Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت نیروهای متخصص

برنامه جذب استعدادهای جهانی کانادا: فهرست مشاغل مورد نیاز تغییر کرد

دولت کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در برنامه جدید جذب استعدادهای جهانی که به عنوان Global Talent Stream شناخته می‌شود را آپدیت کرده است. مشاغل تکنسین‌ شبکه کامپیوتری با کد NOC 2281 به لیست اضافه شده و مشاغل مدیریت مهندسی با کد NOC 0211 و معماری و علمی با کد NOC 0212 از داخل لیست حذف شده‌اند.

دپارتمان اشتغال و توسعه اجتماعی دولت کانادا مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های متقاضیانی را برعهده دارد که قصد دارند از طریق برنامه جدید جذب استعدادهای جهانی به کانادا مهاجرت کنند. بنا به اعلام این دپارتمان، آپدیت کردن این لیست ضروری بود،‌ چون کسانی که از این طریق وارد کانادا می‌شوند باید نیازهای بازار کار و شرکت‌‌های این کشور را تامین کنند. این دپارتمان انتظار دارد تا بعد از ورود متقاضیان این برنامه به کانادا، شاهد تاثیرگذاری مثبت آن‌ها باشد.

این لیست مشاغل تازه آپدیت شده در دسته‌بندی گروه B برنامه جذب استعدادهای جهانی قرار می‌گیرد.

دپارتمان اشتغال و توسعه اجتماعی دولت کانادا می‌گوید فرصت و تقاضای زیادی در بازار کار کانادا برای مشاغل لیست شده وجود دارد و در مقابل تعداد نیروهای کار کانادایی دارای مهارت کافی برای فعالیت در این شغل‌ها کافی نیست.

کارفرمایان کانادایی به دنبال استخدام نیروهای کار خارجی هستند که می‌خواهند با کار در مشاغل مشخص شده در لیست جدید، اجازه کار در کانادا را بگیرند. پروسه دریافت اجازه کار در کانادا هم حدود دو هفته زمان می‌برد.

کارفرمایانی که از دسته‌بندی B استفاده می‌کنند، برای تسهیل مراحل استخدام، می‌توانند ارزیابی تاثیرات بازار کار یا LMIA را پر کنند تا به دولت کانادا ثابت کنند پیش‌تر برای پیدا کردن نیروی کار مناسب، در میان شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند، به جستجو پرداخته‌اند.

همانطور که می‌دانید کارفرمایان و شرکت‌های کانادایی برای ارائه Job offer یا درخواست کار باید ابتدا نیروی کار خود را از میان شهروندان کانادا و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند، پیدا کنند و سپس به سراغ نیروی کار خارجی بروند.

پروسه رسیدگی به LMIA حدود دو هفته طول می‌کشد. دپارتمان اشتغال و توسعه اجتماعی دولت کانادا می‌گوید ثبت‌نام متقاضیانی که شغل مورد نظر آن‌ها از لیست خط خورده، تا تاریخ ۴ آگوست ۲۰۱۹ مورد قبول واقع شده و به آن‌ها رسیدگی خواهد شد. اگر متقاضی بعد از این تاریخ ثبت‌نام کرده باشد، با درخواست او موافقت نمی‌شود.

همه چیز درباره‌ی برنامه جذب استعدادهای جهانی کانادا

برنامه جذب استعداد‌های جهانی کانادا این فرصت را برای کارفرمایان کانادایی ایجاد می‌کند تا در زمینه‌های فناوری اطلاعات و علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری به نیروی کار موقت داشته باشند.

این نیروهای کار همگی باید دارای تجربه کاری در مشاغل مورد نیاز بازار کار کانادا و کارفرمایان باشند.

از سال ۲۰۱۷ که این برنامه بطور آزمایشی به مدت دو سال شروع شد، کارفرمایان کانادایی حدود ۲۴ هزار نیروی کار متخصص خارجی استخدام کرده‌اند.

این برنامه در ماه مارچ ۲۰۱۹، از حالت موقت و آزمایشی خارج شد و قرار شد تا بصورت دائم مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت کانادا این برنامه را برای جبران نیروی کار در بازار کار و همچنین پاسخی برای نیازهای کارفرمایان کانادایی به مشاغل خاص طراحی کرده است.

طبق آمار، نیروهای کانادایی دارای تخصص مورد نیاز طبق مشاغل لیست شده کافی نیست و برای همین باید از نیروهای کار خارجی کمک گرفت.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۹ در شماره ۲۰۵ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا