Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتاسپانسرشیپ

کانادا با همه محدودیت‌های ناشی از کرونا؛ می‌خواهد رکورد پذیرش مهاجر را بشکند

کانادا در ماه جون بیش از ۴۵ هزار پرونده درخواست اقامت دائم PR را تایید کرده که بالاترین آمار برای یک ماه به شمار می‌آید. در همین ماه، کانادا به ۳۵٫۶۰۰ نفر دارای اقامت دائم PR هم خوشامد گفته است

کانادا با وجود تمام مشکلات ناشی از پاندمی و بسته‌شدن مرزها، همچنان از نظر مهاجرت جایگاه اول را در دنیا دارد. این کشور در سال ۲۰۲۰ فقط به ۱۸۴ هزار نفر اقامت دائم داد که این تعداد، بسیار پایین‌تر از هدف‌گذاری قبلی، یعنی ۳۴۱ هزار نفر بود. 

اتاوا، برای جبران این کسری، تصمیم گرفته تا در سال جاری به ۴۰۱ هزار نفر، در ۲۰۲۲ به ۴۱۱ هزار نفر و در ۲۰۲۳ به ۴۲۱ هزار نفر اقامت دائم بدهد. 

کانادا در ماه جون بیش از ۴۵ هزار پرونده درخواست اقامت دائم PR را تایید کرده که بالاترین آمار برای یک ماه به شمار می‌آید. در همین ماه، کانادا به ۳۵٫۶۰۰ نفر دارای اقامت دائم PR هم خوشامد گفته است

بیشتر کسانی که در ماه جون اقامت دائم گرفتند، پیشاپیش، با ویزای موقت در کانادا زندگی می‌کردند. اما در راستای رسیدن به هدف‌های مهاجرتی، وزارت مهاجرت در ماه جون شروع کرد به اینکه به متقاضیان واجد شرایط ساکن در خارج از کانادا نیز اقامت دائم بدهد، به شرط آنکه به‌ طور کامل واکسینه شده یا قادر به پیروی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای باشند. 

پریا اسکویی، مشاور رسمی امور مهاجرت در این مطلب، به ذکر جزئیات بیشتری در رابطه با رویکردهای مهاجرتی فعلی کانادا پرداخته است. 

کانادا از ابتدای امسال دست‌ به‌ کار شد تا بیش از هر موقع دیگری در تاریخ خود، مهاجر بپذیرد. این در حالی است که پاندمی همچنان گریبان‌‌ کشور را گرفته و در اغلب مواقع، مرزها را به روی خارجی‌ها بسته نگه‌داشته بود. 

پریا اسکویی، مشاور امور مهاجرت توضیح می‌دهد که به همین دلایل دولت لیبرال تصمیم گرفت تا این هدف را در وهله اول، با اعطای اقامت دائم به دانشجویان خارجی، کارگران موقت خارجی و پناهجویان واجد شرایطی که پیشاپیش ساکن کانادا هستند، محقق سازد.  

کانادا با همه محدودیت‌های ناشی از کرونا؛ می‌خواهد رکورد پذیرش مهاجر را بشکند
کانادا با همه محدودیت‌های ناشی از کرونا؛ می‌خواهد رکورد پذیرش مهاجر را بشکند

 

آمارهایی از بالا رفتن اعطای اقامت دائم به متقاضیان در ماه‌های اخیر 

براساس اعلام دفتر Marco Mendicino، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، این وزارتخانه در ماه جون بیش از ۴۵ هزار پرونده درخواست اقامت دائم PR را تایید کرده که بالاترین آمار برای یک ماه به شمار می‌آید. در همین ماه، کانادا به ۳۵٫۶۰۰ نفر دارای اقامت دائم PR هم خوشامد گفته است.  

آقای مندیچینو، با تکیه بر این عدد و رقم‌ها، از موفقیت وزارتخانه خود در برآورده ساختن هدف اعطای اقامت دائم به ۴۰۱ هزار نفر، در سال ۲۰۲۱ که بالاترین رکورد جذب مهاجر در طی یک سال است، اطمینان دارد. 

مندیچینو در مصاحبه‌ای می‌گوید: «کانادا با وجود تمام مشکلات، همچنان از نظر مهاجرت جایگاه اول را در دنیا دارد. ما به وعده‌ای که برای اعطای اقامت دائم به ۴۰۱ هزار نفر در سال جاری دادیم عمل خواهیم کرد».

 

۱۰۸ سال پیش؛ زمانی که بیشترین میزان پذیرش مهاجر در تاریخ کانادا اتفاق افتاد 

در سال ۱۹۱۳ که قبلا رکورددار پذیرش مهاجر بود، ۴۰۰٫۸۱۰ نفر به کانادا آمدند، که این امر بخشی از برنامه در تکاپوی دولت لیبرال وقت برای افزایش جمعیت کشور، به‌خصوص در استان‌های Prairies بود. 

پریا اسکویی، مشاور رسمی امور مهاجرت در این باره یادآور می‌شود که جمعیت کانادا در آن سال ۷/۶ میلیون نفر بود که یک پنجم جمعیت بالغ بر ۳۸ میلیون نفری امروز می‌شود. بنابراین، به لحاظ نسبی، بسیار بعید است که آن رکورد روزی شکسته شود. 

با این‌حال، خانم اسکویی هدف‌گذاری امسال را بسیار قابل توجه می‌داند، به‌ویژه آنکه کانادا مرزهای خود را در ماه مارچ سال گذشته، در تلاش برای محدود ساختن اثرات پاندمی کووید ۱۹، تقریبا به‌طور کامل بست. 

 

در طی دو سال آینده، کانادا به چند نفر اقامت دائم خواهد داد؟ 

کانادا در سال ۲۰۲۰ فقط به ۱۸۴ هزار نفر اقامت دائم داد که این تعداد، بسیار پایین‌تر از هدف‌گذاری قبلی، یعنی ۳۴۱ هزار نفر بود. اتاوا، برای جبران این کسری، تصمیم گرفته تا در سال جاری به ۴۰۱ هزار نفر، در سال آینده به ۴۱۱ هزار نفر و در ۲۰۲۳ به ۴۲۱ هزار نفر اقامت دائم اعطا نماید. 

 

دولت کانادا کدام دسته از مهاجران را راحت‌تر پذیرش می‌کند؟ 

دولت برای غلبه بر مانع بسته‌بودن مرزها، در اپریل اعلام کرد که قصد دارد به بیش از ۹۰ هزار نفر از دانشجویان فارغ‌التحصیل و کارگران خارجی موقتی که در بخش درمان و سایر مشاغل ضروری، مثل کشاورزی، ساخت‌وساز و خدمات تحویل کالا کار می‌کنند، اقامت دائم بدهد. برخی از پناهجویانی هم که در بخش درمان کار می‌کنند، پذیرش می‌شوند.  

بیشتر کسانی که در ماه جون اقامت دائم گرفتند، پیشاپیش، با ویزای موقت در کانادا زندگی می‌کردند. ولی وزارت مهاجرت در ماه جون شروع کرد به اینکه به متقاضیان واجد شرایط ساکن در خارج از کانادا نیز اقامت دائم بدهد، به شرط آنکه به‌طور کامل واکسینه شده یا قادر به پیروی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای باشند. با بازگشایی تدریجی مرزهای کانادا به روی مسافران واکسینه‌شده‌ای که از خارج می‌آیند، تعداد پذیرش‌ها از این گروه می‌تواند افزایش یابد.  

 

۳۰ هزار شهروند و دارنده اقامت دائمی امسال اسپانسرشیپ والدین خود را به دست می‌آورند 

پریا اسکویی، مشاور امور مهاجرت می‌گوید اکثر دارندگان جدید اقامت دائم، امسال به‌عنوان مهاجران کلاس اقتصادی پذیرش شدند، به این معنا که می‌بایست از حداقل شرایط لازم برای تحصیل و اشتغال برخوردار بوده باشند. 

با این حال، در ماه سپتامبر حدود ۳۰ هزار شهروند کانادایی و دارنده اقامت دائمی قانونی خواهند توانست تا والدین و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های خود را به کانادا بیاورند. لازم به ذکر است که درخواست‌ها از طریق قرعه‌کشی پذیرش می‌شود. 

 

همه احزاب سیاسی کانادا از مهاجرت حمایت می‌کنند 

برخلاف ایالات متحده که در آنجا، مهاجرت موضوعی بسیار مورد اختلاف در میان احزاب به شمار می‌آید، در کانادا همه احزاب سیاسی بزرگ در عرصه فدرال از بالا بودن سطوح مهاجرت حمایت می‌کنند. 

آقای Erin O’Toole، رهبر محافظه‌کاران، حامی یک سیاست مهاجرتی مستحکم است. از طرف دیگر، بسیاری از سیاست‌های دولت فدرال بر مبنای برنامه‌هایی بنا شده‌اند که در دولت سابق Stephen Harper، نخست‌وزیر محافظه‌کار پیشین، مطرح شده بود. 

 

مهاجرت در دوران پاندمی؛ تفاوت سیاست‌های کانادا با کشورهای استرالیا و نیوزیلند

پریا اسکویی با اشاره به رویکرد کانادا در زمینه مهاجرت توضیح می‌دهد که رویکرد این کشور به شکل قابل‌ ملاحظه‌ای با کشورهای دیگری که تا قبل از پاندمی، پذیرای تعداد بالای مهاجران بوده‌اند، تفاوت دارد. استرالیا ۲۴۴ هزار مهاجر را در سال ۲۰۱۹ پذیرفت، ولی این رقم را در سال گذشته، پس از آنکه مرزهای خود را برای جلوگیری از شیوع گونه‌های جدید ویروس بست، به تنها ۳٫۳۰۰ نفر کاهش داد. ناظران می‌گویند ممکن است یک دهه طول بکشد تا میزان مهاجرت در استرالیا به سطوح قبل از پاندمی برگردد. 

در همین بازه زمانی و برای سالی که در مارچ ۲۰۲۱ پایان می‌یابد، میزان مهاجرت به نیوزیلند از ۹۲ هزار نفر به ۶٫۶۰۰ نفر کاهش یافت. دولت Jacinda Ardern نخست‌وزیراعلام کرده که قصد دارد هنگام بازگشایی مرزها، سیاست‌های مهاجرتی بسیار سخت‌گیرانه‌تری را به اجرا بگذارد. 

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.theglobeandmail.com/politics/article-despite-closed-borders-canada-aims-for-record-immigration/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا