Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

استقبال کانادا از ۲۵ هزار مهاجر تازه در ژانویه ۲۰۲۱؛ بازگشت به شرایط نرمال؟

داده‌های جدید اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC) نشان می‌دهد که کانادا در ماه ژانویه ۲۰۲۱ از ۲۵ هزار ساکن دائمی جدید استقبال کرده است. 

در واقع این ماه قوی‌ترین ماه برای مهاجرت کانادا از فوریه ۲۰۲۰ است.

پیش از همه‌گیری، کانادا ماهانه از ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار مهاجر جدید استقبال می‌کرد.

به گفته خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت در کانادا، مهاجرت به کانادا تغییرات فصلی قابل توجهی دارد. ورود تازه‌واردان در ماه‌های بهار و تابستان بیشتر است و در پایان هر سال کاهش می‌یابد. 

از جمله دلایل این امر، خانم اسکوئی به گرم شدن هوا و سهولت روند مستقر شدن و همچنین خانواده‌هایی اشاره می‌کند که می‌خواهند تا پایان تعطیلات تابستانی در کانادا اقامت گزینند.

این روند به خاطر محدودیت‌های سفر که برای پیشگیری از شیوع کرونا اجرا شد، تغییر کرده است.

از آن زمان، سطح مهاجرت بسیار ضعیف مانده و کانادا تا ژانویه سال جاری نتوانست از مرز ۲۰ هزار تازه وارد در یک ماه عبور کند.

در سال ۲۰۲۰ فقط ۱۸۵ هزار مهاجر جدید به کانادا آمدند که از هدف IRCC یعنی ۳۴۱ هزار نفر فاصله زیادی داشت.

این سال ضعیف‌ترین سال برای مهاجرت به کانادا از سال ۱۹۹۸ بود.

برای جبران این کمبود، مارکو مندیچینو Marco Mendicino وزیر مهاجرت کانادا، اعلام کرد که کانادا در سال ۲۰۲۱ از ۴۰۱ هزار ساکن دائمی جدید PR استقبال خواهد کرد.

به گفته خانم اسکوئی، رکورد مهاجرت در تاریخ این کشور، ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۱۹۱۳ بوده است؛ یعنی ۱۰۸ سال پیش.

به گفته خانم پریا اسکوئی مشاور رسمی مهاجرت در کانادا، شروع قوی امسال نشان می‌دهد که کانادا در رسیدن به هدف مهاجرتی بلندپروازانه خود تا پایان سال جاری در موقعیت خوبی قرار دارد.

خانم اسکوئی می‌گوید که اگر الگوی ورود فصلی تازه واردین عادی شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مهاجرت در تابستان، ماهانه از ۳۵ هزار نفر بگذرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا