Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

مقررات جدید مهاجرت چرا می‌گویند آسان‌تر شده است؟

محمدرضا از دبی: من و همسرم و دخترم پس از چند سال که به فکر مهاجرت به کانادا بودیم، حالا تصمیم جدی گرفته‌ایم که در این زمینه اقدام کنیم. اما خبرهای متناقضی می‌خوانیم. از یک طرف می‌گویند قانون جدیدی در سنا در حال بررسی است، از طرف دیگر می‌گویند که از ۱۹ نوامبر مقررات جدیدی اعمال شده است. می‌خواستم اولا بدانم که ماجرا چیست و بعد هم یک ارزیابی کلی از وضعیت مهاجرت به کانادا داشته باشم، ‌آیا کلا دارد سخت‌تر می‌شود یا آسان‌تر؟ چه تغییراتی اتفاق افتاده و چه تغییراتی قرار است اتفاق بیفتد؟

ببینید تناقضی نیست، این دو مقوله‌ی از هم جدا هستند. آنچه در مجلس سنا دارد بررسی می‌شود، مربوط به قوانین شهروندی است. یعنی پس از اینکه شما با دریافت اقامت دایم خود مهاجرت کردید، حالا با چه شرایطی می‌توانید شهروند کانادا بشوید و یا اصطلاحا پاسپورت کانادا را دریافت کنید. من فکر می‌کنم این الان مساله‌ی شما نباشد.

ولی آنچه در اختیار دولت است و اخیرا هم مقررات جدیدی از ۱۹ نوامبر اعمال شده، مربوط به افرادی مثل شماست که در حال گذراندن پروسه‌ی مهاجرت هستند. آنچه پیشتر در پروسه‌ی مهاجرت به‌عنوان Skilled Worker شناخته می‌شد و الان به‌عنوان Express Entry شناخته می‌شود برای مهاجرت افرادی است که دارای تخصص می‌باشند و کشور کانادا به تخصص آنها نیاز دارد. قبل از دولت پیشین شما به شرط دریافت حد نصاب امتیاز، می‌توانستید برای مهاجرت اقدام کنید، اما در دولت پیشین این روش عوض شد و در هر دوره بر اساس رقابت، افرادی که امتیاز بالاتری داشتند گزیده می‌شدند. به همین دلیل هم همیشه در این قرعه‌کشی‌ها حداقل امتیاز مطرح بوده است.

دولت فعلی لیبرال هم فعلا دارد همین روش را ادامه می‌دهد، اما تغییراتی در نظر گرفته است. در مجموع لیبرال‌ها طرفدار مهاجرت بیشتر افراد هستند و در دوره‌ی حکومت آنها معمولا هم شرایط مهاجرت آسان‌تر می‌شود و هم تعداد بیشتری پذیرش می‌شوند.

جدول و گراف زیر به خوبی نشان می‌دهد که چطور طی این چند ماه تعداد پذیرش‌شده‌ها بیشتر شده و حداقل امتیاز کاهش یافته است و این یعنی شرایط آسان‌تر شده است.

یک تغییر مهم در مقررات جدید این است که امتیاز داشتن پیشنهاد کار یا همان Job Offer از سوی یک شرکت کانادایی که قبلا ۴۰۰ امتیاز بود حالا به ۵۰ امتیاز کاهش یافته است. البته این «پیشنهاد کار» پروسه‌ای دشوار داشت و به‌سهولت به‌دست نمی‌آمد. همین مساله باعث رواج پیشنهادهای کاری صوری در بازار شده بود که عملا کسانی این امتیاز را به دست می‌آوردند که توان تحمل هزینه‌های آن را داشتند. این مساله اصولا در بازار به نوعی بیزینس تبدیل شده بود. به‌نظر می‌رسد دولت با درک ناکارا بودن این شرط، امتیاز آن را تا این حد کاهش داد. ما از بعد از اجرای مقررات جدید هنوز قرعه‌کشی تازه‌ای نداشته باشیم، ولی قاعدتا باید حداقل امتیاز به طرز چ

شم‌گیری کاهش بیابد.

نتایج روند قرعه‌کشی‌های مربوط به اکسپرس اینتری
نتایج روند قرعه‌کشی‌های مربوط به اکسپرس اینتری

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۶ در شماره ۶۵ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا