Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کشورهایی که امسال بیشترین مهاجر را به کانادا داشته‌اند؛ ایران کجای این فهرست قرار دارد؟

فقط چند روز قبل از قرنطینه، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که این کشور تا ۳ سال آینده میزبان یک میلیون مهاجر جدید خواهد بود. اما چند روز بیشتر طول نکشید که کرونا از راه رسید و همه کاسه و کوزه‌ها را به هم ریخت. 

با این حال، کانادا هنوز هم با وجود محدودیت‌های ناشی از قرنطینه کرونا، بحث مهاجرت را به‌شکل جدی پیگیری می‌کند و شهروندانی از کشورهای مختلف، متقاضی مهاجرت به کانادا هستند. 

در این میان، ۱۰ کشور وجود دارند که بیشترین مهاجرت به کانادا از مبدا آنها اتفاق می‌افتد و ایران البته در رده یازدهم قرار دارد.

سوالی که این روزها برای خیلی‌ها مطرح شده این است که آیا پاندمی کرونا بر فهرست کشورهایی که به کانادا مهاجر می‌فرستند، تاثیری خواهد داشت یا خیر. 

دیدگاه‌های متفاوتی در این رابطه وجود دارند که خواندن این مطلب کمک می‌کند این دیدگاه‌ها را بشناسید. 

همچنین، با ۱۰ کشور برتر فهرست مهاجرت به کانادا و آمارهایی در این زمینه آشنا خواهید شد. 

 

تنها در چهار ماه اول امسال بین ماه‌های ژانویه تا اپریل سال جاری، کانادا از ۷۴ هزار مهاجر جدید استقبال کرده است. 

کانادا در شش ماه اول امسال یعنی از ژانویه تا جون ۲۰۲۰ از بیش از صد هزار مهاجر جدید و دقیق‌تر ۱۰۳٬۴۲۰ مهاجر استقبال کرده است.

تا اواسط ماه مارچ و پیش از آن‌که پاندمی کرونا تمام جهان را به قرنطینه ببرد، همه کارها به شکل روتین انجام می‌شد و کانادا از مهاجران زیادی استقبال می‌کرد.

طرح بلندپروازانه‌ای که وزیر مهاجرت کانادا تنها چند روز پیش از قرنطینه اعلام کرد

تنها چند روز پیش از قرنطینه کانادا، وزیر مهاجرت این کشور طرح بلندپروازانه جدیدی را مطرح کرد که براساس آن، کانادا بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ از یک میلیون دارای اقامت دائم PR جدید در این کشور، استقبال می‌کند. 

اما پس از آنکه کرونا از راه رسید چه اتفاقی افتاد؟ 

پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت به کانادا در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «با وجود این که سیستم مهاجرت کانادا از آن زمان تاکنون به دلیل قرنطینه و محدودیت‌های ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی با وقفه‌هائی روبه‌رو شده است، اما این کشور برنامه‌های مربوط به مهاجرت را با توجه به امکانات و شرایط موجود، به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.»

 

هند همچنان در صدر کشورهایی است که به کانادا مهاجر می‌فرستد؛ اما چرا؟ 

نگاهی به آمارهای جدید اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که در ماه‌های ابتدایی سال جاری، مهاجران بیشتر از کدام کشورها، کانادا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. 

امسال هم کشور هند همانند چند سال گذشته در صدر این کشورها قرار دارد و دارندگان ویزای اقامت دائم جدید (PR) بیشتر از کشور هند بوده‌اند. 

هندی‌ها در این شش ماه اول امسال، ۲۶ درصد از دریافت‌کنندگان اقامت دائم کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا هند در این جایگاه قرار گرفته است. همین پرسش را با خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت در کانادا مطرح می‌کنیم. او می‌گوید: «دلیل این مساله این است که بسیاری از شهروندان هندی به زبان انگلیسی مسلط هستند. هندی‌ها همچنین، ویژگی‌های کلیدی دیگری مانند مدارک دانشگاهی یا تجربه کاری حرفه‌ای را دارند که به آنها کمک می‌کند واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند.»

خانم اسکوئی اضافه می‌کند: «البته باید در نظر داشت که بیشتر این مهاجران از آمریکا به کانادا می‌آیند، چون گرفتن اقامت دائم آمریکا برای دارندگان ویزای کار آمریکا، کار چندان راحت و بی‌دردسری نیست.»

 

۱۰ کشوری که در ماه‌های ابتدایی امسال، بیشترین مهاجر را به کانادا فرستادند

۱۰ کشوری که ۱۰۳ هزار مهاجر در نیمه اول امسال، بیشتر از این کشورها به کانادا مهاجرت کرده‌اند، به شرح زیر هستند: 

  1. هند: ۲۶٬۶۱۰
  2. چین: ۱۰٬۱۵۰
  3. فیلیپین: ۶٬۹۳۰
  4. ایالات متحده: ۳٬۸۷۰
  5. نیجریه: ۳٬۳۵۰
  6. پاکستان: ۳٬۳۰۵
  7. برزیل: ۲٬۲۵۵
  8. فرانسه: ۲٬۲۴۰
  9. سوریه: ۲٬۱۴۵
  10. انگلیس: ۲٬۱۴۰
  11. ایران: ۲۱۰۵

آمار مهاجران ایرانی در سه ماهه اول امسال ۱٬۲۲۵ نفر و در سه ماهه سوم تنها ۸۸۰ نفر بوده است که کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

 

مهاجرت چینی‌ها، فیلیپینی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟ 

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، مهاجرت از چین به کانادا نسبت به سال‌های قبل، اندکی بیشتر شده است. به‌طوری که امسال مهاجران چینی نزدیک به ۱۰ درصد از افراد تازه‌وارد بودند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این عدد ۹ درصد بود. 

مهاجرت فیلیپینی‌ها به کانادا نیز نسبتا ثابت مانده و ۷ درصد در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۸ درصد در سال ۲۰۱۹ است. 

همان‌طور که در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، مهاجران آمریکایی و نیجریه‌ای در سال ۲۰۲۰ نیز تاکنون همچنان در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند. به باور خانم پریا اسکوئی مشاور مهاجرت در کانادا، مزیت عمده‌ای که مهاجران این کشورها در سیستم مهاجرت کانادا دارند، تسلط آنها به زبان انگلیسی است. 

 

آیا کرونا باعث جابه‌جایی در فهرست کشورهای مبدا مهاجرت به کانادا می‌شود؟ 

هنوز مشخص نیست که در ادامه سال ۲۰۲۰ چگونه پاندمی کرونا بر کشورهای مبدا مهاجران به کانادا تاثیر خواهد گذاشت. 

از یک طرف، این دیدگاه وجود دارد که اختلالات مربوط به کووید ۱۹ امکان ورود ساکنین دائمی جدید برای ورود به کانادا را محدود می‌کند و این مساله ممکن است در نیمه دوم امسال، باعث جابه‌جایی در فهرست کشورهای مبدا مهاجرت به کانادا شود. 

از سوی دیگر، ممکن است این موضوع تاثیری بر کشورهای مبدا مهاجرت به کانادا نداشته باشد یا تاثیر آن بسیار ناچیز باشد. 

دلیل این مساله هم این است که آن دسته از افرادی که در حال حاضر در کانادا حضور دارند، امکان دارد که در ادامه سال جاری، اقامت دائم بگیرند و کسانی هم که اکنون داخل کانادا نیستند، بالاخره امکان ورود به این کشور را پیدا می‌کنند.

کسانی هم که در اوایل سال ۲۰۲۰ دعوت‌نامه اقامت دائم ITA به دستشان رسیده، مهاجرانی از کشورهای مبدا فهرستی بوده‌اند که در بالا به آن اشاره شد. به این ترتیب، پاندمی کرونا تاثیر محسوس و تعیین‌کننده‌ای بر رتبه‌بندی کشورهای مبدا مهاجران نمی‌گذارد. 

 

کاری که شانس شما را برای دریافت ITA و سفر به کانادا بالاتر می‌برد

با وجود تمام محدودیت‌هایی که برای سفر به کانادا در نظر گرفته شده، باز هم خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت به کانادا به علاقمندان مهاجرت توصیه می‌کند که درخواست خود را در پروفایل Express Entry ثبت کنند، چون این کار، شانس آنها را برای دریافت ITA و سفر به کانادا بالاتر می‌برد. 

حتی اگر در این راه، سختی‌ها و مشکلاتی برای ورود به کانادا پیش بیاید، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نشان داده است که راه‌های جدیدی را برای کمک به متقاضیان مهاجرت ارائه خواهد کرد. امیدوار هستیم که این روند اداره مهاجرت برای کمک به متقاضیان ادامه پیدا کند، تا مردم  به اهداف مهاجرتی خود در کانادا برسند.

 

 

 

1 India 26,610
2 China, People’s Republic of 10,150
3 Philippines 6,930
4 United States of America 3,870
5 Nigeria 3,350
6 Pakistan 3,305
7 Brazil 2,255
8 France 2,240
9 Syria 2,145
10 United Kingdom and Overseas Territories 2,140
11 Iran 2,105
12 Korea, Republic of 1,840
13 Mexico 1,360
14 Vietnam 1,355
15 Eritrea 1,335
16 Jamaica 1,115
17 Turkey 1,090
18 Algeria 980
19 Morocco 980
20 Bangladesh 945

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا