Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادایی‌ها از ممنوعیت جدید ویزای کار در آمریکا معاف هستند

انجمن وکلای مهاجرت آمریکا می‌گوید محدودیت‌های جدید ویزا برای نیروهای کاری که وارد آمریکا می‌شوند، شامل کانادایی‌هایی که برنامه‌ای برای زندگی دائمی در جنوب مرز ندارند، نمی‌شود.

روزنامه تورنتو استار خبر داده، این انجمن با صدور بیانیه‌ای که اواخر چهارشنبه صادر شده و برای ۱۵ هزار عضو این گروه ارسال شده است یادآور شده یک کمیته ارتباطی که با اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا ارتباط دارد، این معافیت را تأیید کرده است.

سایت IC Mohajer که اخبار و گزارش‌های مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند گزارش می‌دهد.

دونالد ترامپ این هفته دستور تعلیق در صدور ویزاهای مختلفی را که به شهروندان خارجی اجازه کار در ایالات متحده می‌دهد، صادر کرده است، به این دلیل که اقتصاد این کشور که تحت الشعاع پاندمی قرار گرفته به اندازه کافی شغل کافی برای آمریکایی‌ها ندارد.

اما کانادایی‌هایی که می‌خواهند بدون مهاجرت دائم در ایالات متحده آمریکا کار کنند، لزوما به این ویزاهای کاری احتیاج ندارند.

آقای Henry Chang وکیل مهاجرت در ایمیلی می‌نویسد: «ما از ابتدا فکر می‌کردیم که اعلامیه ترامپ برای کانادایی‌ها صدق نمی‌کند. ولی متأسفانه، به دلیل فقدان دستورالعمل روشن در مورد این موضوع، موضع‌گیری اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا متغیر بوده است.»

وی می‌گوید که اکنون روشن است كانادایی‌هایی كه معاف از ویزا هستند با کسانی كه واجد شرایط كار در ایالات متحده نیستند، در یک گروه قرار نمی‌گیرند.

درخواست اظهار نظر ارسال شده به اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده پاسخ داده نشده است.

اعلامیه ترامپ صراحتا صدور ویزاهای جدید را ممنوع اعلام کرده است. ولی افرادی که قبلا ویزا داشته‌اند می‌توانند به استفاده از آن ادامه دهند.

گرچه کانادایی‌ها برای کار در آمریکا لزوما به ویزا احتیاج ندارند، درصورتی که ویزا داشته باشند دارای حمایت و مزایایی هستند. برای مثال ویزای H-1B می‌تواند اقامت دائم را در پی داشته باشد و مسیری برای دریافت تابعیت آمریکا باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا