Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

این نوجوان ۱۴ ساله مهاجر در انتاریو جوان‌ترین خلبان دنیاست

محمد فیضی ۱۴ ساله از برمپتون انتاریو رکورد جوان‌ترین خلبان را شکسته و حالا منتظر است تا رکورد او بطور رسمی در موسسه‌ی رکوردهای جهانی گینس ثبت شود

این نوجوان اهل برمپتون هنوز به سنی نرسیده است که گواهینامه‌ی رانندگی بگیرد، ولی می‌خواهد جوان‌ترین خلبانی باشد که تا به حال به تنهایی پرواز کرده است.

محمد فیضی پرواز به همراه مربی را در سن ۱۲ سالگی آغاز کرد. او در روز ۱۸ دسامبر گذشته، به جوان‌ترین خلبانی تبدیل شد که تاکنون به تنهایی هدایت یک هواپیما را بر عهده داشته است، یک هفته پس از اینکه در ۱۲ دسامبر ۱۴ ساله شد.

محمد فیضی با ۱۴ سال سن قصد داشت تا جوان‌ترین خلبانی در دنیا باشد که به تنهایی هدایت یک هواپیما را بر عهده داشته است.

اولین پرسشی که محمد فیضی بیشتر صبح‌ها بعد از بیدار شدن از مادرش می‌پرسد، چنین چیزی است: «مامان، امروز می‌توانم پرواز کنم؟»

جومانا فیضی، مادر محمد نگاهی به پسر نوجوان خود می‌اندازد که با شنیدن شرح مادرش از این داستان، گل از گلش شکفته است.

محمد فیضی هنوز دو سال دیگر باید صبر کند تا بتواند به صورت قانونی، تمرین رانندگی با ماشین را آغاز کند، ولی در همین سن توانسته تا اولین پرواز تک‌نفره‌ی خود را در باشگاه پرواز برمپتون، که هفته‌ای یک جلسه در آنجا تمرین دارد، انجام دهد.

این نوجوان ۱۴ ساله مهاجر در انتاریو جوان‌ترین خلبان دنیاستیک خانواده مهاجر از هند

خانواده محمد از هند مهاجرت کرده‌اند، مادرش فیزیوتراپیست و پدرش مهندس عمران است.

او در روز ۱۸ دسامبر گذشته، به جوان‌ترین خلبانی تبدیل شد که تاکنون به تنهایی هدایت یک هواپیما را بر عهده داشته است، یک هفته پس از اینکه در ۱۲ دسامبر ۱۴ ساله شد.

در آن روز این دانش‌آموز ۱۴ ساله که در کلاس نهم درس می‌خواند در کلاس‌های فرانسه و جغرافی خود در Stephen Lewis Secondary School در میسی‌ساگا غیبت کرد و به جای آن با یک Cessna 152 از باشگاه پروازی برمپتون از زمین برخاست و بر فراز دو هزار فوت بالاتر از سطح زمین به تنهایی پرواز کرد.

محمد فیضی می‌گوید: «من خیلی خوشحال هستم و افتخار می‌کنم.» محمد امیدوار بود که این پرواز را روز ۱۲ دسامبر یعنی درست همان روزی که ۱۴ ساله شد انجام بدهد، ولی شرایط جوی مساعد نبود.

او می‌گوید: «ما از مدت‌ها پیش برای چنین روزی برنامه‌ریزی کرده بودیم. خیلی دلم می‌خواست درست در روز تولدم این اتفاق بیفتد، ولی شش روز بعد از آن هم خوب است.»

محمد درباره‌ی تجربه پرواز خود می‌گوید: «احساس یک پرنده آزاد را داشتم. زمانی که در آسمان پرواز می‌کردم، حس خیلی خوبی داشتم که مستقل بودم و همه کار را باید خودم انجام می‌دادم. این حس را خیلی دوست داشتم. شما از آن بالا می‌توانید همه‌ی جاده‌ها را ببینید، می‌توانید مزرعه‌ها را ببینید، می‌توانید همه چیز را ببینید. خیلی جالب است.»

آموزگاران و هم‌کلاسی‌هایم باور نمی‌کردند

محمد می‌گوید که دوستان و آموزگاران او در مدرسه باور نمی‌کردند که او قرار است نام خود را در رکوردهای جهانی گینس ثبت کند: «آموزگاران من خیلی شگفت‌زده بودند ولی خیلی از من پشتیبانی کردند. دوستان من هم همین‌طور. برخی از دوستانم باوز نمی‌کردند که من در ۱۴ سالگی بتوانم به تنهایی با هواپیما پرواز کنم، در سنی که حتی تمرین رانندگی هم نمی‌توانستم بکنم. آنها شک داشتند که آیا من واقعیت را به آنها می‌گویم یا خیر.»

محمد پیشتر آزمون PSTAR را با ۹۰ درصد امتیاز با موفقیت پشت سر گذاشته و سایر تست‌های پیش‌نیاز این پرواز از قبیل تست پزشکی را هم چند ماه پیش‌تر گذرانده بود.

من نمی‌ترسم

محمد از ۹ سالگی عاشق پرواز شده است. خواهر بزرگترش ذهبیه، که در ۱۵ سالگی گواهینامه‌ی خلبانی خصوصی‌اش را دریافت کرد، او را در یکی از پروازهایش با خود همراه کرد.

محمد در ۱۲ سالگی تمرین با شبیه‌ساز پرواز را آغاز کرد و در همان سال، مادرش رضایت داد تا او را به کلاس‌های پرواز بفرستد.

جومانا فیضی، مادر محمد می‌گوید: «من ترسی ندارم. می‌توانم اعتماد به نفس را در چهره‌اش بخوانم. خودم هم نمی‌دانم چرا مثل مادرهای دیگر نمی‌ترسم.»

او می‌گوید که درواقع، از داشتن دو خلبان جوان در خانواده‌اش، بسیار هم احساس افتخار می‌کند. بعد از آن که از پسرش پرسید که در صورت سقوط هواپیما چه خواهد کرد، احساس بهتری پیدا کرده است.

او می‌گوید: «محمد خنده‌اش گرفت و گفت مامان، اصلا اینطوری نیست. هواپیما که همینطوری سقوط نمی‌کند. بعد از این حرف خیالم راحت شد.»

پرواز به تنهایی؛ آرزویی که محقق شد

این نوجوان ۱۴ ساله مهاجر در انتاریو جوان‌ترین خلبان دنیاستمحمد به فاصله‌ی کوتاهی بعد از اولین‌باری که پرواز را تجربه کرد، تصمیم گرفته بود که یک خلبان حرفه‌ای شود؛ البته نه یک خلبان حرفه‌ای معمولی. او تصمیم گرفته بود تا عنوان جوان‌ترین خلبان که به تنهایی با یک هواپیمای ثابت‌بال پرواز کرده است را از آن خود کند.

او براساس دستورالعمل دریافتی از موسسه‌ی رکوردهای جهانی گینس یک ویدئو از این واقعه را در سایت این نهاد آپلود کرده و درخواست خود را برای دریافت عنوان جوان‌ترین خلبانی که توانسته تا به تنهایی یک هواپیما را هدایت کند ارائه داده است.

سه ماه طول می‌کشد این موسسه گواهی رسمی رکورد را برای او بفرستد.

این رکورد تاکنون در اختیار Jonathan Strickland از اینگلوود کالیفرنیا است، که در ماه جون سال ۲۰۰۶، در حالی که ۱۴ سال و ۴ ماه داشت، عنوان جوان‌ترین خلبان که به تنهایی پرواز کرده است را از آن خود کرد. جاناتان استریکلند این کار را در ونکوور انجام داد، زیرا در کانادا با ۱۴ سال سن می‌توان به تنهایی پرواز کرد، در حالی که در ایالات متحده، برای پرواز باید دست‌کم ۱۶ سال داشت.

محمد پیش از این پرواز گفته بود: «هیچ مربی‌ کنار من نخواهد بود که کمکم کند، ولی من آماده‌ام. می‌دانم که از عهده‌اش بر می‌آیم.»

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ در شماره ۱۷۷ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا