Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

بلاتکلیفی برای مهاجرانی که در انتظار اجازه ورود به کانادا هستند؛ تجربه دو ایرانی

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) گفته است به دلیل تاخیر ناشی از پاندمی، هیچ درخواستی را در زمینه مهاجرت رد نمی‌کند، اما با این حال، قادر به ارائه جدول زمانی مشخصی هم نیست

پاندمی زندگی افرادی را که در جریان پروسه مهاجرت به کانادا بودند، به طرز عجیبی به‌هم ریخته است. 

این افراد با هزار امید و آرزو، خانه‌ و زندگی‌شان را فروختند و کارشان را رها کردند تا زندگی بهتری را در کانادا آغاز کنندد. اما طوفان پاندمی طوری آرزوهای آنها را در هم پیچید که اکنون بعد از گذشت ماه‌ها، نه می‌توانند به کانادا بیایند و نه می‌توانند به زندگی عادی در کشور خودشان برگردند. 

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در حال حاضر متقاضیانی را که تحت محدودیت‌های فعلی، واجد شرایط سفر به کانادا هستند در اولویت قرار می‌دهد. 

این افراد شامل کسانی هستند که تأیید اقامت دائم خود را در ۱۸ مارچ ۲۰۲۰ یا پیش از آن دریافت کرده‌اند یا یکی از اعضای درجه یک خانواده یک کانادایی هستند یا حمایت مالی می‌شوند. اما افراد دیگر، همچنان بلاتکلیف مانده‌اند و هیچ پاسخی هم به آنها داده نمی‌شود. 

CBC News در گزارشی که ترجمه آن را می‌خوانید با چند نفر از جمله دو ایرانی گفتگو کرده و آنها تجربیات خود را از این بلاتکلیفی مطرح کرده‌اند. 

مهاجران امیدوار به مهاجرت به کانادا می‌گویند که کار خود را رها کرده‌اند، خانه‌های‌شان را فروخته‌اند و زندگی خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این وضعیت، نتیجه تاخیر در پردازش درخواست‌ها و عدم پاسخگویی از طرف اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) است.

 

محمد قره‌چورلو: زندگی من ۲۲ ماه است پا در هوا مانده است

محمد قره‌چورلو که در ایران زندگی می‌کند، در اپریل ۲۰۱۹ تحت برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا، Federal Skilled Worker Program برای اقامت دائم (PR) اقدام کرد.

او یکی از ده‌ها متقاضی PR از کشورهای مختلف دنیاست که از طریق ایمیل، مشکلات خود را در مورد تاخیرات ناشی از پاندمی با CBC News به اشتراک گذاشته است.

وب‌سایت IRCC برای پردازش یک درخواست PR برای کارگران ماهر فدرال، ۶ ماه زمان، تخمین زده است.

قره‌چورلو که ۲۲ ماه می‌شود منتظر است، قصد دارد به Ottawa نقل‌مکان کند و می‌گوید عدم پاسخگویی از طرف IRCC، برای او مثل شکنجه روانی است.

او توضیح می‌دهد: «بعد از مدتی به شدت، به شدت – و من نمی‌توانم به اندازه کافی بر این مسئله تأکید کنم – به شدت احساس می‌کنید که مورد تبعیض قرار می‌گیرید».

 

قره‌چورلو با آرزوی کار در صنعت فناوری کانادا، شغل پردرآمدش را رها کرد  

قره‌چورلو با آرزوی پیوستن به صنعت فناوری در کانادا، در فوریه گذشته شغل پردرآمد خود را به‌عنوان مهندس نرم افزار ترک کرد تا در مدت کوتاهی مهاجرت کند. او از آن زمان در شغل‌های کم‌درآمد و به شکل فریلنسری کار می‌کند.

قره‌چورلو می‌گوید که آخرین مرحله برای ثبت درخواست او یک سال پیش به پایان رسیده است. او چندین بار با دفتر ویزای اتاوا تماس گرفته است، اما عمدتا پاسخ‌های عمومی دریافت کرده است. قره‌چورلو به نمایندگی از متقاضیان PR که با این تاخیرها مشکل دارند، تهیه طوماری را آغاز کرده است.

 

کیوان نقی‌زاده: خانه و زندگی‌ام را فروخته‌ام و بلاتکلیف هستم

کیوان نقی‌زاده نیز به دلیل اینکه تاریخ تکمیل درخواست وی ۲۴ جون سال ۲۰۲۰ بود، تابستان گذشته خانه خود را فروخت، کار تمام‌وقت را به کار نیمه‌وقت تغییر داد و در خانه والدین خود ساکن شد.

او پس از ملاقات با خواهرش که ساکن کاناداست، در دسامبر سال ۲۰۱۹ برای PR درخواست کرد. کیوان در روز کانادا به اتاوا سفر کرده بود و عاشق کانادا شده بود.

این مهندس مکانیک ۳۳ ساله می‌گوید: «با خودم گفتم به نظر می‌رسد، اینجا همان جایی است که می‌خواهم در آن پیر بشوم».

درخواست نقی‌زاده اکنون ۹ ماه است که متوقف شده است. عدم پاسخگویی از طرف IRCC، او را از اجاره مکان جدید و یافتن شغل طولانی‌مدت باز می‌دارد.

او در این رابطه می‌گوید: «عدم اطمینان در مورد آینده، ناامیدکننده‌ترین چیزی است که من تجربه کرده‌ام».

 

اولویت‌بندی افرادی که در حال حاضر می‌توانند به کانادا سفر کنند

IRCC به سوالات CBC در مورد تاخیر در رسیدگی به درخواست این متقاضیان و نگرانی از عدم ارتباط پاسخی نداد.

اما در یک پاسخ ایمیل شده، IRCC می‌گوید که در حال حاضر متقاضیانی را که تحت محدودیت‌های فعلی، واجد شرایط سفر به کانادا هستند در اولویت قرار می‌دهد.

این افراد شامل کسانی هستند که تأیید اقامت دائم خود را در ۱۸ مارچ ۲۰۲۰ یا قبل از آن دریافت کرده‌اند یا یکی از اعضای درجه یک خانواده یک کانادایی هستند یا حمایت مالی می‌شوند.

این اداره گفت که مهلت‌ها تمدید می‌شوند و به دلیل تأخیر ناشی از پاندمی، هیچ درخواستی رد نمی‌شود. با این حال، اعلام کرد که: «ما قادر به ارائه جدول زمانی مشخص نیستیم».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا