Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتبرنامه های مهاجرتیپناهندگی

همه احزاب اصلی کانادا در برنامه‌های انتخاباتی خود از سیاست جذب مهاجر حمایت می‌کنند، اختلاف آنها بر سر نحوه اجرای آن است 

احزاب اصلی کانادا در طول یک ماه مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۲۱ خود همگی از سیاست جذب مهاجران حمایت کرده و برنامه‌های مختلفی در زمینه مهاجرت ارائه داده‌اند. 

حتی در بحران روزهای افغانستان که کشورهای دیگر، پناهندگان افغان را برمی‌گردانند، کانادا متعهد به استقبال از آنها شد. به‌طوری‌که، حزب حاکم فعلی، یعنی حزب لیبرال قول اسکان ۲۰ هزار پناهنده افغان را داده است و هیچ‌یک از رهبران احزاب اصلی کشور تاکنون مخالفتی با این تصمیم ابراز نکرده‌‌اند. 

با این حال اختلاف‌نظرهایی هم در زمینه مهاجرت نیروهای متخصص، برنامه اسپانسرشیپ والدین و پناهندگان وجود دارد.

این مطلب دیدگاه‌های ۴ حزب محبوب کانادا یعنی احزاب لیبرال، محافظه‌کار، نیودموکرات NDP  و بلوک کبکوا  را بررسی و با هم مقایسه کرده است.

 

مساله مهاجرت در کانادا برخلاف بسیاری از کشورها، این نیست که آیا باید مهاجران را بپذیریم یا خیر. مساله اصلی این است که چگونه می‌توان به بهترین شکل از مهاجران استقبال کرد.

کانادایی‌ها به‌طور کلی، مهاجران را می‌پذیرند، به‌طوری‌که با وجود قرار گرفتن در دوران پاندمی، باز هم دولت لیبرال اهداف مهاجرت را طی ۳ سال آینده به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در هر سال افزایش داد.

با تمام این اوصاف، سیستم مهاجرتی کانادا با چالش‌هایی مانند زیرساخت‌های مربوط به پذیرش پرونده‌ها، زمان پردازش درخواست‌ها و تصمیم‌گیری‌ درباره برنامه‌هایی مانند PGP روبه‌رو است که احزاب مختلف در مبارزات انتخاباتی خود به آنها اشاره کرده‌اند.

در اینجا به ارائه دیدگاه‌های ۴ حزب محبوب کانادا یعنی احزاب لیبرال، محافظه‌کار، نیودموکرات NDP و بلوک کبکوا  پیرامون مهاجرت می‌پردازیم.

 

حزب لیبرال Liberal Party 

جاستین ترودو، رهبر حزب لیبرال وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، کانادا ۲۰ هزار افغان را اسکان می‌دهد. او در سال ۲۰۱۵ نیز وعده پذیرش ۲۵ هزار پناهنده سوری را داد و در همان سال، برنده انتخابات شد.

وعده دیگر ترودو، مقرون به صرفه‌کردن مسکن برای خریداران خانه اولی مانند مهاجران تازه‌وارد به کاناداست.

لیبرال‌ها از سال ۲۰۱۵ که قدرت را در دست گرفتند، اهداف مهاجرتی خود را به‌صورت سالیانه مطرح کرده‌اند. آنها حتی در دوران پاندمی قول دادند که سطح مهاجرت را به بالاترین حد تاریخی خود برسانند.

آنها در سال ۲۰۱۷ برنامه Multi-year Immigration Levels Plan را معرفی کردند تا افراد ذی‌نفع بتوانند زمان بیشتری برای آماده‌سازی تعداد زیادی از مهاجران داشته باشند.

آنها برنامه Global Talent Stream را نیز راه‌اندازی کردند که یک برنامه اعطای مجوز کار برای متخصصان حوزه فناوری است.

از دیگر برنامه‌های مهاجرتی لیبرال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه مهاجرتی کارگران محصولات کشاورزی Agri-Food Pilot
  • برنامه مهاجرت روستایی – شمالی Rural and Northern Immigration Pilot
  • برنامه Atlantic Immigration Pilot؛ این برنامه به کارفرمایان آتلانتیک کانادا کمک می‌کند تا استعدادهای خارجی را استخدام کنند

 

حزب محافظه‌کار Conservative Party 

حزب محافظه‌کار پس از حزب لیبرال، دارای بیشترین کرسی در مجلس عوام است.

حزب محافظه‌کار در انتخابات ۲۰۲۱، خواهان یک سیستم مهاجرتی است که از استعدادهای بین‌المللی استقبال می‌کند، به مدافعان حقوق بشر و کسانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، پناه می‌دهد و خانواده‌ها را به هم وصل می‌کند.

محافظه‌کاران قصد دارند به متقاضیان مهاجرت اجازه دهند تا هزینه‌ای را برای تسریع در پردازش درخواست مهاجرت خود پرداخت کنند. درآمدهایی که از این طرح به دست می‌آید، صرف استخدام کارکنان جدید می‌شود تا رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت سرعت بگیرد.

این حزب خواهان یک سیستم مهاجرتی عادلانه‌تر است و نه تنها می‌خواهند تمام عملیات مهاجرت را به‌صورت آنلاین پیگیری کنند، بلکه تصمیم دارند مکالمات بین افسران مهاجرت و متقاضیان را ثبت و ضبط کنند. این کار به منظور اطمینان از نظارت، انصاف و پاسخگویی در سیستم مهاجرت انجام می‌شود.

برنامه دیگر محافظه‌کاران این است که آموزش‌های فرهنگی را افزایش داده و متقاضیان را با افسران مهاجرت که در زمینه فرهنگی، متقاضی را به بهترین شکل درک می‌کنند، مطابقت دهند.

آنها همچنین می‌خواهند این امکان را به متقاضیان بدهند که آنها اشتباهات مربوط به درخواست خود را در مدت زمان معینی پس از ارسال تصحیح کنند.

برنامه دیگر محافظه‌کاران این است که سیستم لاتاری را برای برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها PGP  لغو کرده و آن را با نظام نوبتی جایگزین نمایند.

این حزب، سیستمی را در نظر می‌گیرد که در آن، متقاضیان در صورت مراقبت از کودک، حمایت از خانواده و تسلط به زبان در اولویت باشند.

محافظه‌کاران به اعضای خانواده خارجی کانادایی‌ها اجازه می‌دهند که تا ۵ سال بدون داشتن وضعیت دائم در کانادا زندگی کنند. آنها تا زمانی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند، می‌توانند اقامت خود را برای مدت بیشتری تمدید کنند.

 

حزب نیودموکرات New Democratic Party یا NDP

درست است که حزب نیودموکرات تا به حال هیچ‌گاه شانس رهبری کانادا را در سطح فدرال برعهده نداشته است، اما نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که آقای Jagmeet Singh، رهبر این حزب، محبوب‌ترین نامزد در این مبارزات انتخاباتی است.

وعده حزب NDP در زمینه مهاجرت این است که محدودیت‌های موجود در برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها PGP را برطرف کند.

آنها همچنین، می‌گویند که با استان‌ها در زمینه بهبود خدمات شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مدارک آموزشی خارجی، همکاری خواهند کرد.

وعده انتخاباتی دیگر این حزب، استخدام مشاوران مهاجرت قابل اعتماد و همچنین، حمایت از مراقبین خانگی Caregivers و خانواده آنهاست.

از دیگر برنامه‌های حزب NDP، می‌توان به پذیرش درخواست‌های عقب‌مانده پناهجویان اشاره کرد. هرچند که درباره نحوه انجام این کار توضیحی نداده‌اند.

حزب نیودموکرات تصمیم دارد تساوی حقوق را برای پایان بخشیدن به تبعیض دستمزد براساس جنسیت، که بر زنان مهاجر تأثیر می‌گذارد، در اولویت قرار دهد. آنها برای انجام این کار از کارفرمایان می‌خواهند که در مورد حقوق شفاف باشند و قوانین مربوط به حقوق و دستمزد فعال را اجرا کنند.

 

حزب بلوک کبکوا Bloc Québécois

حزب Bloc Québécois یک حزب ملی‌گراست که خواسته آنها جدایی کبک از کانادا به‌عنوان یک کشور مستقل است. این حزب به رهبری آقای Yves-François Blanchet از سال ۲۰۱۹ در پارلمان کانادا فعالیت دارد.

برنامه انتخاباتی ۲۰۲۱ حزب Bloc Québécois که به زبان فرانسوی منتشر شده، نشان می‌دهد که این حزب قصد دارد روند مهاجرت برای کبکی‌ها را سرعت بدهد. دلیلش هم این است که پذیرش درخواست متقاضیان این استان کندتر از متقاضیان استان‌های دیگر است.

کبک در حال حاضر، سیستم مهاجرتی نسبتا مستقلی از دولت فدرال کانادا دارد. با این وجود، حزب Bloc Québécois در تلاش است کنترل برنامه نیروی کار موقت خارجی TFWP را در اختیار داشته باشد تا فرایند استخدام این نیروها را تسهیل کند.

یکی از خواسته‌های آنها از دولت فدرال این است که از رزومه‌های ناشناس در پست‌های خدمات عمومی برای جلوگیری از تبعیض در روند استخدام استفاده کنند.

این حزب از دولت فدرال می‌خواهد توافقنامه کشور ثالث امن با آمریکا را لغو کند تا از این طریق، عبور و مرور نامنظم در مرزهای کانادا و ایالات متحده به پایان برسد. این امر به منظم‌تر شدن فرایند پذیرش مهاجران منجر خواهد شد. آنها همچنین می‌خواهند همه پناهندگان فرانسوی زبان در کبک اسکان داده شوند.

برنامه دیگر حزب Bloc Québécois اتخاذ مدل چند فرهنگی است تا از طریق آن، ادغام مهاجران تازه‌وارد در کبک به آسانی انجام گیرد.

آنها همچنین، می‌خواهند اعتبارات مالیاتی را برای فارغ‌التحصیلان و مهاجرانی که مایل به اقامت در خارج از مراکز اصلی شهری هستند، ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا