Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادا هشتمین پاسپورت قدرتمند دنیا را دارد و با آن می‌توانید به ۱۸۵ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید

پاسپورت کانادا در میان ۱۹۲ کشور جهان در رتبه هشتم قرار دارد و دارندگان آن می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۵ کشور دنیا سفر کنند.

این رتبه‌بندی را هر سال موسسه Henley & Partners براساس اطلاعاتی که از انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا IATA دریافت می‌کند انجام می‌دهد.

در این رتبه‌بندی پاسپورت سنگاپور و هنگ‌کنگ در رتبه اول، کره جنوبی و آلمان در رتبه دوم و فنلاند، ایتالیا، لوکزامبورگ و اسپانیا در رتبه سوم قرار دارند.

آمریکا و بریتانیا، در کنار جمهوری چک، یونان، مالتا و نروژ همگی در رده هفتم، یعنی یک رتبه بالاتر از کانادا قرار دارند.

استرالیا هم همچون کانادا در رتبه هشتم این جدول قرار دارد.

در میان کشورهای خاورمیانه پاسپورت امارات متحده عربی بالاترین رتبه را دارد و دارندگان آن می‌توانند بدون ویزا به ۱۷۴ کشور سفر کنند. کشورهای شیلی، موناکو و رومانی نیز مانند امارات در رتبه ۱۶ قرار دارند.

رتبه ایران در این فهرست ۱۰۷ است که دارندگان پاسپورت ایرانی می‌توانند بدون ویزا به ۴۱ کشور دنیا سفر کنند. لبنان،‌ سریلانکا و سودان با ایران هم‌رتبه هستند.

در این رتبه‌بندی کشورهای ترکیه، قطر، کویت، بحرین، عمان و عربستان سعودی به ترتیب در رتبه‌های ۵۷، ۶۰، ۶۱،‌ ۶۹، ۷۱ و ۷۲ قرار دارند.

فهرست کامل این کشورها را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا