Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
تجربه کانادائی

چطور می‌توانیم از معافیت‌های مالی کانادا برای بیزینس‌های خارج استفاده کنیم

 

بسیاری از مهاجران کانادا در طول سال‌های قبل از ورود به این کشور، برای خود کسب‌وکاری داشته‌اند و هنوز هم بعد از مهاجرت آن را دنبال می‌کنند. با وجود تمامی سختی‌هایی که این کار به دنبال دارد، مهاجرت به کانادا ممکن است بتواند امکانی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد که آنها از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند؛ بدون اینکه بیزینس خود را از دست بدهند. در این مطلب با یک نمونه از قوانین مالیاتی برای مهاجران آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چگونه می‌توان از مزایای مهاجرت به کانادا در این زمینه استفاده کرد.

قبل از هر چیز باید بدانیم کانادا برای سرمایه‌گذاران خارجی که در کشورهای خود صاحب بیزینس هستند، تسهیلات ویژه‌ای برای مهاجرت ارائه می‌کند. بسیاری از مهاجرانی که به کانادا می‌آیند، در کشور خود صاحب بیزینس هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مهاجرت به کانادا برای آنها (که اغلب از سوی مشاوران مهاجرت نیز نادیده گرفته می‌شود) این است که می‌توانند سود انباشته شده‌ی سهام خود را با انتقال به کانادا با مالیات اندک یا حتی بدون مالیات دریافت کنند. این امکان می‌تواند برای شهروندان کشورهایی که از توزیع سود سهام شرکت‌ها مالیات‌های سنگین می‌گیرند یک مزیت مالی قابل توجه باشد.

مالیات کمتری بپردازید

برای مثال یک فرد غیر کانادایی صاحب بیزینس را در نظر بگیرید که در کشورش باید بر سود قابل توزیع سهام، ۳۰ درصد مالیات بپرازد. فرض کنیم که این شرکت ۱۰ میلیون دلار درآمد توزیع نشده دارد. در این شرایط توزیع تمام درآمدها می‌تواند منجر به تحمیل ۳ میلیون دلار مالیات شود.

حالا برخورد مالیاتی با این فرد را در حالتی در نظر بگیریم که به کانادا مهاجرت کرده و از یکی از طرح‌های مالیاتی خاص کانادا استفاده کرده باشد.

در یکی از این طرح‌های متداول، فرد مهاجر سهام خود در آن بیزینس خارجی را به یک شرکت سرمایه‌گذاری در سهام (Holding Company) در کانادا منتقل می‌کند و در مقابل، سهام این شرکت کانادایی را تحویل می‌گیرد.

تحت مقررات مالیاتی فعلی، کانادا یک پایه‌ی مالیاتی کامل در سهام خارجی فرد به او اعطا می‌کند، که برابر با ارزش منصفانه‌ی آن بیزینس در بازار در زمان مهاجرت است.

کانادا همچنین یک پایه‌ی مالیاتی کامل نیز در سهام شرکت سرمایه‌گذار کانادایی که سهام خارجی به آن منتقل شده به فرد اعطا می‌کند.

در این شرایط، سود سهام توزیع شده از شرکت خارجی ابتدا به شرکت سرمایه‌گذار سهام کانادایی و از آنجا نهایتاً به فرد مهاجر منتقل می‌شود.

هر چند معمولا این سود سهام‌ها مشمول یک مالیات تکلیفی پنج درصدی در کشور مبدأ می‌شوند، اما پس از وصول از طرف شرکت سرمایه‌گذار کانادایی، هیچ مالیات دیگری به آن تعلق نمی‌گیرد.

در مقابل شرکت سرمایه‌گذار کانادایی می‌تواند عایدات ناشی از سود سهام را بدون کسر هیچ مالیاتی به عنوان بازگشت سرمایه (یا به عبارت دیگر بازگشت پایه‌ی مالیاتی) به فرد مهاجر توزیع کند.

در این شرایط جدید، مالیات پرداختی برای توزیع ۱۰ میلیون دلار به فرد مهاجر نیم میلیون دلار خواهد بود. این در حالی است که دیدیم این فرد در کشور خود می‌بایست سه میلیون دلار مالیات پرداخت می‌کرد.

با قوانین مالیاتی بیشتر آشنا شوید

البته این فقط یک نمونه از چند نوع برنامه‌ریزی برای داشتن یک استراتژی مالیاتی مؤثر برای مهاجران در کاناداست. سیستم مالیاتی کانادا فرصت‌های صرفه‌جویی مالیاتی دیگری نیز در اختیار مهاجران قرار می‌دهد.

بهترین راه آشنایی بیشتر با مقررات مالیاتی کانادا درباره مهاجران است. ضمن اینکه باید از قوانین کشور مبدأ درباره‌ی مهاجرت و مالکیت شرکت‌های خارجی نیز مطلع شد.

 

این مطلب نخستین بار، توسط خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت در کانادا، در تاریخ ۲۲ اپریل ۲۰۱۶ در شماره ۳۳ هفته‌نامه‌ی آتش چاپ تورنتو منتشر شده است. این شماره نشریه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید. لینک مطلب هم در سایت آتش اینجاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا