Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتویزای کانادا

کانادا از هوش مصنوعی برای ردگیری تخلفات مهاجرتی استفاده می‌کند؛ چالش‌ها و مشکلات

کانادا شروع به استفاده از ابزار هوش مصنوعی AI جدیدی کرده که هدف از آن غربالگری متقاضیان ویزای تحصیلی و توریستی کاناداست.

به همین خاطر بازار بحث بر سر نقش هوش مصنوعی در تعیین اینکه چه کسانی می‌توانند وارد کشور شوند، داغ شده است.

مقام‌های اداره مهاجرت می‌گویند این ابزار به آنها در تشخیص کسانی که می‌خواهند سیستم کانادا را دور بزنند کمک می‌کند.

آنها همچنین تاکید دارند که در پایان، همیشه یک انسان است که تصمیم نهایی را اخذ می‌کند.

با این حال، متخصصان معتقدند که هوش مصنوعی می‌تواند سوگیری‌ها و پیشداوری‌های انسانی را تشدید کند.

روزنامه تورنتو استار در گزارشی در این باره به نقل از یک کارشناس می‌نویسد استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند منجر به عدم پذیرش برخی از متقاضیانی شود که در واقع واجد شرایط هستند.

اداره مهاجرت کانادا از ژانویه امسال ابزار کمتر شناخته شده تحلیل گرایش‌های ادغام Integrity Trends Analysis Tool یا ITAT که پیشتر «فانوس دریایی Lighthouse» یا «برج دیدبانی Watchtower» نام داشت را به کار گرفته است.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی AI داده‌های ۱.۴ میلیون متقاضی ویزای تحصیلی و ۳ میلیون متقاضی ویزای توریستی را کنکاش کرده است.

آنچه مورد جستجو قرار می‌گیرد سرنخ‌هایی از «الگوهای ریسک و تخلف» است، ترکیبی از عناصری که در کنار هم ممکن است نشان‌دهنده نیاز به موشکافی‌های بیشتر درباره یک پرونده خاص باشد.

مقامات اداره مهاجرت می‌گویند تا به اینجا، این ابزار جدید در بین متقاضیان ویزای تحصیلی، بیشتر از ۸۰۰ «الگوی ریسک» را شناسایی کرده است.

این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی نه تنها الگوهای ریسک را تحلیل می‌کند، بلکه متقاضیان جدیدی را نیز که با این الگوها مطابقت دارند مورد شناسایی قرار می‌دهد.

این ابزار گزارش‌های خود را در اختیار کارکنان واحدهای ارزیابی ریسک مهاجرت قرار می‌دهد تا آنها تصمیم بگیرند که آیا یک پرونده درخواست نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا