Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

وعده‌های دولت کانادا برای تسهیل مهاجرت از این هفته اجرایی می‌شود

وزارت مهاجرت کانادا دیشب اعلام کرد که تغییرات مربوط به سیستم الکترونیکی انتخاب مهاجران را از روز شنبه آینده ۱۹ نوامبر به اجرا می‌گذارد. تغییرات جدید باعث خواهد شد تا دانشجویان بین‌المللی و همچنین نیروی کار با مهارت بالا High Skilled Workers بتوانند اقامت دائم خود را دریافت کنند.

برابر اعلام وزارت مهاجرت کانادا، تغییراتی که در سیستم Express Entry اعمال می‌شود از تاریخ ۱۹ نوامبر اجرایی خواهد شد. امتیازها و رتبه‌بندی‌ها در سیستم Express Entry بر اساس فاکتورهایی چون سن، توانایی‌ها زبانی، آموزش و تجربه کاری تعیین می‌شود. پس از آن است که این رتبه‌بندی‌ها با نیازهای کارفرمایان کانادایی منطبق خواهد شد.

بر اساس این تغییرات جدید، شرایط اخذ اقامت دائم برای نیروهای کار با مهارت بالا و همچنین برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر خواهد شد. به نظر می‌رسد در طرح جدید، تاثیر «پیشنهاد کاری» Job Offer کمرنگ می‌شود. در سیستم Express Entry که از سوی دولت پیشین محافظه‌کار کانادا معرفی شد، داشتن «پیشنهاد کاری» از یک شرکت کانادایی، امتیاز زیادی برای گرفتن اقامت دائم بود اما در تغییرات جدید، امتیاز Job Offer از ۶۰۰ به ۲۰۰ کاهش پیدا کرده است. در واقع این تغییر به این معناست که دولت کانادا هر چند می‌خواهد به افرادی که در کانادا هستند اقامت دائم بدهد اما این شانس را برای کسانی که در کانادا نیستند هم بیشتر کرده است.

جان مک‌کالوم، وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید: «ما متعهدیم که تعداد بیشتری از نیروی کار خبره را برای آمدن به کانادا تشویق کنیم و به آنها اقامت دائم بدهیم. دلیل این رویکرد این است که برای ما ساختن اقتصاد و داشتن یک جامعه قوی اهمیت دارد. من مطمئنم که تغییرات جدید در سیستم Express Entry تاثیرات بسیار مثبتی بر سیستم مهاجرت کانادا خواهد گذاشت.»

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ در سایت آتش منتشر شده است. لینک مطلب در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا