Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمقاله در آتش

ورک پرمیت برای کسانی که با ویزا در کانادا هستند؛ تغییراتی که کرونا در مقررات داده است

به‌طور معمول، کسانی که ویزای ویزیتوری دارند، نمی‌توانند برای دریافت اجازه کار از داخل کانادا اقدام کنند. با این حال، به دلیل شیوع کووید ۱۹، قوانین مربوط به اجازه بازدیدکنندگان برای درخواست مجوز کار تغییر کرده است و این افراد در حال حاضر می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست مجوز کار بدهند.

البته، وضعیت مربوط به کووید ۱۹ به‌طور مداوم در حال تغییر است و امکان دارد توانایی بازدیدکنندگان برای ارائه درخواست کار در خاک کانادا در هر زمانی لغو شود.

در قانون جدید، شرایط مختلفی برای درخواست‌کنندگان ذکر شده است و وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) راهنمای مفصلی را به منظور ارائه درخواست مجوز کار ارائه داده است.

این مطلب به ذکر جزئیات بیشتری از قانون جدید پرداخته و به شرایط لازم برای پذیرش درخواست اشاره کرده است. نکاتی که احتمال پذیرش درخواست شما را بالا می‌برد و مراحلی که برای ارائه درخواست مجوز کار درون خاک کانادا باید طی شود، از دیگر نکاتی است که در این مطلب می‌خوانید.

اگر در حال حاضر با ویزای ویزیتوری در کانادا هستید و تصمیم گرفته‌اید که بمانید و کار کنید، مهم است که قبل از ادامه کار از موقعیت مهاجرتی خود مطلع شوید. چراکه با درخواست برای کار ممکن است به‌صورت سهوی، شرایط ویزای ویزیتوری خود را نقض کنید و این موضوع ممکن است توانایی شما در تامین اجازه کار در آینده را به خطر بیندازد.

همیشه توصیه می‌شود که روند صحیح را دنبال نمایید و از خدمات وکیل مهاجرتی استفاده کنید که می‌تواند گزینه‌های مناسب شما را پیشنهاد دهد.

با انجام این کار می‌توانید در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی کنید و این امکان را داشته باشید که بدون هیچ تاخیر بی‌موردی برنامه‌های خود را ادامه دهید.

در این مطلب، وضعیت مهاجرتی شما به‌عنوان یک ویزیتور در کانادا و چگونگی تامین اجازه کار را به‌طور خلاصه بیان خواهیم کرد.

همان‌طور که خواهید دید، به دلیل شیوع کووید ۱۹، قوانین مربوط به اجازه بازدیدکنندگان برای درخواست مجوز کار تغییر کرده است.

آیا می‌توانم به‌عنوان ویزیتوری که در حال حاضر در خاک کانادا حضور دارد، درخواست مجوز کار بدهم؟

پاسخ کوتاه به این سوال «بله» است، اما به‌طور معمول «نه». یکی از شرایط دریافت ویزای ویزیتوری این است که شما باید وابستگی‌هایی از قبیل شغل، خانه، دارایی‌های مالی یا خانواده‌ای داشته باشید که شما را به کشورتان برگرداند و در پایان بازدید خود، از کانادا خارج شوید.

این قوانین وضع شده‌اند تا دولت اطمینان یابد افرادی که از ویزاهای ویزیتوری استفاده می‌کنند، ‌ویزیتورهای واقعی هستند و از این ویزا به‌عنوان وسیله‌ای برای ورود به کشور و رسیدن به مقاصد دیگر استفاده نمی‌کنند.

تحت چه شرایطی می‌توان حین حضور در کانادا برای اجازه کار در این کشور درخواست داد؟

در قوانین مهاجرت گفته شده است که فقط در صورت وجود هر یک از موارد زیر می‌توانید حین حضور در کانادا برای اجازه کار در این کشور درخواست دهید:

  • مجوز تحصیل یا مجوز کار معتبری دارید
  • همسر، شریک قانونی زندگی یا پدر و مادر شما مجوز تحصیل یا مجوز کار معتبری دارند
  • صلاحیت دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی را دارید و مجوز تحصیل شما هنوز معتبر است
  • شما، همسرتان، شریک قانونی زندگی یا والدین‌تان اجازه اقامت موقت دارید که 6 ماه یا بیشتر اعتبار دارد
  • در انتظار اعلام نتیجه درخواست اقامت دائم برای همسر یا شریک قانونی زندگی در کانادا هستید
  • ادعای حمایت از پناهندگان را مطرح کرده‌اید یا خواهید کرد
  • از سوی اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا، Immigration and Refugee Board of Canada به‌عنوان یک پناهنده یا شخص تحت حمایت شناخته شده‌اید
  • اجازه دارید بدون مجوز کار در کانادا مشغول به کار شوید، اما برای کار در شغل دیگری به مجوز کار احتیاج دارید. این موضوع در مورد بازدیدکنندگان تجاری صدق نمی‌کند
  • براساس توافق ایالات‌متحده، مکزیک و کانادا شما به‌عنوان یک تاجر، سرمایه‌گذار یا نیروی منتقل‌شده درون‌شرکتی یا حرفه‌ای شناخته می‌شوید

به‌عنوان دارنده ویزای ویزیتوری، اگر هیچ‌یک از این موارد شامل حال شما نمی‌شود، بنابراین قاعدتا باید از خارج از کانادا اقدام کنید، اما به دلیل شیوع کووید ۱۹ این قوانین دستخوش تغییر شده است.

کووید ۱۹ چه تغییراتی در قوانین مربوط به بازدیدکنندگان متقاضی مجوز کار در کانادا ایجاد کرده است؟

وب‌سایت دولت کانادا در حال حاضر بیان می‌کند که «به‌طور معمول، بازدیدکنندگان نمی‌توانند برای دریافت اجازه کار از داخل کانادا اقدام نمایند. به دلیل شیوع کووید ۱۹، بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست مجوز کار بدهند».

باید تاکید کرد که این قانون صرفا در زمان اعلام آن است که می‌تواند عملی شود و متقاضیان احتمالی باید بررسی کنند که آیا این قانون در زمان درخواست آنها اعمال می‌شود یا خیر.

از آنجا که وضعیت مربوط به کووید ۱۹ به‌طور مداوم در حال تغییر است و دولت به‌طور منظم موقعیت را بررسی می‌کند، ممکن است توانایی بازدیدکنندگان برای ارائه درخواست کار در خاک کانادا در هر زمانی لغو شود.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) راهنمای بسیار مفصلی را به منظور ارائه درخواست مجوز کار ارائه می‌دهد که برای اطمینان از رعایت کلیه ضوابط واجد شرایط بودن، باید آن را بخوانید.

در بررسی پیشنهادهای کاری، چه مواردی برای IRCC اهمیت دارد؟

به منظور ارائه درخواست مجوز کار، باید یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای واجد شرایط در کانادا داشته باشید. هنگام درخواست، IRCC موارد زیر را بررسی خواهد کرد:

  • واقعی بودن پیشنهاد کاری
  • سابقه سازگاری کارفرما با تعهدات ذکر شده در پیشنهادات کار برای کارگران خارجی استخدام‌شده در 6 سال گذشته در مورد دستمزد، شرایط کار و شغل
  • انطباق با قوانین فدرال استانی یا منطقه‌ای، و
  • بررسی این نکته که آیا کارفرما طبق قانون حفاظت از مهاجران و پناهندگان از استخدام یک تبعه خارجی منع شده یا خیر.

رعایت این نکات، احتمال پذیرش درخواست شما را بالا می‌برد

کارفرما همچنین ممکن است نیاز به مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کانادا (LMIA) داشته باشد تا بررسی کند که اشتغال شما احتمالا تاثیر خنثی یا مثبتی بر بازار کار در کانادا دارد. همچنین باید:

  • افسر پرونده را قانع کنید که در پایان دوره کاری خود کانادا را ترک خواهید کرد،
  • اثبات کنید که در طول اقامت خود در کانادا پول کافی برای مراقبت از خود و اعضای خانواده و بازگشت به خانه را دارید،
  • قانون‌مدار باشید و سابقه فعالیت مجرمانه نداشته باشید (ممکن است از شما بخواهند گواهی عدم سوءپیشینه ارائه دهید)،
  • خطری برای امنیت کانادا نداشته نباشید،
  • از شرایط سلامتی کامل برخوردار باشید و در صورت لزوم تست پزشکی بدهید،
  • هرگونه مدارک اضافی درخواست شده از سوی افسر را برای تایید پرونده خود ارائه دهید.

مراحلی که برای ارائه درخواست مجوز کار درون خاک کانادا باید پشت سر بگذارید

هنگامی که یک پیشنهاد شغلی تایید شده داشته باشید، می‌توانید برای اجازه کار درخواست دهید. درخواست شما به‌صورت آنلاین تکمیل می‌شود.

به‌عنوان بخشی از روند درخواست خود، شما می‌بایستی کپی اسناد پشتیبان از جمله یک نسخه از مجوز ارزیابی تاثیر بر بازار کانادا (LMIA) یا شماره پیشنهاد استخدام خود و شواهدی مبنی بر اینکه شما واجد شرایط شغلی لازم هستید (به عنوان مثال مدارک صلاحیت خود) را بارگذاری کنید.

پس از ارسال درخواست، باید اطلاعات بیومتریک یعنی اثر انگشت و عکس خود را در یک سرویس جمع‌آوری بیومتریک در کانادا ارائه دهید.

سپس باید منتظر پردازش درخواست خود باشید.

در صورت اعطای مجوز، مشخصا نوع کارهایی که می‌توانید انجام دهید ، افرادی که می‌توانید برای آنها کار کنید، مکان و ساعات کار شما مشخص می‌شود.

تا دیر نشده، اقدام کنید

کووید ۱۹ فرصتی را برای بازدیدکنندگان در کانادا فراهم کرده است که بدون نیاز به بازگشت به خانه درخواست مجوز کار بدهند.

اگر تصمیم به این کار دارید، ضروری است که به‌سرعت اقدام کنید، زیرا این سیاست برای همیشه پابرجا نخواهد ماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا