Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمقاله در آتش

درآمد کدام مشاغل در کانادا بیشترین افزایش را در سال ۲۰۱۹ داشته است؟

 آ‌ن‌طور که از آمار و ارقام اداره آمار کانادا برمی‌آید، روند کلی رشد دستمزد در کانادا مثبت است و اکثر کانادایی‌ها هر سال درآمد بیشتری نسبت به سال قبل دارند.

اطلاعات این اداره درباره افزایش دستمزد در صنایع مختلف کانادا در سال ۲۰۱۹، حاکی از آن هستند که اگرچه متوسط دستمزد در سطح کشور کانادا در سال گذشته افزایش داشته است، اما نمی‌توان این مساله را به همه بخش‌های شغلی و همچنین، همه مناطق و استان‌های کانادا تعمیم داد.

این گزارش همچنین، به پرسش‌های ما درباره بازار کار پاسخ داده است، از قبیل این که میانگین دستمزد افراد در سال ۲۰۱۹ در کانادا چقدر بوده است؟ آیا صنعتی در کانادا وجود دارد که سرعت رشد دستمزد آن بیش از حد استاندارد باشد؟ کدام یک از حوزه‌های این کشور با بیشترین میزان رشد اقتصادی مواجه بوده است؟

شما با خواندن این مطلب می‌توانید پاسخ این سوالات را دریافت کنید و درک روشنی از وضعیت درآمدی مشاغل حوزه‌های مختلف به دست آورید.

تحلیل داده‌هایی که اداره آمار کانادا، Statistics Canada منتشر کرده، اطلاعات خوبی درباره افزایش دستمزدها و حقوق را در صنایع و حوزه‌های متعدد این کشور در اختیار ما قرار می‌دهد.

این اطلاعات همچنین به بسیاری از پرسش‌های ما پاسخ می‌دهد. پرسش‌هائی از قبیل این که میانگین دستمزد افراد در سال ۲۰۱۹ در کانادا چقدر بوده است؟ آیا صنعتی در کانادا وجود دارد که سرعت رشد دستمزد آن بیش از حد استاندارد باشد؟ کدام یک از حوزه‌های این کشور با بیشترین میزان رشد اقتصادی مواجه بوده است؟

به‌علاوه، این داده‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی را درباره صنایع مربوطه در اختیار کارمندان و جویندگان کار قرار دهند.

در عین حال، افراد جوانی که تازه می‌خواهند وارد دنیای کار شوند، با استفاده از این اطلاعات، به این نتیجه می‌رسند که مهارت‌های آنها در چه بخش‌هایی از کانادا از ارزش بیشتری برخوردار است و تلاش خود را برای پیدا کردن کار در این مناطق معطوف می‌کنند.

متوسط دستمزد کارمندان در کانادا در سال ۲۰۱۹ چقدر بوده است؟

از ژانویه سال ۲۰۱۹، حداقل دستمزد کارمندان در کشور کانادا در کل کشور ۱.۰۱۱.۶۲ دلار در هفته بوده است که میزان سالانه آن تقریبا بیش از ۵۲ هزار و ۶۰۰ دلار است.

روند کلی رشد دستمزد در کانادا مثبت است و اکثر کانادایی‌ها هر سال درآمد بیشتری نسبت به سال قبل دارند.

براساس مقایسه داده‌های مربوط به ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، متوسط دستمزد در کانادا طی ۱۲ ماه گذشته به میزان ۲ درصد افزایش داشته است.بر مبنای مقایسه سالیانه متوسط حقوق افراد، چنین رشدی در سطح کاملا استاندارد قرار دارد.

 

کدام استان‌ها و مناطق کانادا دارای بیشترین افزایش سطح دستمزدها بوده‌اند؟

افزایش متوسط دستمزدها در سطح کشور کانادا به این معنی نیست که افراد در هر استان یا منطقه همین سطح از حقوق را دریافت می‌کنند. براساس داده‌های آماری، حداقل دستمزدها در آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا در سطح بالایی قرار دارد، زیرا این مناطق از گذشته تا به حال دارای اقتصاد قدرتمندتری بوده‌اند.

گذشته از آن، دستمزدهای معمول سالیانه در ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور نیز افزایش داشته‌اند. این افزایش در حد مناطقی بوده که بالاترین میزان دستمزدها را در کشور داشته‌اند، به‌طوری‌که میزان متوسط دستمزدها در این مناطق برابر با انتاریو بوده و تنها آلبرتا از آنها پیشی گرفته است.

نکته جالب توجه آن است که بیشترین میزان متوسط دستمزدهای سالانه در Nunavut و سرزمین‌های شمال غربی مشاهده شده است. این موضوع حاکی از آن است که بخش انرژی کانادا همچنان سلطه خود را بر اقتصاد ملی به رخ می‌کشد.

 

بخش‌هایی از دنیای اشتغال که بیشترین رشد اقتصادی را تجربه کرده‌اند

بررسی صنایعی که سطح رشد دستمزد در آنها بالاتر از سطح متوسط است، می‌تواند ابزار قدرتمندی برای جویندگان کار باشد.

با آنکه طی سال ۲۰۱۹، متوسط دستمزد در کانادا به میزان ۲ درصد افزایش داشته است، اما بخش‌های شغلی خاصی هم وجود دارند که رشد اقتصادی بیشتری را تجربه کرده‌اند. این بخش‌ها به شرح زیر هستند:

  • بخش جنگل‌داری و چوب‌بری: ۱۰.۳+ درصد
  • صنایع اطلاعاتی و فرهنگی: ۹.۴+ درصد
  • مدیریت و پشتیبانی/ مدیریت پسماند: ۶.۵+ درصد
  • هنر، سرگرمی و تفریحات: ۵.۷+ درصد
  • استخراج معادن، نفت و گاز: ۵.۰+ درصد

صنایع مرتبط با منابع طبیعی رشد اقتصادی زیادی را در کل کشور تجربه کرده‌اند

رشد متوسط دستمزد در صنعت جنگلداری و چوب‌بری به میزان ۱۰.۳ درصد از جون سال ۲۰۱۸ تا جون سال ۲۰۱۹ بوده است.

در همین بازه زمانی، دستمزدها در صنایع مربوط به استخراج معادن، نفت و گاز رشدی ۵ درصدی را نشان دادند. این بخش، عمده‌ترین بخش شغلی با بالاترین میزان متوسط دستمزدها در کاناداست.

جالب آنکه در صنایع مربوط به فرهنگ و هنر نیز سطح بالایی از رشد دستمزدها طی همین ۱۲ ماه را شاهد بودیم. رشد متوسط دستمزدها در صنایع اطلاعاتی و فرهنگی ۹.۴ درصد و در بخش هنر، سرگرمی و تفریحات ۵.۷ درصد بوده است.

صنایعی که با کاهش متوسط دستمزد سالیانه مواجه شدند

اگرچه متوسط دستمزد و حقوق در سطح کشور کانادا در سال گذشته افزایش داشته است، اما نمی‌توان این مساله را به همه بخش‌های شغلی تعمیم داد.

در واقع، از جون سال ۲۰۱۸ به این سو، ۴ صنعت در کانادا با کاهش متوسط دستمزد سالیانه در مقادیر مختلف مواجه شدند که به شرح زیر هستند:

  • خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز: ۷.۷- درصد
  • بخش دارایی و بیمه: ۵.۸- درصد
  • مدیریت شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی: ۲.۴- درصد
  • املاک و مستغلات (اجاره/ لیزینگ): ۲.۲- درصد

در واقع، کاهش متوسط دستمزدها در این صنایع به آن معنا نیست که تنها مشاغل کم درآمد یا با حداقل درآمد در این بخش‌ها وجود دارند.

بخش خدمات عمومی، دومین بخش با پرداخت بالاترین سطح دستمزد سالیانه است

بخش خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز با وجود تجربه کاهش ۷.۷- درصدی در متوسط دستمزدها از جون سال ۲۰۱۸ هنوز هم دومین بخش با پرداخت بالاترین سطح متوسط دستمزد سالیانه به میزان ۹۵ هزار و ۸۱۵ دلار در سال محسوب می‌شود.

با آگاهی از این رویکردهای کلی، افراد جویای کار می‌توانند موقعیت بهتری را برای آینده حرفه‌های خود ترسیم کنند.

بخش‌هایی که بیشترین پرداخت متوسط دستمزد سالیانه در کانادا را دارند

بخش‌های شغلی با بیشترین پرداخت متوسط دستمزد سالیانه در کانادا به شرح زیر هستند:

  • استخراج معادن، نفت و گاز: ۱۱۱ هزار و ۸۴۱ دلار
  • خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز: ۹۵ هزار و ۸۱۵ دلار
  • مدیریت شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی: ۸۶ هزار و ۴۶۵ دلار
  • خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی: ۷۲ هزار و ۹۶۱ دلار
  • بخش دارایی و بیمه: ۶۸ هزار و ۷۷۷ دلار

با توجه به داده‌های آماری به دست آمده از اداره آمار کانادا، بخش‌هایی که بالاترین میزان پرداخت دستمزد را دارند مربوط به بخش‌های منابع طبیعی و انرژی و نقش‌های مدیریتی در موسسه‌های بزرگتر هستند.

مشاغل مربوط به استخراج معادن، نفت و گاز، بیشترین میزان متوسط دستمزد در سال را با اعداد ۶ رقمی دارند. این واقعیت که صنعت خدمات عمومی آب، برق و گاز کانادا در رده دوم صنایع به لحاظ بیشترین میزان متوسط حقوق قرار گرفته، نشان از استمرار قدرت بخش انرژی کانادا دارد.

بخش‌های شغلی که به دانش و مهارت‌های کاملا تخصصی نیاز دارند، همچنان حقوق متوسط سالانه آنها در سطح بالایی قرار دارد. این بخش‌ها شامل مدیریت شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی، خدمات علمی و فنی هستند.

علت اصلی کاهش متوسط دستمزد در بخش مالی و سرمایه چیست؟

نوسان‌های بازار در اقتصاد جهانی را باید علت اصلی کاهش متوسط دستمزد در بخش مالی و سرمایه دانست. بررسی‌های اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که بخش مالی و سرمایه همچنان در رده پنجم به لحاظ بالاترین میزان متوسط پرداخت دستمزد در بین بخش‌های شغلی قرار دارد.

داده‌های حاصل از گزارش‌های اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که هر بخش شغلی و هر منطقه از کشور، فرصت‌های خاصی را برای استخدام متقاضیان کار فراهم می‌کند.

آگاهی از متوسط دستمزدها در کانادا می‌تواند ابزار مفیدی برای جویندگان کار باشد تا برای آیند‌ه‌شان برنامه‌ریزی کرده و تعیین کنند که مهارت و توانایی آنها در کدام بخش، بیشترین ارزش را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا