انجمن معلمان انتاریو گواهینامه دریافت نمایید.

برای کسانی که می‌خواهند در مدارس دولتی تدریس کنند، عضویت در یک اتحادیه معلمان نیز ممکن است لازم باشد.

  • Average Salary: $103,926 Per Year

 

Research Scientist؛ دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی تورنتو، تقاضای زیادی برای این شغل دارند

پژوهش علمی از طریق انجام آزمایش‌ و به‌منظور دستیابی به اکتشافات نوین در عرصه‌های مختلف، انجام می‌پذیرد. بخش عمده پژوهش‌های علمی، در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

تورنتو منزلگاه دانشگاه‌هایی در سطح جهانی است که پژوهش‌های علمی مهمی، به‌ویژه در زمینه‌های خدمات درمانی و ابداعات پزشکی، در آنها انجام می‌شود.
نیاز به دانشمندان پژوهشگر واجد شرایط، برای انجام تحقیقات مبتکرانه [groundbreaking] در موسسه‌های تورنتو، همچنان وجود خواهد داشت و این شغل کماکان پرتقاضا باقی خواهد ماند.

نیازمندی‌های این شغل:

مدارک لیسانس،‌ فوق‌لیسانس و PHD، همگی برای سطوح مختلف پژوهش‌های علمی، موردنیاز است.

  • Average Salary: $67,173 Per Year

 

Financial Analyst؛ وجود بانک‌ها و مراکز مالی و بیزینسی کانادا، باعث پر تقاضا بودن این شغل شده است

تحلیل‌گران امور مالی در کار با اعداد ممتاز هستند. آنها برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کار می‌کنند تا برنامه‌های مالی را بررسی و تحلیل نمایند، گرایش‌های بازار را مورد پژوهش قرار دهند و برآوردهایی تهیه می‌کنند که هر بار، راهنمای تصمیم‌های مالی بزرگ برای ماه‌ها یا حتی سال‌های آینده خواهد بود.

تورنتو، حتی در دوره‌های بی‌ثباتی اقتصادی، همچنان مرکز بیزینسی و مالی کانادا باقی می‌ماند.

با توجه به تعداد فراوان بانک‌ها، موسسه‌های مالی و شرکت‌های بزرگ مختلفی که دفاتر و ادارات مرکزی خود را در GTA مستقر نموده‌اند، با بازگشایی و رشد اقتصاد، تحلیل‌ امور مالی همچنان به‌عنوان یکی از پرتقاضاترین مشاغل، باقی خواهد ماند.

نیازمندی‌های این شغل:

مدرک لیسانس در امور مالی، اقتصاد یا حسابداری و اخذ گواهینامه به‌عنوان حسابدار رسمی حرفه‌ای، حسابدار رسمی مدیریت یا تحلیل‌گر رسمی امور مالی، ممکن است برای برخی پست‌های خاص موردنیاز باشد.

  • Average Salary: $60,027 Per Year

Programmer؛ شغلی که به دلیل وجود استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری در تورنتو، پر طرفدار شده است

تورنتو یکی از پایتخت‌های فناوری جهان است و در طی دهه گذشته، به منزلگاه استارتاپ‌ها و شرکت‌های ریشه‌دار فراوانی تبدیل شده است که در بخش‌های دیجیتال و فناوری فعالیت دارند.

برنامه‌نویسان که عنوان شغلی آنها اندکی پیش‌پاافتاده به نظر می‌آید، کسانی هستند که به دلیل آشنایی با کدهای کامپیوتری مثل یک زبان دوم، به فرصت‌های شغلی بی‌شماری دسترسی دارند.

چه به ساخت برنامه‌های جدید از صفر تا صد و چه به تکمیل کردن طراحی رابط کاربری یک اپلیکیشن جدید، در GTA علاقه داشته باشید، می‌توانید چنین فرصت‌هایی را پیدا کنید.

با توجه به رشد بخش فناوری شهر، برنامه‌نویسانی که خود را متعهد به ابتکار و نوآوری بدانند، شغل پرتقاضایی در تورنتو خواهند داشت.

نیازمندی‌های این شغل:

مدرک تحصیلات عالیه در برنامه‌نویسی، به اضافه گواهینامه‌ها و مدارک دیگری که ممکن است برای برخی شغل‌های خاص، موردنیاز باشد.

  • Average Salary: $60,730 Per Year

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا