Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادا پذیرش مهاجران را در ماه می سه برابر افزایش داد

کانادا که در اپریل امسال تنها ۴۰۰۰ مهاجر جدید را پذیرفته بود، در ماه می میزان پذیرش خود را به ۱۱ هزار افزایش داد؛ چیزی در حدود سه برابر.

پنج کشوری که بیشترین مهاجران از آن کشورها در ماه می در کانادا پذیرش شده‌اند عبارتند از: هند، چین، فیلیپین، نیجریه و ایالات متحده. 

تازه‌ترین آمارهائی که از سوی اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada منتشر شده نشان می‌دهد که سیستم مهاجرتی کانادا در حال عادی شدن و بازگشت به روند پیشین خود، یعنی پیش از پاندمی کروناست.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مربوط به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند از آمارهای ماه می مهاجرت به کانادا گزارش می‌دهد.

کانادا سال ۲۰۲۰ را با پذیرش تعداد قابل توجهی مهاجر آغاز کرد، به طوری که فقط در یک ماه، ۲۵ تا ۳۵ هزار اقامت دائم PR برای متقاضیان صادر شده بود.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد، پاندمی کرونا باعث ایجاد محدودیت‌های سفر و اختلال در فعالیت های اداره مهاجرت و سایر نهادهای دولتی کانادا شد. در نتیجه میزان مهاجرت به کانادا در ماه مارچ کاهش یافت و در ماه اپریل هم به پایین ترین سطح خود رسید. 

حالا جدیدترین آمارها نشان از آن دارد که نرخ مهاجرت در ماه می سه برابر افزایش یافته و توانسته ماه‌های پیشین را جبران کند. پذیرش این تعداد مهاجر جدید نشانگر این است که اداره مهاجرت کانادا حالا می تواند درخواست‌های بیشتری را در مقایسه با اوایل پاندمی کرونا پروسس کند.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که مهاجران بیشتری از محدودیت‌های سفر به کانادا مستثنا شده و توانسته‌اند وارد کانادا شوند. 

براساس مقررات کنونی سفر به کانادا، افرادی که تاییدیه اقامت دائم یا confirmation of permanent residence (COPR) خود را پیش از ۱۸ مارچ دریافت کرده‌اند از محدودیت‌های سفر مستثنا هستند و می‌توانند به کانادا سفر کنند. 

در میان مهاجران تازه‌واردی که ماه می به کانادا رسیده‌اند، برنامه مهاجرت استانی Provincial Nominee (Program (PNP منبع اصلی جذب مهاجران بوده است.

در ماه می همچنین بیش از ۲۰۰۰ نفر از دارندگان اقامت دائم PR را همسران و والدین شهروندان  و دارندگان اقامت دائم PR کانادا تشکیل داده‌اند. این گروه افراد نیز از محدودیت‌های سفر به کانادا مستثنا هستند.

داده‌های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا همچنین نشان می‌دهد که طی همین ماه می ۱۳۰۰ مهاجر جدید به عنوان نیروی کار ماهر Skilled Workers و بیشتر آنها از طریق Federal Skilled Worker Program (FSWP) اقامت دائم PR خود را گرفته‌اند. 

در همین ماه می ۲۰۰۰ نفر هم از طریق برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی Canadian Experience Class (CEC) اقامت دائم PR خود را دریافت کرده‌اند.

برنامه‌های اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی PNP هم به طور پیوسته پذیرش‌های خود را از ماه مارچ برگزار کرده‌اند. 

اداره مهاجرت ۳۵٬۱۰۰ دعوتنامه یا (Invitations To Apply (ITA) برای متقاضیان برنامه مهاجرت استانی PNP و دسته مهاجرتی تجربه کانادایی CEC برای دریافت اقامت دائم PR صادر کرده است.

علت اینکه تعداد دعوتنامه برای متقاضیان این دو مسیر مهاجرتی تا این حد زیاد است این بوده که این افراد در مقایسه با متقاضیان خارج از کانادا، با سهولت بیشتری می‌توانند پروسه اقامت دائم خود را طی کنند. یادآور می‌شود که متقاضیان برنامه مهاجرت استانی PNP و تجربه کانادائی CEC در داخل کانادا هستند و کمتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند.

با این حال اداره مهاجرت و شهروندی کانادا هفته گذشته متقاضیان مسیر مهاجرتی  Federal Skilled Worker Program (FSWP) را هم پذیرش کرده است. در واقع برخی از متقاضیان این مسیر مهاجرتی هم در حال حاضر در کانادا زندگی هستند و پروسس فرایند اقامت دائم برای آنها هم آسان‌تر انجام خواهد شد. 

در همین حال بازگشت به قرعه‌کشی‌های جامعه اکسپرس انتری نشانگر آن است که اداره مهاجرت در صدد است تا در پایان سال ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ مهاجران بیشتری را بپذیرد.

با توجه به افزایش نرخ مهاجرت به کانادا طی ماه می، و نیز با توجه به اینکه تعداد بیشتری از مهاجران درصدد آن هستند تا در فصل تابستان وارد کانادا شوند، می‌توان پیش‌بینی کرد که روند فزاینده نرخ مهاجرت در ماه‌های پیش رو همچنان ادامه یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا