Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئی

خبرهای دلگرم‌کننده برای متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا

دولت کانادا در حال افزایش مجوزهای جدید برای دانشجویان خارجی است؛ نشانه‌ای دلگرم‌کننده برای متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا و نیز دانشگاه‌های این کشور که روی ثبت نام دانشجویان بین‌المللی به عنوان یک منبع کلیدی تامین بودجه، تکیه دارند.

آماری که از مجوزهای دانشجویی صادر شده در ماه می منتشر شده نشان می‌دهد نسبت به میانگین سه ماه پیش از آن دوبرابر شده است.

آمار ماه می امسال حتی از ماه مشابه در سال گذشته هم افزایش نشان می‌دهد.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مربوط به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از مجوزهای تحصیل در کانادا که در ماه می صادر شده گزارش می‌دهد.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada، آماری از ماه می را منتشر کرده که نشان می‌دهد ۳۰٬۷۸۵ مجوز دانشجویی study permit جدید در این ماه صادر شده است. 

این آمار دو برابر میانگین مجوز صادر شده در سه ماه پیش از آن است، زمانی که پاندمی کرونا و تعطیلات ناشی از آن، صدور مجوزها را کاهش داد. 

آمار ماه می بالاتر از ۲۷٬۸۱۰ مجوزی است که در ماه می سال گذشته صادر شده است و اولین افزایش سالانه در سال ۲۰۲۰ است.  

افزایش دانشجویان خارجی در سال‌های اخیر به بیشترین افزایش مهاجرت خالص کشور در بیش از یک قرن، کمک کرده است. اما پاندمی کرونا اکنون این رشد را تهدید می‌کند، حتی در شرایطی که دانشگاه‌ها همچنان به پذیرش دانشجویان بین‌المللی ادامه می‌دهند. هنوز مشخص نیست که محدودیت‌های سفر، به موقع برای ترم پاییز برداشته می‌شود یا نه و همچنین این نگرانی وجود دارد که رکود جهانی ممکن است دانشجویان بین‌المللی را وادار کند که برای تحصیلات خود در خانه بمانند.

Andrew Agopsowicz، اقتصاددان ارشد در رویال بانک کانادا در همین باره گفته است: «هنوز این سؤال وجود دارد که پاییز چه خواهد شد؟»

افزایش مجوزهای دانشجویی در کانادا در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ در آمریکا اعلام کرده دانشجویان بین‌المللی قادر به ماندن در این کشور نخواهند بود، مگر اینکه حداقل یک کلاس حضوری داشته باشند. کانادا چنین محدودیتی ندارد.

در انتهای سال گذشته بیش از ۶۴۲ هزار دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا