Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
داستان مهاجران

خانم دکتر از نسل مهاجران در خط مقدم مبارزه با کرونا در تورنتو

خانم دکتر Seema Marwaha و همسرش Rishi Sahel هر دو از نسل مهاجران هستند، اصلیت هندی دارند و در کانادا بزرگ شده‌اند. سیما پزشک است، روزنامه‌نگار است و هنرمند. اما این روزها او همراه همه همکارانش در خط مقدم مبارزه با ویروس مرگبار کروناست

خانم دکتر Seema Marwaha و همسرش Rishi Sahel هر دو از نسل مهاجران هستند، اصلیت هندی دارند و در کانادا بزرگ شده‌اند. سیما پزشک است، روزنامه‌نگار است و هنرمند. اما این روزها او همراه همه همکارانش در خط مقدم مبارزه با ویروس مرگبار کروناست.

اما در کنار همه اینها او یک مادر است، مادری که جانش به جان فرزند کوچکش وابسته است، آن‌وقت مجبور می‌باشد تا به خاطر انجام وظیفه شغلی و انسانی خود، کاری انجام دهد که حتی ممکن است فرزندش را در معرض خطر قرار دهد.

این حکایت، حال و روزی است که دکتر Seema Marwaha از سر می‌گذراند. او یکی از هزاران پزشکی است که زندگی‌شان دستخوش تغییر شده و روز و شب‌شان را در کنار بیماران مبتلا به کرونا می‌گذرانند. فقط به این امید که به زودی شر کرونا ویروس از سر دنیا کم شود.

این گزارش روایتی است از هزاران روایتی که این روزها در جریان است.روایت دکتر Marwaha از حس و حال مادرانه‌ای که این روزها دارد و وضعیت بیمارستانی که در آنجا خدمت می‌کند، خواندنی است.

هر روز صبح وقتی دکتر Seema Marwaha برای کار آماده می‌شود، به شوهرش، پسر ۱۵ ماهه‌اش و این احتمال که ممکن است با یک ویروس مرگبار به خانه برگردد، فکر می‌کند.

او می‌گوید: «من دچار کشمکش‌های فراوانی شده‌ام؛ چرا که بزرگترین خطری که همسر و فرزندم را در معرض ابتلا قرار می‌دهد، خودم هستم».

کرونا و شرایط سخت پزشکان و پرستاران

مثل سایر مسئولان مراقبت و سلامت در سراسر کانادا، او هم در خط مقدم مبارزه علیه این همه‌گیری جهانی قرار دارد. پزشکان، پرستاران، مراقبان سلامت و هر کسی که برای اطمینان از ادامه فعالیت‌های بیمارستان‌ها در تلاش است، زمانی که از در بیمارستان‌ها وارد می‌شود می‌داند که خودش و عزیزانش را در معرض مواجهه با کووید ۱۹ قرار می‌دهد.

با وجود همه تلاش‌ها در سراسر کشور کانادا برای پایین آوردن منحنی تعداد افراد مبتلا به کرونا، بیمارستان‌ها در حال تغییر خط‌مشی، ظرفیت و پروتکل‌ها هستند با این امید که بتوانند بیماران بیشتری را بپذیرند.

دکتر Marwaha می‌گوید: «من احساس می‌کنم که ما در حال آماده شدن برای یک جنگ هستیم اما نمی‌دانیم دشمن کیست و چه شکلی است».

شرایطی که شبیه آرامش قبل از طوفان است

دکتر Marwaha به‌عنوان متخصص داخلی در ۲ بیمارستان در منطقه کلان‌شهر تورنتو فعالیت می‌کند. تقریبا همه جنبه‌های شغلی او در یک ماه گذشته تغییر کرده است.

او شرایط عجیب فعلی را آرامش قبل از طوفان توصیف می‌کند. راندهای کاری او آرام‌تر شده است چون بیماران به بخش‌های دیگر بیمارستان منتقل شده‌اند تا بخش مخصوص بیماران مبتلا به کرونا ویروس آماده شود.

این روزها تماس فردبه‌فرد به شکل قابل توجهی کمتر شده است. با این حال، او می‌داند که این خلوتی، زیاد دوام نمی‌آورد.

وضعیت فعلی بیمارستان

تمامی ورودی‌های بیمارستان بسته شده‌اند. یک ورودی اختصاصی برای کارکنان بخش مراقبت و سلامت وجود دارد که برای ورود از آن ورودی، صف می‌بندند. هویت هر فرد اسکن می‌شود. کارکنان برای هر نوع مشکل مرتبط با سلامت بررسی می‌شوند و موقع شستن دست‌ها بر آنها نظارت صورت می‌گیرد.

دکتر Marwaha در مورد شرایط فعلی بیمارستان توضیح می‌دهد: «پزشکان و پرستاران چیزهای کمی با خودشان به بیمارستان می‌برند و فورا برای ضدعفونی آماده می‌شوند و لباس مخصوص می‌پوشند. آنها همه تلاششان را می‌کنند تا متعلقاتشان به ویروس آلوده نشود و در انتهای شیفت آنها را با خود به خانه نبرند».

تغییر گفتگوهای کادر درمان در دوران کرونا

گفت‌وگوها با همکاران که قبل از این، در مورد تعطیلات و تولد بچه‌ها بود حالا تبدیل به این شده که نگرانی‌ها در مورد کمبود وسایل حفاظت شخصی، کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به اشتراک گذاشته شود.

در مورد اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر بیماران نتوانند سطح کافی و مناسبی از خدمات را دریافت کنند یا اصول اخلاقی در زمان تصمیم‌گیری‌های سخت، ملاحظاتی در نظر گرفته شده است.

دکتر Marwaha در این باره می‌گوید: «تصور کنید به شما گفته شده که اتفاق واقعا بدی قرار است روی دهد ولی نمی‌دانید چه زمانی اتفاق می‌افتد، چقدر بد خواهد بود و شبیه چه چیزی است. یک فرد نرمال در چنین شرایطی، چطور می‌تواند عکس العمل نشان دهد؟»

اضطرابی که راهروها را پر می‌کند با پیام‌های متناقض در مورد چگونگی برخورد بهتر با کرونا ویروس دوچندان می‌شود.
سیاست بهداشت و درمان استانی ممکن است با سیاست‌های منطقه‌ای بهداشت و آنچه بیمارستان می‌گوید، مخالف باشد.

دکتر Marwaha می‌گوید: «آنچه كه ما به‌عنوان پزشك به آن عادت كرده بودیم اطمینان از آن چیزی بود که به مردم توصیه می‌کردیم. همچنین، تلاش ما این بود که ایده‌ای در مورد اینکه آینده به چه شکلی خواهد بود، به مردم بدهیم. حالا وقتی خودمان هم نمی‌دانیم چه چیزی در انتظار ماست، این کارها سخت‌تر می‌شود».

در این باره، دکتر Marwaha، انجام مراحل تست را مثال می‌زند. سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که تست کردن و ردیابی بیماران به شکل گسترده‌ای انجام شود. سیاست‌های بیمارستان تورنتو، محدود کردن تست برای کسانی است که بسیار بیمارند، دارای علائم کرونا هستند یا جزو کارمندان و مراقبان سلامت بیمارستان محسوب می‌شوند.

کادر درمان خود را وقف بیماران کرده‌اند

به گفته این پزشک، با وجود همه نگرانی‌های روزانه، پرستاران و پزشکان آرام هستند و خود را وقف بیماران کرده‌اند. بسیاری از کارکنان خط مقدم، هنگامی که در بیمارستان حضور ندارند، در حال تهیه منابع آموزشی، برقراری ارتباط با مردم، جمع آوری تجهیزات محافظت شخصی و به دنبال راه‌های ابتکاری برای به دست آوردن ventilators بیشتر هستند.

جشن عروسی دکتر Seema Marwaha و همسرش Rishi Sahel به شیوه کاملا سنتی هندوستان
جشن عروسی دکتر Seema Marwaha و همسرش Rishi Sahel به شیوه کاملا سنتی هندوستان

دکتر Marwaha معتقد است: «صرف‌نظر از خطرات شخصی، بدون در نظر گرفتن همه ناشناخته‌ها، بدون تردید افرادی که با آنها کار می‌کنم، ۱۰۰ درصد تلاش می‌کنند. این یک اتفاق شگفت‌انگیز برای دیدن است».

 

Dr. Seema Marwaha
Dr. Seema Marwaha

دکتر سیما مرواهه پزشک داخلی، معلم، پژوهشگر و روزنامه‌نگار است او فوق لیسانس خود را در رشته‌ی آموزش، از دانشکده‌ی آموزش دانشگاه هاروارد گرفته و دوره‌ی دستیاری خود را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری جهانی گذرانده است.

او همچنین از علاقمندان به فیلم، عکاسی و داستان‌گویی است.

سیما پیش از انکه دکتر شود، به ویرایش فیلم‌های مستند اشتغال داشت و یک عکاس سفر پرشور بود.

هدفی که سیما برای خود تعریف کرده است، آن است که محتوای پزشکی و آموزشی را قابل‌دسترس‌تر و سرگرم‌کننده‌تر سازد.

او به طور منظم برای CBC، Chatelaine و چندین رسانه‌ی دیگر، مطلب تهیه می‌کند.

او اخیرا یک سایت اخبار و مطالب پزشکی را راه‌اندازی کرده و خودش هم سردبیر آن است.

healthydebate.ca

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۲ اپریل ۲۰۲۰ در شماره ۲۴۲ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا