Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبار مهاجرت

کانادا جمعه برنامه‌های مهاجرتی خود برای سال ۲۰۲۱ را اعلام می‌کند

وزیر مهاجرت کانادا روز جمعه این هفته از برنامه جدید مهاجرتی کانادا رونمائی می‌کند که در آن جزئیات مربوط به پذیرش مهاجران در سال ۲۰۲۱ توضیح داده شده است.

کانادا در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا نتوانسته تاکنون به همه اهداف تعیین شده برای امسال برسد، اما کارشناسان معتقدند کانادا برای تامین نیاز نیروی انسانی خود ناگزیر از پذیرش مهاجران به تعداد پیش‌بینی شده است.

در واقع این مهاجران تازه هستند که می‌توانند تأثیرات اقتصادی و مالی منفی ناشی از پیر شدن جمعیت کانادا و کاهش نرخ زاد و ولد را جبران کنند.

 سایت آی سی مهاجر که اخبار مهاجرت ایرانیان به کانادا و زندگی در مهاجرت را دنبال می‌کند گزارش می‌دهد.

آقای Marco Mendicino، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا قرار است روز جمعه از طرح جدید کانادا برای مهاجرت تحت عنوان Immigration Levels Plan رونمایی کند. این طرح شامل جزئیاتی در مورد تعداد مهاجرانی که این کشور در سال ۲۰۲۱ از آنها استقبال می‌کند، می‌باشد.

دولت‌های لیبرال و محافظه‌کار کانادا، از اواخر دهه ۱۹۸۰، ورود تازه مهاجران به کانادا را به تدریج افزایش داده‌اند.

منطق آن ساده است، مهاجران تازه می‌توانند تأثیرات اقتصادی و مالی منفی ناشی از پیر شدن جمعیت کانادا و کاهش نرخ زاد و ولد را جبران کنند.

اما در سال ۲۰۲۰، همه‌گیری کرونا باعث شد که کانادا از هدف ۳۴۱ هزار مهاجر تازه‌ای که برای سال ۲۰۲۰  تعیین کرده بود، فاصله بگیرد.

در نگاه اول ممکن است تصور شود که هدف قرار دادن سطح بالاتری از مهاجرت در سال آینده منطقی نباشد. چرا؟ چون مرزها برای مهار ویروس بسته شده، اقتصاد کانادا ضعیف‌تر شده و نرخ بیکاری بالا است.

اما کارشناسان اقتصادی و جمعیتی معتقدند که کاستن از اهداف پذیرش مهاجر به خاطر کرونا به دلیل شرایط ویژه‌ای که کانادا در آن به سر می‌برد، اشتباه خواهد بود.

خانم پریا اسکوئی مشاور امور مهاجرت به کانادا در این باره می‌گوید: «همه‌گیری کرونا باعث نشده تا کانادا برای جایگزینی جمعیت بیش از ۹ میلیونی در حال بازنشستگی خود به مهاجران تازه نیاز نداشته باشد. ضمن اینکه نرخ تولد نیز بسیار پایین‌تر از جبران این جمعیت است.»

خانم اسکوئی اضافه می‌کند: «برای جبران نیازهای آتی محیط کاری که ناشی از پیشرفت تکنولوژی است، نیاز به کانادایی‌ها و مهاجران متخصص هنوز وجود دارد. به همین دلیل، در این شرایط نیاز به مهاجران تازه بیشتر از همیشه اهمیت پیدا کرده است.»

مطالعه جدیدی که توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا انجام شده و اخیرا انتشار یافته نشان می‌دهد مهاجرانی که اخیرا به عنوان کارگر ماهر به کانادا آمده‌اند، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بازار کار دارند. خانم اسکوئی می‌گوید: «با توجه به اینکه کانادا بهترین‌ها را جذب می‌کند‌، نباید نگران توانایی این مهاجران برای محکم کردن جای پایشان در کانادا بود.»

مهاجرت قبل از کرونا هم برای رونق اقتصادی کانادا مهم بود و قرار است بعد از همه‌گیری، حتی نقشی بزرگتر در سلامت اقتصادی و مالی کانادا داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا