Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
داستان مهاجرانمهاجران موفق

این نوجوان مهاجر حالا افتخار تیم ملی فوتبال کاناداست

 

نوزادی که در کمپ پناهجویان و در شرایط سختی متولد شد، حالا جوان‌ترین عضو تاریخ تیم ملی فوتبال کاناداست و به تازگی جان عده‌ای از شهروندان ونکووری را هم نجات داده است. آلفونسو دیویس یک جواهر درخشان در کاناداست و نخستین بازیکنی است که بعد از سال ۲۰۰۰ به دنیا آمده و در MLS لیگ فوتبال آمریکا بازی می‌کند. در این مطلب با او بیشتر آشنا می‌شویم و می‌بینیم چرا کانادا به او نیاز دارد.

آلفونسو دیویس پدیده‌ی ۱۷ ساله‌ی تیم Whitecaps ونکوور، امسال شهروندی خود را از دولت کانادا دریافت کرد تا بتواند برای تیم ملی فوتبال کانادا بازی کند. این خبر، هواداران تیم ملی کانادا را بسیار خوشحال کرد. آنها کاملا حق داشتند زیرا تا حالا آلفونسو در دو بازی ملی خود، سه گل با ارزش به ثمر رسانده است.

سه گل در دو بازی ملی

او در اولین بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال کانادا دو گل به ثمر رساند. دیویس با این دو گل که به کشور «گویان فرانسه» زد، تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال کانادا و همچنین رقابت‌های «جام طلایی کونکاکاف» شد. بازی بعدی کانادا هم در مقابل کاستاریکا بود که این آلفونسو بود که باز هم در آن گل زد و نشان داد که کانادا چه قدر به او نیاز دارد؛ دو بازی و سه گل در یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی. این مطلب از سایت آتش برداشته شده است.

حالا او یک کانادایی واقعی است.

دیویس پس از دریافت شهروندی می‌گوید: «افتخار بزرگی است که از این پس می‌توانم خودم را شهروند کانادا بخوانم. باید بگویم هر کسی این شانس را ندارد که شهروند کانادا باشد و بسیار مفتخرم که یکی از این افراد هستم.»

تولد ستاره در کمپ پناهجویان

این هافبک جوان و خوش استیل در سال ۲۰۰۰ که کشور لیبریا را جنگ داخلی فرا گرفته بود، در کمپ پناهجویان در غنا و از والدینی لیبریایی متولد شد.

خانواده‌ی این فوتبالیست حرفه‌ای پنج سال بعد به کانادا آمدند و در شهر ویندزور انتاریو ساکن شدند. خانواده بعد از مدتی به ادمونتون رفتند و زندگی‌شان را در آرامش شروع کردند.

دیویس می‌گوید: «من از پدر و مادرم به خاطر همه‌ی کارهایی که در این سال ها برایم انجام داده‌اند و خانواده را به این منطقه‌ی امن آورده‌اند، بی‌نهایت سپاسگزارم. کانادا خانه‌ی ماست و من اینجا بزرگ شده‌ام.»

کانادا به او امیدوار است

دیویس فوتبال حرفه‌ای خود را از ۱۵ سالگی در لیگ اصلی فوتبال آغاز کرد، اما صرفا اقامت دائم داشت و تا شهروند کانادا نمی‌شد، نمی‌توانست برای تیم ملی بازی کند. او پیش از شروع فصل ۲۰۱۷ گفت که قصد دارد بعد از گرفتن شهروندی خود، برای تیم ملی کانادا بازی کند. این مطلب از سایت آتش برداشته شده است.

این نوجوان بااستعداد از همین حالا توجه تعدادی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های حرفه‌ای اروپا را به خود جلب کرده است و باب لناردوزی، رئیس باشگاه وایت‌کپس، می‌گوید به تازگی باشگاه منچستریونایتد در همین خصوص با آنها تماس گرفته است.

دیویس می‌گوید: «شانس حضور در تیم ملی بزرگسالان کانادا افتخار بزرگی است.»

ستاره کانادایی و نجات جان شهروندان

ماه گذشته میلادی بود که آلفونسو در ونکوور پس از بازی تیمش مقابل سنت‌خوزه، همراه دوستانش به یک رستوران رفت. آنجا بود که او متوجه یک آتش‌سوزی در یک مغازه فروش درامز شد و بلافاصله با ۹۱۱ تماس گرفت.

مسئولان آتش‌نشانی می‌گویند این تماس سریع، توانست نیروها را به موقع به محل حادثه برساند و همه ساکنان آن منطقه از خانه‌ها بیرون بیایند. ساکنان طبقات بالایی این مغازه توانستند به همراه حیوانات خانگی‌شان نجات پیدا کنند. این مغازه و خانه به طور کامل در آتش سوخت اما به هیچ‌کس آسیبی نرسید.

این اتفاق دوباره نام این بازیکن جوان تیم ملی فوتبال کانادا را بر سر زبان رسانه‌ها انداخت.

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ در شماره ۱۱۶ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا