Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرتدرباره کانادامقالات

وزیر جدید مهاجرت کانادا؛ چیزهایی که جالب است درباره Marc Miller بدانید

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، وزیر جدید مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کشور را معرفی کرد و آقای Marc Miller، جایگزین شان فریزر شد.

مارک میلر در ۱۲ مارچ ۱۹۷۳ در مونترال از پدری اهل نوااسکوشیا و مادری انگلیسی‌زبان اهل مونترال متولد شد.

میلر مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه مونترال دریافت کرد. او همچنین، در سال ۲۰۰۱ از دانشکده حقوق دانشگاه McGill با مدرک حقوق عمومی و مدنی فارغ‌التحصیل شد.

میلر قبل از ورود به سیاست، به‌عنوان یک وکیل با تجربه بین‌المللی در مونترال، استکهلم و نیویورک‌سیتی کار می‌کرد.

او حتی مدتی به‌عنوان سرباز پیاده‌نظام در نیروهای مسلح کانادا خدمت کرده بود.

فعالیت‌های سیاسی میلر از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. او در آن سال به‌عنوان نماینده Ville-Marie—Le Sud-Ouest—Île-des-Surs در مجلس عوام انتخاب شده بود.

میلر حامی سرسخت حقوق بومیان کاناداست. او در سال ۲۰۱۷، یعنی زمانی که عضو پارلمان بود، با سخنرانی در مجلس عوام به زبان موهاوک Mohawk تاریخ‌ساز شد. این اولین بار از زمان تاسیس کانادا بود که کسی به زبان موهاوک در مجلس عوام یا سنا سخنرانی می‌کرد.

این سوابق باعث شد جاستین ترودو در سال ۲۰۱۹ او را به‌عنوان وزیر خدمات بومی Indigenous Services منصوب کند. او در سال ۲۰۲۱ نیز وزیر Crown-Indigenous Relations شده بود.

وی تاکنون تلاش‌های زیادی برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های فدرال در مسکن ارزان قیمت، حمل و نقل عمومی و کمک هزینه کودک کانادا به نمایندگی از خانواده‌های طبقه متوسط مونترال انجام داده است.

میلر به هر دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی و فرانسه مسلط است.

او که با خانم Elin Sandberg، دیپلمات سابق سوئدی ازدواج کرده، یک دختر و دو پسر دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا