Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

یک اتفاق مهم در تاریخ اکسپرس انتری و تردیدهای یک مشاور رسمی مهاجرت؛ یادداشت پریا اسکوئی

کانادا در آخرین قرعه‌کشی اکسپرس انتری خود در تاریخ ۱۳ فوریه بیش از ۲۷ هزار داوطلب را برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد. یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ اکسپرس انتری کانادا.

در این قرعه‌کشی بی‌سابقه، داوطلبان نیاز به حداقل امتیاز ۷۵ داشتند که کمترین امتیاز مورد نیاز تا به حال است.

خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت به کانادا که بیش از ۱۵ سال در این حوزه سابقه دارد در یادداشتی به تحلیل این اتفاق پرداخته و ۴ تردید خود را درباره درستی این کار دولت فدرال بیان کرده است.

یادداشت خانم پریا اسکویی را بخوانید.

تمام جامعه متخصصان مهاجرت از جدیدترین دور دعوت Express Entry برای داوطلبان Canadian Experience Class در هفته گذشته شوکه شده‌اند.

بیش از ۲۷ هزار نفر برای درخواست اقامت دائم PR در کانادا دعوت شدند. کمترین امتیاز لازم برای دریافت دعوتنامه فقط ۷۵ امتیاز بود. همه داوطلبان دعوت‌شده بدون توجه به سن، تحصیلات و مهارت در زبان انگلیسی تنها به یک سال سابقه کار کانادایی نیاز داشتند.

از یک طرف من برای همه افراد خوش‌شانس که فرصتی برای اقامت دائم کانادا به دست آوردند بسیار خوشحالم. با توجه به این واقعیت که آنها یک سال در اینجا کار کرده‌اند، به این معنی است که آنها قبلا به اقتصاد و جامعه ما کمک کرده‌اند و شایستگی دریافت اقامت دائم را دارند.

علاوه بر این، چنین اقدامی از طرف دولت فدرال در حال حاضر به مشاوران قلابی و معامله‌گران LMIA که پیشنهادهای شغلی را به قیمت ده‌ها هزار دلار می‌فروشند آسیب زده است.

اما با همه استقبالی که از این کار می‌کنم تردیدهائی هم در مورد درستی این تصمیم دارم.

 

۴ تردید درباره درستی چنین تصمیمی

اول اینکه چنین اقدامات رادیکال بدون اطلاع قبلی، منجر به هرج و مرج می‌شود. به مشاوران مهاجرت آموزش داده شده تا استراتژی‌هایی را بر اساس مراحل مختلف فرایند مهاجرت و مبتنی بر محاسبه آمار و تجزیه و تحلیل روندها بسازند.

این سیستم کاملا پایدار بود و به ما امکان می‌داد که اتفاق بعدی را پیش‌بینی کنیم. اکنون نمی‌توان فهمید که سیاست آینده چگونه خواهد بود.

دوم اینکه چنین حرکتی توسط دولت، زحمات آن دسته از داوطلبان را که وقت زیادی صرف تلاش برای دریافت برنامه‌های آموزشی، راضی کردن کارفرمایان ثبت درخواست LMIA، دریافت امتیاز برای سال دوم کار در کانادا، پنج تا شش تست زبان برای رسیدن به CLB 9 و… را به باد می‌دهد. دولت به این افراد در واقع پیام داده که تلاش آنها بیهوده بوده است.

سوم اینکه این اقدام برنامه‌های مهاجرتی استانی را با مشکل مواجه می‌کند. از ۸۶ استریم مهاجرتی استانی، فقط ۱۰ مورد از آنها برای داوطلبان خارج از کشور است. نیمی از برنامه‌های استانی برای داوطلبانی است که با استان‌ها ارتباط دارند (سابقه کار، تحصیل، جاب آفر). در واقع دولت فدرال با این دعوتنامه‌ها امکان مهاجرت تمام این افراد را از استان‌ها گرفته است.

و بالاخره چهارم اینکه تاکنون هیچ‌کس اعلام نکرده که آیا تعداد کارکنان IRCC که پرونده‌ها را بررسی می‌کنند افزایش یافته است یا خیر. اکنون رسیدگی به پرونده چقدر طول می‌کشد؟ استاندارد وزارت مهاجرت که برای ۸۰ درصد پرونده‌ها ۶ ماه است از سال ۲۰۱۹ برآورده نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا