Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

Expression of Interest؛ تغییرات تازه در سیستم مهاجرتی استان انتاریو

به تازگی تغییراتی در برنامه مهاجرتی استان انتاریو ایجاد شده و قرار است این استان از طریق سیستم Expression of Interest به جذب مهاجران بپردازد. انتاریو به تازگی اطلاعات و جزئیاتی درباره این تغییرات منتشر کرده است. 

برنامه مهاجرتی استان انتاریو احتمالا به سیستم  Expression of Interest (EOI) منتقل شده است. 

این استان اعلام کرده است که تغییرات صورت گرفته، امکان مدیریت استراتژیک پذیرش، افزایش پاسخگویی در بازار کار و تامین بهتر نیازهای بازار کار منطقه‌ای را فراهم می‌کند. 

مسیرهای مهاجرتی که به سیستم EOI مجهز خواهند شد 

انتاریو جزئیات تغییرات برنامه‌ریزی‌شده برای برنامه Immigrant Nominee را منتشر کرده است. بر این اساس، مسیرهای مهاجرتی که به سیستم EOI مجهز خواهند شد، به شرح زیر هستند: 

 

نحوه رتبه‌بندی و انتخاب متقاضیان از طریق سیستم EOI 

از سوی دیگر، این استان اطلاعاتی را در رابطه با چگونگی رتبه‌بندی و انتخاب متقاضیان از طریق مجموعه جدید EOI منتشر کرده است.  

در اولین گام، از متقاضیان OINP دعوت به عمل خواهد آمد تا پروفایل خود را به سیستم EOI ارسال کنند. با ارسال این پروفایل، این افراد در صف انتظار قرار خواهند گرفت. در مرحله بعد، از افراد خواسته می‌شود اطلاعات شخصی و شغلی خود که دعوت احتمالی‌شان، مبتنی بر آنهاست را ارائه دهند. 

طبق اعلام انتاریو، متقاضیان براساس اطلاعات ارائه شده در EOI رتبه‌بندی می‌شوند. این استان، نمره‌ها را بررسی کرده و برای کسانی که انتخاب می‌شوند، دعوت‌نامه صادر می‌کند. کسانی که دعوت‌نامه دریافت می‌کنند، می‌توانند برای معرفی شدن در جریان OINP اقدام نمایند. 

 

روند درخواست از طریق EOI انتاریو چگونه است؟ 

روند درخواست از طریق EOI انتاریو مشابه فرایندی است که در Express Entry فدرال و سایر سیستم‌های مبتنی بر EOI در برنامه مهاجرت استانی به کار گرفته می‌شود. 

 

سیستم Express Entry و روندی که از طریق آن، مهاجران را جذب می‌کند 

سیستم Express Entry متشکل از 3 برنامه نیروی کار ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و کلاس تجربه کانادایی می‌شود و مهاجران را جذب می‌کند. 

در سیستم Express Entry به‌طور منظم هر 2 هفته یک‌بار دوره‌های دعوت برگزار می‌شود. از ابتدای سال جاری تاکنون، از 69 هزار و 950 نفر دعوت شده است که برای دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. 

در 3 برنامه مهاجرتی مدیریت‌شده توسط Express Entry، به داوطلبان واجد شرایط براساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، امتیاز داده می‌شود. 

البته، در حال حاضر، انتاریو جزئیات خاصی در مورد عوامل یا جمع امتیازات ارائه نکرده است، جز این که تخصیص امتیاز براساس عوامل مختلفی مانند سطح تحصیلات و زبان صورت می‌گیرد.

همچنین، انتاریو اعلام کرده که قرعه‌کشی‌های عمومی و هدفمند و تخصیص امتیاز EOI در وب‌سایت آنها انجام خواهد شد.

کسانی که می‌خواهند در صف انتظار Express Entry وارد شوند، نیازی نیست که حتما پیشنهاد کار داشته باشند. کسانی که از طرف انتاریو انتخاب شوند، 600 امتیاز اضافی به دست می‌آورند و در پذیرش بعدی Express Entry از آنها دعوت می‌شود تا برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند. 

 

مشکلاتی که بعضی از مسیرهای OINP با آنها مواجه هستند

در گذشته بعضی از مسیرهای OINP مشکلاتی در دریافت درخواست مهاجرت داشتند. به تازگی نیز مسیر مهاجرتی Employer’s job offer: International student به مدت چند دقیقه باز شد اما به‌سرعت ظرفیت آن تکمیل و بسته شد. در ماه جولای نیز مسیر The Employer Job Offer: Foreign Worker فقط چند ساعت بعد از باز شدن، با تکمیل ظرفیت مواجه و بسته شد. 

این موضوع که اولویت با کسانی است که زودتر اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، انتقادات زیادی را ایجاد کرده است چون همه افراد به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و این موضوع به ضررشان تمام می‌شود. 

لازم به ذکر است که همه تغییرات پیشنهادی فقط پس از یک دوره مشاوره عمومی 45 روزه که به 23 اکتبر 2020 ختم می‌شود، قابل اجرا هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا