Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

چرا مردم به نوا اسکوشیا مهاجرت می‌کنند، اما پس از مدتی آنجا را ترک می‌کنند؟

به تازگی Ather Akbari استاد دانشگاه Saint Mary’s یک نظرسنجی برای اداره مهاجرت نوا اسکوشیا انجام داده است که در آن ۲ هزار و ۸۱۵ مهاجر که در نوا اسکوشیا اقامت داشتند و یا آنجا را ترک کرده‌اند، شرکت داشتند. 

در این گزارش به دلایلی اشاره شده که مهاجران را مصمم به ترک این استان می‌کند. 

همچنین، توصیه‌هایی شده که عمل به آنها باعث افزایش رضایت از زندگی در این استان می‌شود.

نظرسنجی صورت گرفته درباره مهاجرت به نوا اسکوشیا از مهاجران فعلی و سابق این استان پرسیده است که هنگام انتخاب محل زندگی چه عواملی را در نظر می‌گیرند.

براساس یافته‌های این نظرسنجی، عامل اصلی تعیین‌کننده در مورد اقامت یا عدم اقامت مهاجران در نوا اسکوشیا به فرصت‌های شغلی موجود در این استان بستگی دارد.

حدود ۴۶ درصد از مهاجرانی که بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ استان نوا اسکوشیا را ترک کرده‌اند، اظهار داشته‌اند که دلیل این مساله کمبود فرصت‌های شغلی در این استان بوده است. این موضوع می‌تواند با پیدا کردن شغل متناسب با سابقه و مهارت این افراد ارتباط داشته باشد.

این اطلاعات از نظرسنجی تازه‌ای که از ۲ هزار و ۸۱۵ مهاجری که در نوا اسکوشیا اقامت داشتند و یا آنجا را ترک کرده‌اند، به دست آمده است.

این نظرسنجی توسط Ather Akbari استاد دانشگاه Saint Mary’s و برای اداره مهاجرت نوا اسکوشیا آماده شده است.

 

چند درصد از مهاجران در نوا اسکوشیا ماندگار شده‌اند؟ 

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ حدود ۷۴ درصد از مهاجرانی که به نوا اسکوشیا وارد شدند، در این استان ماندگار شدند. به گفته آقای اکبری، ممکن است که ۱۰ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بتوانند در ۵ سال آینده از نوا اسکوشیا بروند.

 

دلایلی که باعث می‌شود مهاجران نوا اسکوشیا را ترک کنند

دلایلی که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی برای ترک نوا اسکوشیا یا فکر کردن به این موضوع، ذکر کردند به شرح زیر است:

  • جستجوی فرصت‌های شغلی بهتر
  • به دست آوردن دستمزد بالاتر
  • پرداخت مالیات کمتر
  • دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی بهتر

عده‌ای از حاضران در  نظرسنجی نیز، تبعیض در محل کار را یکی از دلایل تصمیم خود برای رفتن از این استان دانستند.

بیشتر مهاجرانی که از این استان رفتند، جوان‌تر از سایرین بودند و احتمال تجرد آنها بیشتر بود. از نظر جنسیتی نیز بین کسانی که در نوا اسکوشیا ماندند و کسانی که آنجا را ترک کردند، تفاوت معناداری دیده نمی‌شود.

 

چه عواملی در انتخاب مقصد مهاجرت، تعیین‌کننده هستند؟ 

هم عوامل اقتصادی و هم عوامل غیر اقتصادی روی تصمیم مهاجران برای مهاجرت به نوا اسکوشیا موثر بوده‌اند. به‌طوری که، بیشتر از ۴۰ درصد از این مهاجران دلیل انتخاب خود را فرصت‌های شغلی برای خود و همسرشان و همچنین، هزینه‌های زندگی عنوان کرده‌اند.

۶۰ درصد دیگر نیز براساس عوامل اجتماعی مانند کیفیت زندگی، امن بودن جامعه، وجود مکان‌های مناسب برای تربیت بچه‌ها و عدم وجود تبعیض، این تصمیم را گرفته‌اند.

هنگامی که از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا عوامل بالا را به ترتیب اهمیت، اولویت‌بندی کنند، سه مورد، یعنی وجود فرصت‌های شغلی، کیفیت زندگی و امن بودن جامعه در اولویت قرار گرفتند. دسترسی به خدمات جامعه محلی و آموزش زبان نیز دارای کمترین اهمیت برای شرکت‌کنندگان بودند.

 

سیاست‌گذاران چگونه می‌توانند اوضاع را بهبود ببخشند؟ 

براساس یافته‌های این نظرسنجی توصیه می‌شود که استان نوا اسکوشیا روی مهاجران اقتصادی که همراه با خانواده خود مهاجرت می‌کنند، تمرکز داشته باشند. چرا که این دسته از مهاجران نسبت به پناهندگان یا مهاجران خانوادگی دارای پایین‌ترین نرخ ماندگاری در استان هستند.

این گزارش، برنامه آزمایشی مهاجرت اقیانوس اطلس، the Atlantic Immigration Pilot Program که به‌منظور تسهیل روند استخدام کارگران خارجی برای کارفرمایان در ۴ استان منطقه آتلانتیک کانادا راه‌اندازی شده است را تأیید کرد.

در این گزارش آمده است که مشارکت کارفرمایان، گام مهمی برای اسکان مهاجران از طریق این برنامه آزمایشی است.

سرانجام به این موضوع اشاره شد که ابتکاراتی برای تشویق مهاجران به انجام فعالیت‌های داوطلبانه و همچنین، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، میزان رضایت از زندگی در نوا اسکوشیا را بالا می‌برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا