Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

چطور می‌شود شهروند کانادا شد و این کار چه مزایائی دارد؟

جای تعجب نیست که کانادا بالاترین درصد مهاجرانی را داشته باشد که تابعیت دریافت می‌کنند. کانادا برای توسعه اقتصادی و تقویت ساختار اجتماعی خود به مهاجرت نیاز دارد و به همین دلیل است که امکانات و مزایای خوبی را برای مهاجران و به‌ویژه افرادی که تابعیت کانادا را می‌گیرند، فراهم می‌کند. 

در میان کشورهای مهم غربی، کانادا بالاترین درصد مهاجرانی که تابعیت می‌گیرند را داراست. «تابعیت» اصطلاحی است که به وضعیت حقوقی فرد مهاجر اشاره می‌کند و گرفتن تابعیت کانادا از طریق به دنیا آمدن در این کشور یا روندی که «قبول تابعیت» نامیده می‌شود، امکان‌پذیر است. 

مهاجرانی که به کانادا می‌آیند، در کشور مستقر می‌شوند و معیارها و الزامات خاصی را رعایت می‌کنند، ممکن است واجد شرایط تقاضای تابعیت کانادا باشند. 

اما شهروند کانادا بودن چه مزایایی دارد و چگونه می‌توان به شهروندی کانادا درآمد.

سایت ICMohajer.com که به مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت می‌پردازد در این مطلب به مزایای شهروندی کانادا می‌پردازد.

امکانات و مزایایی که برای دارندگان تابعیت کانادا فراهم می‌شود

 برای عده زیادی از مهاجران، آخرین مرحله در روند مهاجرت، «اعطای تابعیت کانادا» است. این موضوع، این امکان را برای مهاجران فراهم می‌کند که بتوانند رأی دهند، وارد سیاست شوند و فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشند. 

کسی که شهروند کانادا می‌شود، حق شرکت در سیاست کانادا را به دست می‌آورد. به این ترتیب، او می‌تواند در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری شرکت کند و رأی بدهد. از طرف دیگر، می‌تواند به‌عنوان نامزد در انتخابات سطوح مختلف مدیریت دولتی در کانادا شرکت نماید. 

همچنین، کسانی که شهروندی کانادا را به دست می‌آورند، می‌توانند به مشاغلی که نیاز به امنیت بالایی دارند مانند مشاغل سطح فدرال، دسترسی پیدا کنند. 

 

برای داشتن تابعیت کانادا نیازی نیست بین کشور خود و کانادا یکی را انتخاب کنید

یکی از ویژگی‌های مثبت قانون کانادا این است که به مهاجران اجازه می‌دهد تابعیت دوگانه یا چندگانه داشته باشند. در نتیجه، برای کسی که شهروند کانادا می‌شود، اجباری در کار نیست که بین شهروندی کشور مبدأ خود و شهروندی کشور کانادا، یکی را انتخاب کند. 

 

روند قانونی تابعیت فرزندان والدینی که تابعیت کانادا را دریافت کرده‌اند 

از سوی دیگر، والدینی که تابعیت کانادا را گرفته‌اند وقتی فرزند خود را در کانادا به دنیا می‌آورند، دیگر نیازی نیست که روند قانونی تابعیت را برای فرزندشان هم طی کنند و فرزند آنها بدون نیاز به انجام این مراحل، دارای تابعیت کانادا خواهد شد. 

 

مزایای سفر کردن با گذرنامه کانادایی 

کسانی که تابعیت کانادا را دریافت کرده‌اند و دارای گذرنامه کانادایی هستند می‌توانند بدون داشتن ویزا به خیلی از کشورهای دنیا سفر کنند. اگر هم نیازی به گرفتن ویزا وجود داشته باشند، این افراد به سادگی می‌توانند ویزای خود را بگیرند. از طرف دیگر، داشتن گذرنامه کانادایی، هنگام ورود به کانادا خطر مواجه شدن با مشکلات را کاهش می‌دهد. 

 

متقاضیان دریافت تابعیت کانادا باید چه شرایطی داشته باشند؟ 

کسانی که می‌خواهند برای گرفتن تابعیت کانادا درخواست بدهند باید معیارهای مختلفی را رعایت کنند: 

  • آنها باید اقامت دائم کانادا را داشته باشند.
  • باید حداقل ۳ سال (هزار و ۹۵ روز) از ۵ سال گذشته را در کانادا زندگی کرده باشند.
  • باید به یک یا هر دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند تا بتوانند در جامعه کانادا با دیگران ارتباط برقرار نمایند.
  • کسی که سابقه جنایی داشته باشد نمی‌تواند تابعیت کانادا را دریافت کند.
  • این افراد باید برای این که ثابت کنند از حقوق و مسئولیت‌های شهروندان آگاهی دارند و از دانش جغرافیایی، سیستم سیاسی و تاریخ کانادا مطلع هستند در یک آزمون شرکت کنند.

کسانی که متقاضی دریافت تابعیت کانادا هستند باید مدارک خود را به شکل سند به دولت ارائه دهند تا صلاحیت آنها مورد تأیید قرار بگیرد. بعد از این مرحله، آزمون شهروندی و مصاحبه برگزار می‌شود که متقاضیان باید این مراحل را هم با موفقیت پشت سر بگذارند. 

 

بیشتر مهاجرانی که شرایط لازم را دارند، تابعیت کانادا را دریافت می‌کنند 

کانادا اهمیت زیادی برای مهاجران قائل است و به‌منظور توسعه اقتصاد و تقویت ساختار اجتماعی کشورش به مهاجرت نیاز دارد. این مساله باعث شده کسانی که اقامت دائم دریافت می‌کنند از خدمات اسکان مناسبی برخوردار شوند. از سوی دیگر، مشارکت آنها در همه ابعاد جامعه کانادا اعم از اقتصادی، اجتماعی و غیره بهبود پیدا می‌کند و امکان گرفتن تابعیت کانادایی برای آنها بالاتر می‌رود. 

داده‌ها و اطلاعاتی که از مقایسه مهاجران دارای تابعیت کانادا با مهاجرانی که به‌صورت غیر مجاز ساکن دائم کانادا هستند، به دست‌آمده، نشان می‌دهد که داشتن تابعیت این کشور، تاثیر مثبتی بر افزایش درآمد و بهبود وضعیت شغلی مهاجران دارد. 

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بیشتر مهاجرانی که دارای شرایط لازم باشند، بالاخره تابعیت کانادا را به دست می‌آورند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا