Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

انگشت نگاری در امارات؛ دبی از ۷ جولای مرزهای خود را به روی توریست‌ها باز می‌کند

دبی اعلام کرده که از ۷ جولای به توریست‌ها اجازه می‌دهد که به این امارت سفر کنند. دبی برای حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع کرونا پروتکل‌هائی را تعیین کرده که باید از سوی توریست‌ها رعایت شود.

پروازهای بین ایران و امارات از مدتی پیش آغاز شده ولی تاکنون فقط افرادی که اقامت امارات را داشتند می‌توانستند به این کشور سفر کنند.

با توجه به اینکه دو مرکز انگشت نگاری کانادا در امارات یعنی ابوظبی و دبی از چندی پیش فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، متقاضیان ویزای کانادا می‌توانند در صورت تمایل، انگشت‌نگاری خود را در این مراکز انجام بدهند.

سایت IC Mohajer که به طور تخصصی گزارش‌ها و خبرهای مربوط به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت می‌پردازد از تصمیم دولت دبی گزارش می‌دهد.

دولت دبی به تازگی اعلام کرده که با دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، فرودگاه‌های این شهر از تاریخ 7 جولای از توریست‌ها استقبال می‌کنند. البته، شرایط و دستورالعمل‌های محدود‌کننده‌ای برای این کار وجود دارد و باید تمام کسانی که به فرودگاه وارد یا از آن خارج می‌شوند، طبق این قوانین و دستورالعمل‌ها رفتار کنند. 

این دستورالعمل‌ها به شرح زیر است: 

 

  1. داشتن مجوز ورود به دبی و ارائه نتیجه آزمایش PCR

توریست‌ها باید مجوز ورود به دبی را دریافت کرده و همچنین، دارای بیمه مسافرتی پزشکی باشند. اگر شما قصد سفر به دبی را داشته باشید، باید نتیجه آزمایش PCR خود که مربوط به 94 ساعت (4 روز) گذشته است را ارائه دهید. البته، اگر این کار را انجام نداده باشید، آزمایش PCR در فرودگاه دبی به همراه غربالگری حرارتی معمول انجام می‌شود و علایم کووید 19 را اسكن می‌كند.

 

  1. امضای فرم سلامت که براساس آن، در صورت بیمار شدن، تمام هزینه‌های قرنطینه و درمان برعهده توریست است

توریست‌ها باید قبل از سوار شدن به هواپیما، فرم سلامت را امضا کنند. آنها موظفند این فرم را امضا کرده و اعلام کنند که در صورت بروز نیاز در دبی، تمام هزینه‌های قرنطینه یا درمان برعهده خودشان است. البته، این نکته را هم به یاد داشته باشید که خطوط هوایی این حق را دارند که ورود افراد دارای علایم کووید 19 به هواپیما را ممنوع اعلام کنند.

 

  1. ثبت اطلاعات و مشخصات در برنامه COVID-19 DXB

توریست‌ها ملزم به دانلود برنامه COVID-19 DXB و ثبت اطلاعات و مشخصات خود در این برنامه هستند. دلیل اهمیت این مساله این است که اگر توریست‌ها علایم کووید 19 را از خود بروز دهند، عضویت در این برنامه باعث تسهیل هماهنگی و ارتباط آسان با  مقامات بهداشتی می‌شود. 

 

  1. داشتن بیمه درمانی معتبر

توریست‌ها باید برای ورود به دبی، یک بیمه درمانی معتبر داشته باشند. 

 

  1. حق فرودگاه‌های دبی برای گرفتن آزمایش از مسافران مشکوک به کرونا

اگر توریستی به دبی سفر کند و مشکوک به داشتن علایم کرونا باشد، این حق برای فرودگاه‌های دبی محفوظ است که از او آزمایش بگیرند تا مطمئن شوند که او مبتلا به کووید 19 نیست. 

 

  1. قرنطینه 14 روزه در صورت مثبت بودن آزمایش کرونا

اگر آزمایش کرونای توریستی مثبت اعلام شود، او ملزم است به مدت 14 روز و با هزینه شخصی، در مکانی که دولت دبی مشخص می‌کند، تحت قرنطینه قرار بگیرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا