Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتمهاجرت دانشجوئی

کانادا ممکن است محدودیت سفر برای دانشجویان بین‌المللی را بردارد

پس از چهارماه که دانشجویان جدید بین‌المللی اجازه ورود به خاک کانادا را نداشته‌اند، به نظر می‌رسد دولت درصدد ایجاد تسهیلاتی است تا محدودیت‌های سفر را برای دانشجویان بین‌المللی برای ترم پاییز ۲۰۲۰ بردارد و یا تسهیل سازد.

این خبر پس از آن اعلام شد که وزرای بهداشت و نیز مهاجرت فدرال کانادا در نامه‌ای به دولت‌های استانی و موسسات آموزشی تائید شده (DLIs) خواستار اطلاعات و توضیحاتی در مورد شیوه‌های فرایند استقبال از دانشجویان بین‌المللی در ماه‌های آینده شده‌اند.

در حال حاضر فقط دانشجویانی اجازه ورود به خاک کانادا را دارند که ویزای خود را پیش از ۱۸ مارچ دریافت کرده باشند.

این هفته دانشجویان آمریکائی از این قانون مستثنا شدند.

سایت IC Mohajer که مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی مهاجران در این کشور را دنبال می‌کند از نامه اخیر وزرای مهاجرت و بهداشت که در سایت Cicnews منتشر شده، گزارش می‌دهد.

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

دانشجویان بین‌المللی تنها در صورتی می توانند وارد خاک کانادا بشوند که ویزای خود را پیش از ۱۸ مارچ، دریافت کرده باشند. این هفته دانشجویان آمریکایی به لیست گروه‌هائی که از این قانون معاف هستند، اضافه شدند، مشروط بر اینکه معیارهای عمومی در نظر گرفته شده برای ورود به کانادا را داشته باشند.

وزرای مهاجرت و نیز بهداشت کانادا در نامه‌ای خواستار مذاکره با دولت‌های استانی و موسسات آموزشی تائید شده (DLIs) در مورد شیوه‌های ایمن و مطمئن برای استقبال از دانشجویان بین‌المللی در ماه‌های آینده شده‌اند.

این نامه توسط Marco Mendicino وزیر مهاجرت و Patty Hajdu وزیر بهداشت امضا شده است.

موسسات آموزشی تائید شده یا designated learning institutions (DLIs)، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و سایر موسسات آموزشی هستند که توسط دولت فدرال و استانی اجازه دارند دانشجویان بین‌المللی را پذیرش کنند.

 

اطلاعاتی که توسط وزرا در این نامه درخواست شده است

در نامه این دو وزیر فدرال از دریافت‌کنندگان نامه درخواست شده تا مجموعه اطلاعاتی را برای آنها فراهم کند که مشخص کند آیا اختیارات قانونی آنها آماده پذیرش دانشجویان بین‌المللی و اعضای نزدیک خانواده‌ی‌شان هست یا نه. اعضای نزدیک خانواده عبارت است از همسر، شریک عرفی، فرزندان وابسته، والدین و  قیم.

نخستین گام را برای مهاجرت به کانادا همین امروز بردارید، شاید فردا دیر باشد

اطلاعات درخواست شده عبارت است از:

  • فهرستی از موسسات آموزشی که از نظر اجرای الزامات سلامت عمومی و برنامه‌های بازگشایی، تایید شده باشند. 
  • پروتکل‌های در حال اجرا برای اجرای قانون ۱۴ روز قرنطینه اجباری و اطمینان از اینکه دانشجویان جایی برای قرنطینه با دسترسی به نیازهای ضروری دارند و با افراد آسیب‌پذیر در تماس نیستند.
  • مسئولیت و آمادگی هر استان برای اطمینان از مطابقت با الزامات مقامات بهداشت عمومی استان و منطقه
  • یک برنامه کاهش ریسک برای آزمایش، ردیابی و جداسازی مبتلایان COVID-19 و جلوگیری از شیوع آن
  • دسترسی فعال و ارتباط با DLIs و جوامع مربوطه در مورد انتظارات، نقش‌ها و مسئولیت‌های مربوط به حفظ دستورالعمل‌های بهداشت عمومی
  • تعهد به همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات بین دو سطح دولت برای نظارت و مدیریت خطرات مرتبط با کرونا برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا.

 

آیا این نامه یعنی که محدودیت‌ها بزودی برداشته می‌شود؟

این نامه لزوما به این معنا نیست که حتما و به همین زودی محدودیت برای دانشجویان بین‌المللی برداشته می‌شود. ولی به این معنا می‌باشد که کانادا در تلاش است تا شرایط را برای ورود دانشجویان بین‌المللی فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا